Gini schreef:Wat er mis is met op dat moment huilend op je paard zitten, is dat je niet meer aanwezig bent, je jezelf volledig laat gaan in emotie, emotioneel totaal niet meer connecteert met het paard MAAR in principe wel nog een Olympische prestatie verwacht van het paard. Die twee matchen gewoon niet met elkaar. Ofwel ben je een Olympische sporter, doe je er alles aan om de best mogelijke prestatie neer te zetten en baal je achteraf ofwel wil je alleen maar huilen, gooi je de handdoek in de ring en leid je het paard naar de uitgang. Het fraaie staaltje van onsportiviteit dat we hier echter te zien krijgen staat ver af van de Olympische gedachte. En daarvoor mag iemand van mij best op haar doos krijgen.
Heeft iemand vandaag Penelope Leprevost gezien? Denk je niet dat die waarschijnlijk al wel 2 keer boven de wc gehangen heeft om over te geven, geen hap door haar keel krijgt, de komende nachten waarschijnlijk niet slaapt en nog vaak de ogen uit haar kop gaat janken? Maar geen onsportiviteit daar. Wel balen, dat mag, dat is perfect normaal. Maar onsportiviteit moeten we niet gaan normaliseren, daarvoor mag je op dak krijgen, ZEKER wanneer het een sport met dieren betreft.
Ik vind dat je een goed punt hebt
. Ze had dan ook moeten stoppen toen ze zo door emoties overmand werd. Maar dát ze huilde, vind ik an sich geen issue. Maar de acties eromheen wel.