Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
amen schreef:De paarden die glock willens en wetens laat slopen door oa gal en minderhoud...
Die hebben pas pijn en gaan kapot..
Of de paarden die gesloopt zijn en via de achterdeur verdwijnen..
Het enige verdriet wat er bij glock en gal/minderhoud is..
Is het verlies van GELD!!!!
Deze hengst is verlost van alle ellende!!! En de dood is mijn inziens een verlossing voor hem geweest.
De echte goede mensen zien de stress/ellende die paarden onder zadel bij glock hebben. De manier van africhten is gelijk aan sloperij/dierenmishandeling.
Suzanne F. schreef:amen schreef:De paarden die glock willens en wetens laat slopen door oa gal en minderhoud...
Deze hengst is verlost van alle ellende!!! En de dood is mijn inziens een verlossing voor hem geweest.
De echte goede mensen zien de stress/ellende die paarden onder zadel bij glock hebben. De manier van africhten is gelijk aan sloperij/dierenmishandeling.
Zo ga je lekker? Ik zie in de basissport op de wedstrijdvelden meer mishandeling dan in de topsport hoor.
Paarden met allerlei beengebreken en rugproblemen die door een M proef worden getrokken met een butsende te zware ruiter erop die het niet kan uitzitten. Dier zo hard als een plank, meer dan zijn hoofd naar binnen trekken komt de buiging niet, tact is ver te zoeken, maaaaaar ze zijn oh zo paardvriendelijk want ze longeren uiteraard niet met bijzet want dat is mishandeling. En er maar geld in blijven stoppen.
amen schreef:De paarden die glock willens en wetens laat slopen door oa gal en minderhoud...
Jilletje schreef:O, ik wist niet dat het paard van Cowgirl en Incroyable was, my bad!Wauw, wat een zure opmerking Mkango.
Waarom appels met peren vergelijken?
Wie ben jij om te bepalen hoe het leed voor iemand voelt? Ik vind het zelfs een beetje onbeschoft.
De huidige ramp is vreselijk maar het verliezen van je paard is ook gewoon vreselijk, en niet iets wat je tegen elkaar kan afstrepen.
rien10 schreef:Ach, op onze stal is nu een paard erg ziek. Ik vind dat vreselijk, maar het is niet mijn paard. Dat kan Mkango, je kan iets rot vinden, zonder dat je er direct betrokken bij bent of invloed op hebt.
Zoiets heet medeleven.
Ayasha schreef:rien10 schreef:Ach, op onze stal is nu een paard erg ziek. Ik vind dat vreselijk, maar het is niet mijn paard. Dat kan Mkango, je kan iets rot vinden, zonder dat je er direct betrokken bij bent of invloed op hebt.
Zoiets heet medeleven.
Tuurlijk, maar om jou "ik vind het rot voor ze" gelijk te trekken met wat er nu allemaal speelt... Dan ben je gewoon niet realistisch of je geeft geen f*ck om iets anders dan je eigen gevoelens.![]()
Ik snap Mkango wel. Ja, vreselijk voor ze dat het dier dood is. En voor hén zal de wereld even stil staan. Maar voor een bokker die het dier 5 keer op een wedstrijd gezien heeft?
Elisa2 schreef:En door te oordelen over de waarde van gevoelens van mensen zorgt het ervoor dat ze deze niet meer durven te uitten en de maatschappij alleen maar harder wordt met meer (voor)oordelen, polarisatie, onnodige meningen etc. Het werkt zeker niet verbindind. Maar goed, ik laat het hier bij.
Elisa2 schreef:En door te oordelen over de waarde van gevoelens van mensen zorgt het ervoor dat ze deze niet meer durven te uitten en de maatschappij alleen maar harder wordt met meer (voor)oordelen, polarisatie, onnodige meningen etc. Het werkt zeker niet verbindind. Maar goed, ik laat het hier bij.
Mkango schreef:Elisa2 schreef:En door te oordelen over de waarde van gevoelens van mensen zorgt het ervoor dat ze deze niet meer durven te uitten en de maatschappij alleen maar harder wordt met meer (voor)oordelen, polarisatie, onnodige meningen etc. Het werkt zeker niet verbindind. Maar goed, ik laat het hier bij.
Die polarisatie komt imo juist doordat mensen niet meer kunnen relativeren tegenwoordig en iedereen vindt dat zijn of haar mening of gevoel het Allerbelangrijkste is, en al het andere fout.
Bovendien staat iets vinden van een opmerking los van iets vinden van een gevoel. Net als dat gedrag ook niet hetzelfde is als persoonlijkheid, maar ook dat onderscheid kunnen mensen steeds moeilijker maken.