Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:16

Ibbel schreef:
Nee, maar in dit geval ritselt Isabell iets met iemand die ze kent. Je moet maar hopen dat die dan alle luchtverkeersleiding plus luchtmacht meldt dat dit zo geregeld is en dus mag. Er hoeft maar één officieel memo niet op het goede bureau te belanden en een overijverige luchtmachtofficier denkt goede sier te maken door zo'n vliegtuig als vijandig te bestempelen...

De luchtverkeersleiding zal het vliegtuig bij aanmelding in het luchtruim gewoon weigeren, zodra de kist zich bij de eerste Russische controller moet melden zit hij nog ruim voor de luchtruimgrens en moet/kan de gezagsvoerder gewoon omdraaien. In geval van geen radiocontact, tsja, dan wordt het een heel ander verhaal en zal Rusland vrij snel escaleren met in ieder geval gevechtsvliegtuigen ter begeleiding.

Als de gezagsvoerder omdraait heeft hij overigens nog genoeg brandstof om een alternatieve route en fuel stop te plannen.

Dit weigeren in het luchtruim gebeurt overigens zéér regelmatig door de Russen, zelfs al zijn alle overfly permits in orde. Rusland is wat dat betreft gewoon een gek land en doen waar ze zin in hebben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:23

Als Isabell haar eigen paard, zichzelf en de paarden en attendants van haar collega's in dat vliegtuig zet, kan ik enkel maar denken dat ze heel goed weet wat ze doet en dat alles piekfijn in orde is met de russen :P

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:53

Ayasha schreef:
Zo was het op mij niet over gekomen. Mijn excuses dan Truus1957. :)

Geeft niks.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:27

Niobe schreef:
Mkango schreef:
Het is een complot. :j :))

Hmmmm….

Bella Rose, Bellarose, Bellaros, Bellarus, Belarus is Wit Rusland en zonder Wit is dat omg Rusland :oo :oo

Ah... Isabell heeft niks geregeld.. Bella dacht gewoon ‘No way dat ik weer 7 uur langer dan nodig op dat vliegtuig ga! Ik bel Rusland!’

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 07:15

Maar jongens toch, wat hebben die dieren toch een bijzonder leven en bovenal ze doen het ook maar even!. Ik denk dat hun blij zijn met die 7 uur korter ! **\O/**

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:32

Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die zich af vraagt hoe een Duitse amazone iemand kent in Rusland met die invloed? _O-

Nee, dat vraag ik me ook af. Zelfs een beetje creepy dat binnen een nucleaire supermacht mensen zijn die dat effe kunnen regelen. Wat Dioxide zegt: er zitten daar mensen die soms gewoon doen waar ze zin in hebben.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:48

Cowboy55 schreef:
Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die zich af vraagt hoe een Duitse amazone iemand kent in Rusland met die invloed? _O-

Nee, dat vraag ik me ook af. Zelfs een beetje creepy dat binnen een nucleaire supermacht mensen zijn die dat effe kunnen regelen. Wat Dioxide zegt: er zitten daar mensen die soms gewoon doen waar ze zin in hebben.

De paardenwereld zit vol geld en vol kopers uit Rusland en sommigen daar van zullen inderdaad wel invloedrijk genoeg zijn. Zeker ook gezien Isabell's achtergrond als advocate en natuurlijk legende als dressuuramazone vind ik het eigenlijk niet zo vreemd dat zij mensen in de mondiale invloedrijkere kringen kent :o

Klein stukje achtergrond:
Overigens, als ik nu (als onbelangrijk persoon) naar Brussel bel hoe het zit met geweigerde landingsrechten voor de maatschappij waarvoor ik werk dan kan dat ook zo opgelost zijn. Ik zou er eerlijkheidshalve niet te veel achter zoeken.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 30-07-21 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynnepinny

Re: Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:51

Ik vind dit maar een raar topic. Speculaties over vliegrampen, corruptie, relaties.. Het kan toch niet zó gek zijn geweest om dit te regelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:57

Cowboy55 schreef:
Ayasha schreef:

Er gebeuren hier ook zat "creepy" dingen achter de schermen, alleen is het hier allemaal een stuk minder 'out in the open' dan in een land als Rusland. Ik kan er niet van wakker liggen - ik vind het ergens wel humor dat één belletje van Isabell meer gedaan krijgt dan de FEI en het IOC die op hun kop gaan staan.

Lynnepinny schreef:
Ik vind dit maar een raar topic. Speculaties over vliegrampen, corruptie, relaties.. Het kan toch niet zó gek zijn geweest om dit te regelen?
Als jij en ik morgen naar het Kremlin bellen, krijgen we zoiets echt niet voor elkaar hoor. Corruptie is er overal (overigens vind ik dit niet per se corrupt), en zonder die relaties had Isabell dit ook niet voor elkaar gekregen. Dat is imo echt geen schande - ook in het dagelijks leven maken mensen gebruik van vriendendiensten van mensen die ze kennen bij een bedrijf of in een bepaalde branche. Nu is het op een wat groter toneel gebeurd, maar ik geef Isabell absoluut geen ongelijk!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:29

Ik heb een aviation-obsessie gehad een tijdje terug, en ik vind sommige reacties wel een beetje heftig en uninformed eigenlijk. := Zoals al gemeld is was het inderdaad al bekend dat de vliegroute van MH17 redelijk onveilig was verklaard, maar toch gingen er dagelijks honderden vliegtuigen over precies die vliegroute. Ook op de dag van MH17 waren er al ruim 100 passagiersvliegtuigen goed overgekomen. Toch bleek uit onderzoek dat het advies had moeten worden aangescherpt en de vliegruimte op z'n minst hoger had moeten zijn. (Volgens mij was het beneden een bepaald aantal ft al verboden voor de commerciële vliegbranche wegens veiligheid, en had de geblokkeerde zone nóg hoger moeten grenzen. Of is daarna juist omhoog gegaan, dat weet ik niet zeker meer.) Dus eerlijk vind ik het een vreemde vergelijking. Vliegroutes worden dagelijks bekeken en geëvalueerd voor zover ik het weet. In de meeste gevallen wordt er wel degelijk rekening gehouden met of een vliegroute wel veilig is of niet. Als dit zó onveilig was geweest, denk ik dat dat ook wel naar boven was gekomen. :=

Maar ik vind het ook niet super vreemd dat dit geregeld kon worden tbh, het gebeurd op verschillende schalen in iedere tak. Alleen maar fijn voor de paarden! 7 uur scheelt nogal wat. Als je dat persoonlijk niet zou doen, is dat compleet je eigen keuze natuurlijk. Maar ik denk niet dat de paarden klagen. :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:55

Misschien kent ze Poetin wel... :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:13

imaudy schreef:
Misschien kent ze Poetin wel... :+

Of een van zijn dochters. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:32

Of ze heeft voorgesteld de Russen te gaan lesgeven, na hun dramatische optreden op de OS..
" Aber dann will ich mit meinen Pferden über Russland zurückfliegen." :o :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:35

Nielojram schreef:
Of ze heeft voorgesteld de Russen te gaan lesgeven, na hun dramatische optreden op de OS..

:') _/-\o_

Dat moet het zijn geweest :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:37

DuoPenotti schreef:
Nielojram schreef:

:') _/-\o_

Dat moet het zijn geweest :D

_O- Ik stem ook voor deze. :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:57

Nielojram schreef:

Hahahahahaha _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:58

Als ze in Parijs naar het podium rijden weten we hoe het gegaan is. _O-

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 18:31

Wat een geweldig leuke fantasie is dit. Wie onthoudt het voor over 3 jaar?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 18:31

Kan er geen alarmklok ingesteld worden dat over 3 jaar dit topic omhoog plopt? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 18:42

Nielojram schreef:

_O- _O-