[OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:36

Seltje schreef:
Upendo: dat hebben ze toch geprobeerd, Rien als bondscoach?
Was niet echt een succes...

Ja omdat ze zo eigenwijs vast zitten aan de Anky trek methode.
En hopelijk zien ze nu wat dat brengt, dat dat tijdperk gelukkig voorbij is.
Dus misschien wel weer verder met Rien en welke ruiter niet zo wil rijden blijft maar lekker thuis. Op naar nieuw jong talent dan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:37

upendo schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er zou gebeuren als alle NL ruiters bij Rien van der Schaft zouden gaan trainen.
Terug naar de basis, van achter naar voren en je paard in de hand laten lopen in plaats van erin trekken.

Ik heb veel stuwen gezien en weinig dragen. :)

Haha we eten hoe dat af liep :')

upendo

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:41

Als je niet wil luisteren en snel resultaat wil zien is Rien niet de beste keuze nee. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:33

Terechte zesde plek voor Edward. Zag er voor mijn gevoel totaal niet ontspannen uit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:54

DuoPenotti schreef:
Seltje schreef:
Upendo: dat hebben ze toch geprobeerd, Rien als bondscoach?
Was niet echt een succes...

Ja omdat ze zo eigenwijs vast zitten aan de Anky trek methode.
En hopelijk zien ze nu wat dat brengt, dat dat tijdperk gelukkig voorbij is.
Dus misschien wel weer verder met Rien en welke ruiter niet zo wil rijden blijft maar lekker thuis. Op naar nieuw jong talent dan.

De Anky Trek Methode?
Ik probeer hier al de hele tijd een aardig antwoord op te schrijven maar ik merk dat ik dat niet kan. Dus ik laat dit maar schieten.

Edward Gal rijd al lang niet meer volgens de wijze zoals Anky deed.
Edward Gal en Hans Peter trainen dagelijks met Nicole Werner en zoals zij rijden is geheel zoals zij ze traint.

Ik zag je ook ergens zeggen dat Edward met Lingh ook al zo reed als dat hij tegenwoordig doet, dat is ook niet waar, de proeven die hij met Lingh reed waren nog dressuur te noemen, nog van achter naar voren gereden, normale uitgestrekte draf zonder dat rare voorbeen gezwaai waarbij de achterbenen het nauwelijks kunnen bijbenen en zelf nog met ontspanning en harmonie.

Met betrekking tot Rien, Hij was bondschoach en is gestopt, geloof dat de reden inderdaad was dat de ruiters niet open stonden om gecoacht te worden. Heel erg jammer, want hij had net dat stukje extra kunnen geven die wij nu misten en die de Duiters, USA, GB en Denen wel hadden :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:05

Babootje schreef:
Ik vraag me echt af of je uberhaupt een idee hebt wat je zegt. Gribaldi heeft goede paarden gegeven, maar was zelf best traag voor de topsport. Uiteindelijk overleden aan een scheurtje in de aorta. Gewoon pech.

Lingh heeft zich geblesseerd. Daarna verkocht naar Amerika en heeft daar nog in de sport gelopen. Daarna nog als dekhengst dienst gedaan en 27 jaar geworden. Totilas daarvan denk jij het verhaal te kennen, maar misschien ligt dat toch ook anders. Ben jij erbij geweest? Vast niet.

Ik kan je zeggen dat ik ook best pech gehad heb met paarden. Dat ik er ook een aantal heb moeten laten inslapen voordat "het hun tijd was" om het zo maar even te zeggen. Gewoon pech is een factor. Kan ook bij topsport.

Gribaldi is uit de sport gehaald omdat hij begon te staken :j
Wat trouwens niet het eerste paard is wat op een bepaalde manier zijn ongenoegen uitte (Undercover?)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:08

upendo schreef:
Als je niet wil luisteren en snel resultaat wil zien is Rien niet de beste keuze nee. ;)

De resultaten komen vanzelf. Of blijven uit ;)

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:11

Welk paard was dat van hem op de OS/andere belangrijke wedstrijd die hij de ring zelfs niet meer in kreeg?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:13

Dat was in Rotterdam op het CHIO en dat was bij .... met de vos...... godsamme, wat ben ik slecht in namen. Lerares Engels op een middelbare school...... aaahhhh

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:14

LaPluche schreef:
Welk paard was dat van hem op de OS/andere belangrijke wedstrijd die hij de ring zelfs niet meer in kreeg?

Oh shit, ik weet het niet meer...
Oh wat slecht het ligt op het puntje van mijn tong maar ik kom er echt niet meer op :oo

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:18

Ik heb net de kur van Edward gezien maar nee, ik werd er niet warm van.
Het is een supergetalenteerd paard dat nog heel veel kilometers moet maken.
Naar mijn idee werd hij teveel op de rem gereden waardoor het er niet vloeiend, harmonieus uit zag. En dat is wel heel kenmerkend voor de rijstijl van Edward de laatste tijd. Wanneer de spanning in het paard komt, wil hij teveel controle hebben, rijdt naar mijn idee dan teveel op de rem. Je ziet het goed in de passage en piaffe. Paard loopt achter vaak in 1 spoor in plaats van 2. Mist daardoor tact en balans en dan zie je dat hij achter de kracht nog mist. Neigt her en der ook naar kantelen. En achter de loodlijn. Nu is het wel een paard dat zich makkelijk oprolt, denk ik. Ik kan me voorstellen dat als Edward hem in de ring even wakker had geschud, het paard waarschijnlijk even compleet uit zijn dakkie zou zijn gegaan. Dan snap ik wel dat je hem liever op de rem rijdt. Het is nog heel erg zoeken naar de juiste balans daarin.

Ik heb Edward beter en anders zien rijden.

De muziek vind ik nog steeds super maar voor mijn gevoel hoort die muziek bij Totilas. Het gaf mij nu niet de wauwfactor die ik toen bij Totilas wel had.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:19

M_D_H schreef:
LaPluche schreef:

Oh oliebol, ik weet het niet meer...
Oh wat slecht het ligt op het puntje van mijn tong maar ik kom er echt niet meer op :oo

Was dat niet Undercover?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:21

Ja daar dacht ik ook aan, maar door Rien haar opmerking over een vos begon ik te twijfelen...
Aan de andere kant kan ik überhaupt geen vos onder het zadel van Edward herinneren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:22

Nee, dat bedoelde ik ook niet. Het was met een vrouw. Vos is nu met pensioen. Ohhh, namen zijn killling!

(Rien voor bondscoach. Niet te verwarren met Rien10 ha ha)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:23

rien10 schreef:
Nee, dat bedoelde ik ook niet. Het was met een vrouw. Vos is nu met pensioen. Ohhh, namen zijn killling!

Cennin van Madeleine Witte-Vrees?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:24

No.
Als ik het hoor, zeg ik: Ja! Dat zijn ze. Maar ja, zo werkt een brein nu eenmaal.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:25

Citaat:
Wat dacht je van dat zoiets moet komen met de ervaring.. Meedoen op de (....wedstrijd, J2) is al een hele prestatie voor zo’n jong paard. Je ziet het paard door de tijd heen steeds beter, sterker, worden. Meer lengte in de hals komt nog wel, daarvan ben ik overtuigd. Net zoals dat wij gewone ruiters ook niet alles in 1 keer perfect kunnen. :)

Als dit gaat over een jonkie van vijf op zijn eerste uitwedstrijd : prima.

'Zich oprollen' kan idd een krachtgebrek zijn.

Maar op de Olympische Spelen, nee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:31

rien10 schreef:
No.
Als ik het hoor, zeg ik: Ja! Dat zijn ze. Maar ja, zo werkt een brein nu eenmaal.

Parcival met Adelinde?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:31

Adelinde met Parzival?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:33

Kijk, aan jullie heb ik wat. Thanks! :+ Precies die twee dus.

Hij wilde de ring niet in, men heeft het 10 minuten geprobeerd en toen heeft ze opgegeven.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:35

Nou moet ik zeggen dat Parcival ook echt geen makkelijke was :n

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:35

Nee het was 100% Edward Gal, geloof daarna ook dat paard niet meer(bijna niet meer) in de ring gezien.

Adelinde ook niet, man man man wat een harde hand heeft die vrouw _-:(

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:36

Ik heb parzival nooit wat aan gevonden, ging helemaal nooit zitten in de piaffe en passage, ook de manier van rijden vond ik niks aan. Zo strak...

Heb trouwens geen enkele proef van de OS gezien. Wordt er een beetje verdrietig van tegenwoordig

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:36

M_D_H schreef:
Nou moet ik zeggen dat Parcival ook echt geen makkelijke was :n

Nee, zeker niet. En ook geen jonkie die overdonderd was.
Ik ken wel verhalen dat bij training iemand een jas over de bakrand legde en Hop, stond Parcival weer andersom. Of hij wilde er niet langs.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:37

LaPluche schreef:
Nee het was 100% Edward Gal, geloof daarna ook dat paard niet meer(bijna niet meer) in de ring gezien.

Adelinde ook niet, man man man wat een harde hand heeft die vrouw _-:(

Voice?
De vos die Edward gereden heeft heette nadine