Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Focussed schreef:Toch blijft het bijzonder dat er wordt gezegd dat deze profs deze wedstrijden nodig hebben om "ook normale wedstrijden te kunnen oefenen."
Ik kom ze gek genoeg namelijk nooit tegen op reguliere wedstrijden. Ze staan pas op de lijst als de wedstrijd meetelt als selectie. Bijzonder dat je alleen op selecties blijkbaar de juiste ervaring kunt opdoen.
Ik denk zelf dat het vrij eenvoudig moet zijn om amateurs van de profs te scheiden (>50% van je inkomen uit de paardensport maakt je professioneel voor de letterlijke definitie). Voor die paar semi-profs die net tussen het wal en het schip vallen en onder profs worden geschaard zou het niet moeten uitmaken. Die moeten nu ook al tegen de profs, dus er verandert weinig.
Elke andere sport kan het wel. De plaatselijke voetbalclub hoeft hier op zondag voor het zomertoernooi ook niet tegen jong Ajax (want die moeten nog ervaring opdoen) .
En dat ik niet de enige ben die het niet ok vind dat er in de basissport geen splitsing is amateurs en profs, minimaal bij kampioenschappen zou dat tegenwoordig wel moeten. Om alle redenen die hiervoor aangegeven worden.Benzz schreef:Maar Renate is toch veel meer de vrouw van dan een prof?
JeanneV schreef:Vroeger was t een netjes presterende amateur. Als Joop zou vermoeden dat ze met een andere ruiter meer zouden dekken... zouden die hengsten vast wel naar iemand anders gaan.. Maar Joop is niet gek en ziet heel goed de ommekeer in de sport.. Vriendelijk rijden en leuk met paarden omgaan scoort overal punten.. Zo werdt Renate een professional... Wel een professional die kan bedanken als het moeilijk word [vrij uniek natuurlijk - de meeste profs moeten doorzetten]
Benzz schreef:Volgens mij werkt Renate keihard ervoor en verdient ze gewoon die plek omdat ze goed gereden heeft. Wees blij dat mensen met goede paarden nog meedoen aan deze wedstrijden. Daar kun je je als amateur aan optrekken. Want eerlijk, in de 70% zijn geen monsterscores. Ipv te zeuren kun je je beter focussen op beter leren rijden en je optrekken aan deze prestaties.
Benzz schreef:Volgens mij werkt Renate keihard ervoor en verdient ze gewoon die plek omdat ze goed gereden heeft. Wees blij dat mensen met goede paarden nog meedoen aan deze wedstrijden. Daar kun je je als amateur aan optrekken. Want eerlijk, in de 70% zijn geen monsterscores. Ipv te zeuren kun je je beter focussen op beter leren rijden en je optrekken aan deze prestaties.
JeanneV schreef:Benzz schreef:Volgens mij werkt Renate keihard ervoor en verdient ze gewoon die plek omdat ze goed gereden heeft. Wees blij dat mensen met goede paarden nog meedoen aan deze wedstrijden. Daar kun je je als amateur aan optrekken. Want eerlijk, in de 70% zijn geen monsterscores. Ipv te zeuren kun je je beter focussen op beter leren rijden en je optrekken aan deze prestaties.
Ja ja... makkelijk praten...Paard is [een van de] beste 7 jarige die er in dit land lopen... Heeft al veel grote concoursen gelopen en gewonnen... Doet volgende maand mee aan het WK.. waar hij op lichte toer!! niveau loopt. Behoorlijk flauw om dan in het z2 de prijsjes weg te willen kapen..
Niobe schreef:JeanneV schreef:
Ja ja... makkelijk praten...Paard is [een van de] beste 7 jarige die er in dit land lopen... Heeft al veel grote concoursen gelopen en gewonnen... Doet volgende maand mee aan het WK.. waar hij op lichte toer!! niveau loopt. Behoorlijk flauw om dan in het z2 de prijsjes weg te willen kapen..
Oh joh, dat is wel gek eigenlijk. Weet iemand waarom zo iemand dat zou willen? Ik bedoel, om de prijzen is het ook niet echt te doen eigenlijk, lijkt mij.