Glock's Zonik overleden na operatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Re: Glock's Zonik overleden na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:37

Nou inderdaad. Ik ben zeker ook geen fan, maar omdat je geen fan bent van hun manier van rijden zijn het nog geen paardenmishandelaars.

En of het nou een shetlandpony die alleen grasmaaier is, of een paard met olympische kwaliteit. Een paard dat aan zijn einde komt door in blinde paniek zijn beide achterbenen te breken, dat vind ik in en in verdrietig en ik krijg kippenvel als ik bedenk hoeveel pijn en angst zo'n dier in zijn laatste momenten moet hebben gehad. Ik neem aan dat elke paardeneigenaar daar kapot van zou zijn, als dat je paard waar je dagelijks mee in de weer bent, overkomt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:20

amen schreef:
De paarden die glock willens en wetens laat slopen door oa gal en minderhoud...

Die hebben pas pijn en gaan kapot..

Of de paarden die gesloopt zijn en via de achterdeur verdwijnen..

Het enige verdriet wat er bij glock en gal/minderhoud is..

Is het verlies van GELD!!!!

Deze hengst is verlost van alle ellende!!! En de dood is mijn inziens een verlossing voor hem geweest.

De echte goede mensen zien de stress/ellende die paarden onder zadel bij glock hebben. De manier van africhten is gelijk aan sloperij/dierenmishandeling.

Zo ga je lekker? Ik zie in de basissport op de wedstrijdvelden meer mishandeling dan in de topsport hoor.
Paarden met allerlei beengebreken en rugproblemen die door een M proef worden getrokken met een butsende te zware ruiter erop die het niet kan uitzitten. Dier zo hard als een plank, meer dan zijn hoofd naar binnen trekken komt de buiging niet, tact is ver te zoeken, maaaaaar ze zijn oh zo paardvriendelijk want ze longeren uiteraard niet met bijzet want dat is mishandeling. En er maar geld in blijven stoppen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:13

Suzanne F. schreef:
amen schreef:

Deze hengst is verlost van alle ellende!!! En de dood is mijn inziens een verlossing voor hem geweest.

De echte goede mensen zien de stress/ellende die paarden onder zadel bij glock hebben. De manier van africhten is gelijk aan sloperij/dierenmishandeling.

Zo ga je lekker? Ik zie in de basissport op de wedstrijdvelden meer mishandeling dan in de topsport hoor.
Paarden met allerlei beengebreken en rugproblemen die door een M proef worden getrokken met een butsende te zware ruiter erop die het niet kan uitzitten. Dier zo hard als een plank, meer dan zijn hoofd naar binnen trekken komt de buiging niet, tact is ver te zoeken, maaaaaar ze zijn oh zo paardvriendelijk want ze longeren uiteraard niet met bijzet want dat is mishandeling. En er maar geld in blijven stoppen.

Moet zo'n topic over een tragisch overleden paard nou ook weer ontsporen in dit soort goedkope moddergooierij? Moet deze hele discussie er weer bijgesleept worden? Wat ontzettend laag. En dan heb ik het nadrukkelijk over beide posts.

Verschrikkelijk om een toppaard zo te moeten verliezen. Ik wens de betrokkenen veel sterkte.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:18

amen schreef:

Wow niet normaal dit. Dat je het niet eens bent met de manier van trainen kan, open daar lekker een topic over of nog beter, contact ze zelf.

Maar denk je nou echt dat het ze ook maar een reet kan schelen financieel? dan hadden ze toch allang al toppers verkocht voor dikke bedragen etc.

Juist de sport etc staat bij hun voorop, niet het financieel gewin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:35

Jilletje schreef:
Wauw, wat een zure opmerking Mkango.
Waarom appels met peren vergelijken?
Wie ben jij om te bepalen hoe het leed voor iemand voelt? Ik vind het zelfs een beetje onbeschoft.

De huidige ramp is vreselijk maar het verliezen van je paard is ook gewoon vreselijk, en niet iets wat je tegen elkaar kan afstrepen.
O, ik wist niet dat het paard van Cowgirl en Incroyable was, my bad!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:53

Mkango, je punt is duidelijk hoor. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:57

Ach, op onze stal is nu een paard erg ziek. Ik vind dat vreselijk, maar het is niet mijn paard. Dat kan Mkango, je kan iets rot vinden, zonder dat je er direct betrokken bij bent of invloed op hebt.
Zoiets heet medeleven.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:08

Wat ontzettend verdrietig dit… De laatste momenten moet het paard vreselijk in paniek geweest zijn, beide achterbenen breken gebeurd niet zomaar.

Een paard verliezen is altijd afschuwelijk. Of het nu een shetlander is of een olympisch paard. Ik wens alle betrokkene dan ook heel veel sterkte.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:39

rien10 schreef:
Ach, op onze stal is nu een paard erg ziek. Ik vind dat vreselijk, maar het is niet mijn paard. Dat kan Mkango, je kan iets rot vinden, zonder dat je er direct betrokken bij bent of invloed op hebt.
Zoiets heet medeleven.

Tuurlijk, maar om jou "ik vind het rot voor ze" gelijk te trekken met wat er nu allemaal speelt... Dan ben je gewoon niet realistisch of je geeft geen f*ck om iets anders dan je eigen gevoelens. :o

Ik snap Mkango wel. Ja, vreselijk voor ze dat het dier dood is. En voor hén zal de wereld even stil staan. Maar voor een bokker die het dier 5 keer op een wedstrijd gezien heeft?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:51

Mag iedereen recht hebben op zijn/ haar eigen gevoelens? laten we daar aub niet over gaan oordelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:52

amen schreef:

Zo, wat een ongepaste reactie zeg.

Ik ben ook geen fan van de rijstijl maar dit is wel heel zwart/ wit...(zwart in dit geval).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:53

Je hebt er het volste recht op. En ik heb het recht om dat niet realistisch te vinden. ;) Net zoals Mkango het recht heeft om te vinden wat ze vindt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:57

Ik snap niet waarom al dat geoordeel nodig is over andersmans gevoelens, leven en laten leven. De wereld zou een stuk mooier zijn als mensen elkaar in hun waarde konden laten. Zeker in zo'n tragisch topic als dit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:10

Je begrijpt wel dat met jouw reactie, je mij niet meer of minder in mijn waarde laat als ik jou he? :)
Mensen oordelen. Dat zit in hun natuur. Zonder (snel) oordeel geen overleving. Zo simpel is het. Dus dat ga je er nooit uit krijgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:13

En door te oordelen over de waarde van gevoelens van mensen zorgt het ervoor dat ze deze niet meer durven te uitten en de maatschappij alleen maar harder wordt met meer (voor)oordelen, polarisatie, onnodige meningen etc. Het werkt zeker niet verbindend. Maar goed, ik laat het hier bij.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 18-07-21 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:19

Ayasha schreef:
rien10 schreef:
Zoiets heet medeleven.

Tuurlijk, maar om jou "ik vind het rot voor ze" gelijk te trekken met wat er nu allemaal speelt... Dan ben je gewoon niet realistisch of je geeft geen f*ck om iets anders dan je eigen gevoelens. :o

Ik snap Mkango wel. Ja, vreselijk voor ze dat het dier dood is. En voor hén zal de wereld even stil staan. Maar voor een bokker die het dier 5 keer op een wedstrijd gezien heeft?

Ik snap deze reacties ook wel.

Ja, het is vreselijk voor degene die dicht bij het paard staan.

Maar het verliezen van mijn paarden was net zo vreselijk voor mij en mijn vriend. De rest de omgeving vind dat rot voor me, maar meer niet.

Vind dat idd een heel ander niveau dan de dingen die hele dorpen/landen of de hele wereld treffen :=

Vind het voor dit paard en diens eigenaren/grooms voornamelijk dikke pech en heel verdrietig. Operatie goed gegaan en dan bij het ontwaken 2 benen breken :(

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:21

Het is een forum voor paardenmensen, waarbij een groot gedeelte ook liefhebbers zijn van de sport. Het is een logische emotionele reactie dat mensen daar écht van kunnen balen. Daarnaast voelen sommige mensen ook wat sneller mee met andere mensen. Helemaal nu het zo'n sullig ongeluk is dat vaker voor kan komen, snap ik dat mensen daar gewoon verdrietig over zijn.

Ik ben zelf ook sportliefhebber en kan er ook echt van balen als Verstappen een klapband heeft vanavond. Als ik dan zeg: "Wat een kutweek met naar nieuws" bedoel ik niet dat het allemaal evenredig even erg is. Dan noem ik alleen dat ik baal van wat er gebeurt. Op alle fronten.

Niemand heeft hier ook maar gesuggereerd het even erg of erger te vinden. Wat vullen jullie dat enorm in voor andere mensen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:23

Elisa2 schreef:
En door te oordelen over de waarde van gevoelens van mensen zorgt het ervoor dat ze deze niet meer durven te uitten en de maatschappij alleen maar harder wordt met meer (voor)oordelen, polarisatie, onnodige meningen etc. Het werkt zeker niet verbindind. Maar goed, ik laat het hier bij.

Je mag nog zoveel dure, mooie woorden gebruiken als je wil. :) Het feit is dat jij niet meer, of minder, oordeelt dan ik. ;) Ik geef het gewoon toe. ;)

Dilan; Voor de mensen die dagelijks met dit dier werken is dit absoluut een heel ander paar mouwen. Zij zijn gewoon een geliefd dier kwijt, een vriend wellicht. :) Daar hoor je me niet over. Dat zij in zak en as zitten kan ik me helemaal voorstellen. :(:)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:34

Maar dit is ook hoe fan zijn werkt. Mensen voelen een band met een artiest waar ze nooit dichterbij zijn geweest dan een van tig fans in de zaal. Mensen balen dat hun favoriete sporter geblesseerd is en een groot toernooi mist. En mensen kunnen het dus ook vreselijk vinden dat een paard overleden is dat ze alleen als toeschouwer hebben gezien. Dat is hoe mensen in elkaar zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:57

Elisa2 schreef:
En door te oordelen over de waarde van gevoelens van mensen zorgt het ervoor dat ze deze niet meer durven te uitten en de maatschappij alleen maar harder wordt met meer (voor)oordelen, polarisatie, onnodige meningen etc. Het werkt zeker niet verbindind. Maar goed, ik laat het hier bij.

Die polarisatie komt imo juist doordat mensen niet meer kunnen relativeren tegenwoordig en iedereen vindt dat zijn of haar mening of gevoel het Allerbelangrijkste is, en al het andere fout.

Bovendien staat iets vinden van een opmerking los van iets vinden van een gevoel. Net als dat gedrag ook niet hetzelfde is als persoonlijkheid, maar ook dat onderscheid kunnen mensen steeds moeilijker maken.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:57

Het gaat mij er niet om dat een sportpaard is overleden maar wel om de laatste minuten van dat arme dier. De enorme (letterlijke) doodsangst, pijn, machteloosheid en wanhoop. Dát vind ik afschuwelijk, of het nu een mens of dier betreft. En dat een dier niet in zulke termen kan denken, wil niet zeggen dat hij de emoties an sich niet ervaart. En dan is het voor mij niet erger als het een mens betreft dan dat het om een dier gaat. Degenen die mij daarom onrealistisch, een watje of whatever vinden, mogen dat van mij. Slaap ik geen seconde minder van.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:01

Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen, dat juist iets lulligs kleins nou net de reden is dat de emmer over stroomt: "Álles ging fout deze week, en nou flikker ik ook mijn kop thee nog over m'n laptop. Wát een klotewereld leven we toch in"
Nee, dan is niet dat kleine probleempje van een kop thee erger dan bosbrand op de veluwe of een staatsgreep in Frankrijk (om het met fictieve voorbeelden even helemaal van de echte problematiek los te trekken). En tóch kan je dan dramatisch reageren op die kop thee.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:02

Jeetje wat een ontzettend akelige manier om zo je paard te verliezen. Y;(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:03

Mkango schreef:
Elisa2 schreef:

Die polarisatie komt imo juist doordat mensen niet meer kunnen relativeren tegenwoordig en iedereen vindt dat zijn of haar mening of gevoel het Allerbelangrijkste is, en al het andere fout.

Bovendien staat iets vinden van een opmerking los van iets vinden van een gevoel. Net als dat gedrag ook niet hetzelfde is als persoonlijkheid, maar ook dat onderscheid kunnen mensen steeds moeilijker maken.

Voor mijn gevoel komt het juist omdat veel mensen ergens iets van moeten vinden en dat te pas en te onpas uiten. Inplaats van vragen of inleven staat vaak gelijk het (voor) oordeel klaar. Daar heb ik moeite mee. Ik zal zelf vast ook oordelen, het is inderdaad iets menselijks. Ik probeer me er in ieder geval wel bewust van te zijn/ worden. Of soms gewoon mijn gedachten voor me te houden.

Sommige mensen hebben inderdaad meer inlevingsvermogen dan anderen of beleven bepaalde emoties anders.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:35

Oh wat een nare manier om je paard kwijt te raken... Heel verdrietig...

En ik snap de opmerking van 'een nare maand' ergens wel hoor, als er zoveel naar nieuws achter elkaar volgt dat je op welke manier dan ook raakt, en het stapelt op, kan het gewoon te veel worden/voelen. Ook als het allemaal ver van je bed show dingen zijn. Soms is relativeren gewoon lastiger om welke reden dan ook en kan het teveel voelen...

Ik zet om die reden wel eens lange tijd achter elkaar het nieuws uit. Zap ik weg zodra het begint. Zelfbescherming (kop in zand)