[OS] Duitse bondscoach gediskwalificeerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:03

Orchidee14 schreef:
Wat een wanvertoning. Dit verwacht je misschien in een b parcourtje of zo maar toch zeker niet op de Olympische Spelen.

Inderdaad ontzettend onprofessioneel.Arm dier heeft de mond open van de pijn.Krijgt zweepslagen ,rukken in z’n mond , schoppen met sporen, hulpteugels die hem in een houding dwingen.
Echt bizar dat we dit mooi vinden.
De ware held gaat met een neckrope op een barebackpad het bos in.Dat is samenwerking en een medaille waardig!

Century

Re: [OS] Duitse bondscoach gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:05

Ik twijfel of mensen dit mooi vinden. Ik hoop het niet :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:06

Nou ik zou ook janken als ik mijn gouden medaille in rook op zag gaan. Lijkt me heel menselijk eigenlijk.
Geeft geen reden om grof te worden maar dat huilen vind ik niet raar. Ik heb wel om mindere dingen gejankt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:11

Shadow0 schreef:
CoonArt schreef:
Jemig wat een crybaby zeg! Weeeeeeh weeeeeh!

Dit neigt naar pesten, dat vind ik niet ok.

Niks aan de hand, is alweer weg

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:11

Ik zie ook veel frustratie, daar is huilen een voorkomend gevolg van. Tenminste bij mij wel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:14

SincereQ schreef:
Ze ziet haar gouden medaille in rook opgaan, niet heel gek dat je dan emotioneel wordt toch. Haar verdere gedrag is idd absoluut niet oke.

Dat lijkt me het risico van deze sport.

Net als die Duitse Olympische roeier die maar bleef mauwen over de wind...

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:19

Die frustratie met dat gejank vind ik anders toch echt niet thuis horen op een paard. Als je al hysterisch aan het huilen bent voor dat je überhaupt begonnen bent, kan je al wel verwachten dat het niks gaat worden. Als ze zelf al geen rust en vertrouwen kan uitstralen naar dat paard dat duidelijk over de zeik is en hem vervolgens nog gaat afstraffen ook vind ik dat er best wat gezegd mag worden over dat gejank. Een goede ruiter blijft rustig in zo'n situatie en probeert het paard vertrouwen terug te geven. Huilen kan na afloop ook wel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:25

Solica schreef:
Die frustratie met dat gejank vind ik anders toch echt niet thuis horen op een paard. Als je al hysterisch aan het huilen bent voor dat je überhaupt begonnen bent, kan je al wel verwachten dat het niks gaat worden. Als ze zelf al geen rust en vertrouwen kan uitstralen naar dat paard dat duidelijk over de zeik is en hem vervolgens nog gaat afstraffen ook vind ik dat er best wat gezegd mag worden over dat gejank. Een goede ruiter blijft rustig in zo'n situatie en probeert het paard vertrouwen terug te geven. Huilen kan na afloop ook wel.

Precies! Ik snap ook niet dat sommigen altijd maar alles goed moeten praten. Dit is gewoon niet ok. Je sport wel met een levend wezen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:27

Suzanne F. schreef:
Oh dus dat dier had al gesprongen? En zodanig over de zeik gereden dat hij bij Annika niks meer wilde doen? Pfffff, wat een sport dan ook. Dat gaat nergens over.

Dat is het bizarre van dit onderdeel van de vijfkamp. De voorwaarden bij andere onderdelen zijn voor alle deelnemers gelijk. Het paardrijden is eigenlijk per definitie een oneerlijke strijd. Je moet het maar net treffen met het paard dat je krijgt, en, niet onbelangrijk ben je de eerste of tweede ruiter op dat paard.
Geen gelijke strijd dus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:28

Wat treurig dit. Paard met grote paniek ogen die tatten krijgt en rukken in de mond en een amazone die totaal "out off control " is. Ik vind het vooral heel erg verdrietig dat dit zo mis is gelopen en dat de coach in plaats van bij te sturen het alleen maar erger maakte. Dus terecht gediskwalificeerd.
De coach is er juist om sporters die bomvol adrenaline zitten te beschermen tegen zich zelf. De sportster vind ik al genoeg gestraft, want die zal zich zeker dood schamen bij al die plaatjes en social media kennende gaat het volk ook nog eens los op haar.
Dit verhaal kent alleen maar verliezers.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:29

Shadow0 schreef:
Lara_Silver schreef:
daarbij huilend en snotterend op het paard. Doet me denken aan een kleuter in een supermarkt die haar zin niet krijgt.

Omdat ik goed snap dat ze overstuur is. Het meppen is fout, huilen niet. En je hoeft haar niet met een kind te vergelijken om haar gedrag naar het paard af te keuren.

(Het is interessant omdat het onderdrukken van emoties, zowel bij mensen als paarden, zo diep loopt in de paardenwereld, en ook hier een rol speelt. Maar het probleem is niet dat ze huilt. Het probleem is dat ze het paard slaat en aan de teugels trekt, benoem dat. Laat het huilen erbuiten want dat is geen probleem en mag en kan gebeuren in emotionele situaties. Het zegt ook niet op zich iets over haar vermogen om wel of niet goed te handelen.)

Ze was niet te overstuur om op het paard in te meppen en het op een belabberde manier het parcours door te sturen met gevaar voor eigen ledematen en die van het paard. Ik mag nog steeds de vergelijking trekken die ik wil en ze doet me denken aan de verwende kleuter van vrienden van ons, die word ook altijd bloedgiftig, begint dan te slaan en dan de huilen.

Als je een sportak beoefent met dieren dan moet je hiermee rekening houden! Anders moet je een andere tak beoefenen waar je niet op een levend wezen begint te meppen als het niet zo gaat als je gepland had! Ze had ook sportiviteit kunnen laten zien en kunnen stoppen, maar ze is ten koste van het dier doorgegaan. Het was voor haar slechts een product, een werktuig naar haar doel, geen levend wezen, vandaar ook het geweld en de temper tantrum naderhand, geen seconde verplaatste ze zich in het dier.

Echt je kunt het wenden en keren maar van mij zal deze vrouw geen medelijden krijgen, en ik hoop dat ze nog heel lang met haar neus op de feiten gedrukt wordt.

juvalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:40

ik vind deze hele vertoning erg triest. Ik begrijp de frustraties van de amazone ook wel, maar haar gedrag is buitensporig.
sowieso is het een bizarre sport, heel oneerlijk dat door loting wordt beslist op welk paard je terecht komt, en dus je kansen op winnen. Vreemd vind ik het.

Het lijkt mij veel eerlijker en sportiever als ze het paardenonderdeel schrappen en daarvoor in de plaats de sporters bijvoorbeeld een BMX parcours laten rijden, of een stuk laten roeien oid... er is zo veel te verzinnen zonder paarden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:41

In ieder geval iets waar je puur zelf je lijf voor kunt trainen (dus geen dieren) :j Dat lijkt me ook passen bij de andere sporten in het vijfkamp.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:49

Met paarden zou nog wel kunnen denk ik hoor.
Maar geen gewoon springconcours.
Maak er een moeilijke variant van Caprilli proef van, zodat dressuur en het gereden zijn dus ook telt.
Voeg er het onderdeel trail bij in.
Paard over brugje, hekje openen.

Want de oorsprong van dit olympisch onderdeel is dat een soldaat in het veld sterk kan vluchten.
Nou een parcours ben ik nooit zomaar in een veld tegen gekomen.
Dus hekje openen enz zou ik beter vinden passen.
Dat er gesprongen moet kunnen worden in de zin van de oorsprong van deze sport snap ik ook.
Maar ook dat je dus een vreemd paard netjes en eerlijk dressuur moet kunnen rijden. Vandaar dus een variant van een caprilli.
Dan zou het best nog eens kunnen werken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:50

Suzanne F. schreef:
Nou ik zou ook janken als ik mijn gouden medaille in rook op zag gaan. Lijkt me heel menselijk eigenlijk.
Geeft geen reden om grof te worden maar dat huilen vind ik niet raar. Ik heb wel om mindere dingen gejankt.

Dit …..

En dit

marleen_88 schreef:
Ik zie ook veel frustratie, daar is huilen een voorkomend gevolg van. Tenminste bij mij wel.

Alleen reageert zij haar frustratie af op het paard. En dat valt zeker niet goed te praten …

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:51

Wat er mis is met op dat moment huilend op je paard zitten, is dat je niet meer aanwezig bent, je jezelf volledig laat gaan in emotie, emotioneel totaal niet meer connecteert met het paard MAAR in principe wel nog een Olympische prestatie verwacht van het paard. Die twee matchen gewoon niet met elkaar. Ofwel ben je een Olympische sporter, doe je er alles aan om de best mogelijke prestatie neer te zetten en baal je achteraf ofwel wil je alleen maar huilen, gooi je de handdoek in de ring en leid je het paard naar de uitgang. Het fraaie staaltje van onsportiviteit dat we hier echter te zien krijgen staat ver af van de Olympische gedachte. En daarvoor mag iemand van mij best op haar doos krijgen.

Heeft iemand vandaag Penelope Leprevost gezien? Denk je niet dat die waarschijnlijk al wel 2 keer boven de wc gehangen heeft om over te geven, geen hap door haar keel krijgt, de komende nachten waarschijnlijk niet slaapt en nog vaak de ogen uit haar kop gaat janken? Maar geen onsportiviteit daar. Wel balen, dat mag, dat is perfect normaal. Maar onsportiviteit moeten we niet gaan normaliseren, daarvoor mag je op dak krijgen, ZEKER wanneer het een sport met dieren betreft.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:57

Ik probeer info te vinden over het paard, maar ik kan eigenlijk niks vinden. Loting bepaalt wie welk paard mag rijden. De eerste combi met dit paard ging al zo slecht al dat ik vind dat hij geen tweede ronde had moeten springen. Denk dat op dat punt bijna niemand hem nog over de hindernis had gekregen, ook niet op vriendelijke wijze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:59

office schreef:
Orchidee14 schreef:
Wat een wanvertoning. Dit verwacht je misschien in een b parcourtje of zo maar toch zeker niet op de Olympische Spelen.

Inderdaad ontzettend onprofessioneel.Arm dier heeft de mond open van de pijn.Krijgt zweepslagen ,rukken in z’n mond , schoppen met sporen, hulpteugels die hem in een houding dwingen.
Echt bizar dat we dit mooi vinden.
De ware held gaat met een neckrope op een barebackpad het bos in.Dat is samenwerking en een medaille waardig!

Denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:02

Ik heb ooit iemand in een b dressuurproef een deuk in haar bolhoed (ja, dat mocht toen ook nog in de b) zien slaan op het hoofd van het paard, uit pure frustratie. Mooi dat ze gediskwalificeerd werd. Dat zou je op dit niveau toch ook mogen verwachten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:03

Ik ga het opnemen voor deze mevrouw.

Nee, het was geen fijne vertoning.
Het was haar niet goed gelukt om in 20 minuten een team te vormen met dit dier.

Ik kwam een opmerking tegen dat 'iemand anders die ook met dit paard heeft gereden ook gedoe had'.
Wat idd een goede reden is om dit dier niet meer in te zetten.

En de frustratie dat je van gouden medaille 'boem' naar de 31ste plaats gaat IS mega frusterend.

... zij huilt, zoals ik mij met enige keren gevoeld heb.
En ik heb die ene ellendeling die schreeuwde tijdens de les nooit meer willen aankijken, zij had een coach die dus terecht gediskwalificeerd is. ('Sla hem hard, sla hem' - terwijl je mega gefrustreerd bent.)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:08

En daarna sloeg ze ook hard en nog een keer en nog een keer.

Waarom?

Dat ze zit te huilen snap ik wel.
Zij heeft hier ook lang voor getraind.

De organisatie had dit paard eruit moeten halen.
Het paard gaf al aan niet te willen.

Iemand had in moeten grijpen.
Maar ja zal wel te ingewikkeld zijn geweest en dachten laat het maar.

Hoop dat dit nog wel ergens besproken gaat worden binnen de organisatie.

Ik ik ik
Lekkere vijfkamp.
Amazone heeft ervoor getraind weet ze ook dat een paard een parcour over slaan echt niet gaat werken.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 07-08-21 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Maar dat die coach dat roept wil toch nog niet zeggen dat je het ook moet doen? Al ben je nog zo gefrustreerd, zo ga je niet met een paard om.

Century

Gini schreef:
Wat er mis is met op dat moment huilend op je paard zitten, is dat je niet meer aanwezig bent, je jezelf volledig laat gaan in emotie, emotioneel totaal niet meer connecteert met het paard MAAR in principe wel nog een Olympische prestatie verwacht van het paard. Die twee matchen gewoon niet met elkaar. Ofwel ben je een Olympische sporter, doe je er alles aan om de best mogelijke prestatie neer te zetten en baal je achteraf ofwel wil je alleen maar huilen, gooi je de handdoek in de ring en leid je het paard naar de uitgang. Het fraaie staaltje van onsportiviteit dat we hier echter te zien krijgen staat ver af van de Olympische gedachte. En daarvoor mag iemand van mij best op haar doos krijgen.

Heeft iemand vandaag Penelope Leprevost gezien? Denk je niet dat die waarschijnlijk al wel 2 keer boven de wc gehangen heeft om over te geven, geen hap door haar keel krijgt, de komende nachten waarschijnlijk niet slaapt en nog vaak de ogen uit haar kop gaat janken? Maar geen onsportiviteit daar. Wel balen, dat mag, dat is perfect normaal. Maar onsportiviteit moeten we niet gaan normaliseren, daarvoor mag je op dak krijgen, ZEKER wanneer het een sport met dieren betreft.

Ik vind dat je een goed punt hebt :j. Ze had dan ook moeten stoppen toen ze zo door emoties overmand werd. Maar dát ze huilde, vind ik an sich geen issue. Maar de acties eromheen wel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:16

Orchidee14 schreef:
Maar dat die coach dat roept wil toch nog niet zeggen dat je het ook moet doen? Al ben je nog zo gefrustreerd, zo ga je niet met een paard om.

Ben ik volledig met je eens: zo moet het niet.

Maar spaar me de onzin 'dat je niet hoeft te doen wat de coach zegt', ze is in tranen, mega gefrustreerd en dat is niet het moment om nuchter af te wegen of wat de coach zegt goed is.

En uitgaande van 'er vond dierenmishandeling plaats', ik heb helaas menigeen harder, langer en gemener zien slaan.... :o

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:19

Er is echt heel veel mis in de paardensport.. en dit is er in ieder geval een voorbeeld van. Ik zie deze taferelen toch regelmatig voorbij komen, en dan vooral in de basissport. En ook dat is niet ok.

De blik van dat paard.. vreselijk