Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
carika schreef:Heeft iemand nog een goedkoop adres voor meidoorn? Die willen wij dit najaar graag planten, heg&landschap is bekend meerbomennu ook.
pmarena schreef:Bomen en ander groen moeten sowieso meer toegestaan worden
Maar het aantal m2 stallen hoeft natuurlijk niet lukraak aangepast te worden aan de hoeveelheid dieren die men neerplempt op een stuk land. Zo van "de buurman heeft 5 geitjes op zijn weitje van 1500m2 en mag een schuilstalletje van Xm2 bouwen, ik heb er 8 paarden lopen dus heb een veel grotere stal nodig, het is niet eerlijk want mijn paarden kunnen nu nog steeds niet schuilen!".
Ik denk dat het wel fair is om te bedenken wat qua hoeveelheid dieren een normale belasting zou zijn en daar de afmeting van de schuilstal op aan te passen. Maar dat lijkt me tegelijkertijd wel lastig want de 1 zal een wei gebruiken voor 24/7/365 huisvesting van dieren. De ander voor alleen overdag of een kortere periode. De 1 zet er minder en / of kleinere dieren op dan de ander.... hoe moet je dat gaan bepalen dan.
Je kan moeilijk iemand die 8 Friezen op 1500m2 zet, toestaan om een knoeperd van een schuilstal te plaatsen, lijkt me.
Ibbel schreef:Wat ik al eerder schreef, gemeentes moeten vast normen gaan hanteren. Vanaf x vierkante meter weiland mag er per 1000 m2 weiland 10 m2 schuiltstal komen, met een max van x vierkante meter.
Zomerhuisjes hier in de gemeente mogen max 60 m2 oppervlak hebben. Of je er nou met 6 kinderen vakantie in wilt vieren of met 2 personen. Je propt ze er maar in - of niet.
Zo'n zelfde regel kun je natuurlijk prima voor schuilstallen hanteren. 20 m2 meter schuilstal op een halve hectare weiland is meer dan genoeg voor 2-3 paarden. Als jij zo idioot bent om 10 paarden op die halve hectare te zetten, jammerdebammer. Het is een schuilstal hè, geen stal waar alle paarden veilig 24 uur gestald moeten kunnen worden.
carika schreef:en wat mij betreft voor elk m2 schuilstal ook meteen een boom planten.
Dan hebben we over 20 jaar genoeg natuurlijke beschutting.