FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:58

Aan de ene kant snap ik echt niet dat je niet 10x checkt of de registratie ruiter en paard niet goed is. Ik check voor een simpel basiswedstrijdje al 3x of m'n paspoort klopt en of ik alles bij heb. Wat dat betreft geef ik de FEI gelijk.

Maar omdat de fout ( van Uitert als Duitser ipv NL registreren) door een FEI medewerker is gemaakt, zouden ze hier wel wat coulanter mee om mogen gaan.

Gini

Re: FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:59

Tango1979, dat was dus ook exact mijn gedachte, heel je bericht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:03

Gini schreef:
_San87_ schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben het echter niet met je eens, ik denk namelijk niet dat de FEI 'ach ruitertje...' zegt wanneer zij haar fout herstelt.

Maar snap je dat dat de reden kan zijn dat de FEI reageert hoe die doet?
Je hebt schuld en verantwoordelijkheid. Dat kent zijn nuanceverschillen.
Een fout heeft een schuldige, maar dat wilt niet zeggen dat iemand anders ook geen verantwoordelijkheid kan hebben.

De verantwoordelijkheid om te checken ligt bij de KNHS, als ik de info goed begrepen heb, alsnog niet bij de ruiter zelf. Dus als je dan iemand verantwoordelijk wil houden, dan toch de KNHS.

Het is van de FEI nogal laf de verantwoordelijkheid weg te schuiven, wanneer lang en breed duidelijk is dat een van haar medewerkers jaren geleden een foutieve registratie heeft doorgevoerd om wat voor reden dan ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:04

En dat ze dan zo'n starre houding lijken aan te nemen, vind ik van een organisatie die de belangen van de sport wereldwijd moet behartigen, of zou moeten behartigen, erg kwalijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:30

Ik vind het vooral kwalijk dat het op een stagiair wordt afgeschoven.. Echt not done, stagiair is nooit verantwoordelijk, diens begeleider wel..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:55

Wel tof voor Hermes :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:04

Boras schreef:
Wel tof voor Hermes :=

Ja, die hoeft de pleurishitte nu niet in.

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:03

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:12

Alsof de FEI daarvan onder de indruk gaat zijn :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:29

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 12:43

Tango1979 schreef:
Aan de ene kant snap ik echt niet dat je niet 10x checkt of de registratie ruiter en paard niet goed is. Ik check voor een simpel basiswedstrijdje al 3x of m'n paspoort klopt en of ik alles bij heb. Wat dat betreft geef ik de FEI gelijk.

Maar omdat de fout ( van Uitert als Duitser ipv NL registreren) door een FEI medewerker is gemaakt, zouden ze hier wel wat coulanter mee om mogen gaan.

En dat doe je iedere keer als je op wedstrijd gaat?
Als het toch de ene week goed is dan mag je er toch vanuit gaan dat het de andere week niet verandert is als je geen wijziging hebt doorgegeven?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:01

Tango1979 schreef:

Waarom zou je moeten checken of je als eigenaar die altijd Nederlander en inwoner van Nederland is geweest, of dat wel zo geregistreerd staat?

Dat zou toch zooooooo raar zijn? Ik vind dat omgekeerde wereld.

Het lijkt me ook niet dat de FEI hierin sterk staat... Zij hebben een wijziging gemaakt die gestaafd is op niets. Enkel op andere samenwerkingen/eigenaarschappen met Schockemohle.

Daarnaast, wat Esther ook zegt... Als jij niet ineens een vel uit het paspoort hebt gescheurd of een digitale wijziging hebt aangebracht bij de organisatie, waarom zou er dan ineens iets veranderd zijn?
Iets simpels als inentingen zet je toch gewoon elk jaar al op de kalender of in je telefoon?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:06

Fitzroy schreef:

Nou inderdaad
Die gaan echt niet plooien want dan is het hek vd dam en gaan veel rechtzaken , petities de weg daarheen vinden
Denk maar aan vaccinaties die niet in orde zijn waardoor je niet mag starten enz .
Feit is wel dit is topsport en ik snap echt niet dat ruiters en eigenaars dit niet vroeger hebben opgemerkt ..je neemt dat paspoort ( bijna ) elke week mee op wedstrijd , training , dierenarts en je moet het al in de gaten houden qua vaccinaties
Ze stonden dan misschien nog niet op de longlijst voor Tokyo maar dat paard heeft toch al een bepaald niveau ( en voor landenwedstrijden geld die regel ook ) dan zet je toch gewoon de ruiter 1% eigenaar op het paspoort -op die manier doen velen dat - en heb je geen problemen
Een paspoort is toch geen eigendomsbewijs voor de rechtbank dus dat maakt niet uit

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:19

besita schreef:
Fitzroy schreef:

Nou inderdaad
Die gaan echt niet plooien want dan is het hek vd dam en gaan veel rechtzaken , petities de weg daarheen vinden
Denk maar aan vaccinaties die niet in orde zijn waardoor je niet mag starten enz .
Feit is wel dit is topsport en ik snap echt niet dat ruiters en eigenaars dit niet vroeger hebben opgemerkt ..je neemt dat paspoort ( bijna ) elke week mee op wedstrijd , training , dierenarts en je moet het al in de gaten houden qua vaccinaties
Ze stonden dan misschien nog niet op de longlijst voor Tokyo maar dat paard heeft toch al een bepaald niveau ( en voor landenwedstrijden geld die regel ook ) dan zet je toch gewoon de ruiter 1% eigenaar op het paspoort -op die manier doen velen dat - en heb je geen problemen
Een paspoort is toch geen eigendomsbewijs voor de rechtbank dus dat maakt niet uit

Vaccinatie niet op orde is eigen verantwoordelijkheid.

En natuurlijk check je je spullen en zaken goed, maar als ik op vakantie ga bel ik toch ook niet van te voren de gemeente op of ik nog als NL geregistreerd sta? :+
Ze zien je aankomen.

Die man is zijn hele leven Nederlander geweest dus dan maak je je zorgen over alles, behalve of je misschien van Nationaliteit veranderd ben.

Simpel: feit ligt duidelijk fout bij FEI. Dus mogen ze gewoon coulant zijn.
Alle zaken waar je als ruiter/eigenaar iets in had kunnen betekenen is voor eigen verantwoording.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:27

Als je op vakantie gaat en je vliegticket klopt niet met wat er op je paspoort staat vertrek je ook niet :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:31

besita schreef:
Als je op vakantie gaat en je vliegticket klopt niet met wat er op je paspoort staat vertrek je ook niet :+

Tsjah... dan heb je toch echt zelf de verkeerde naam opgegeven...

In tegenstelling tot wat hier gebeurd is... Iemand heeft nagenoeg willekeurig een adres aan Joop toegekend wat niet klopt met de werkelijkheid.

Als je het wilt vergelijken met het vliegticket... Is het zoals Sunnda zegt... De gemeente heeft dan lopen rommelen in de landelijke database met jouw naam of BSN nummer. Dat heb je niet zelf gedaan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:32

Alles staat netjes in het paspoort dus als iets niet klopt verander je dat toch meteen ..dit is geen z niveau !!
Ik kijk alles in onze FEI paspoorten geregeld na hoor en een fout geef je gewoon door toch als je op dit niveau rijd
Dat met Bluman is net zo vergelijkbaar en ken hem heel goed , is ook ontzettend sneu maar de FEI werkt vanuit hun ivoren toren zonder ook maar iets met hun atleten in te zitten , burokratie ten top !..maar dat is algemeen geweten dus zorg je best zelf dat je alles orde hebt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:35

Janine1990 schreef:
besita schreef:

Tsjah... dan heb je toch echt zelf de verkeerde naam opgegeven...

In tegenstelling tot wat hier gebeurd is... Iemand heeft nagenoeg willekeurig een adres aan Joop toegekend wat niet klopt met de werkelijkheid.

Als je het wilt vergelijken met het vliegticket... Is het zoals Sunnda zegt... De gemeente heeft dan lopen rommelen in de landelijke database met jouw naam of BSN nummer. Dat heb je niet zelf gedaan.

Je moet al die gegevens zelf ingeven bij een aanvraag paspoort , bij wijzigingen , bij verandering mede- eigenaar ..dat check je toch gewoon
Dat staat ook nog eens in het paspoort wat je elke week meeneeemt
Dus nee , ik vind niets dat de schuld ENKEL bij de Fei ligt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:36

zijn er dan geen andere controle momenten geweest b.v. stamboekopname,
je kijkt toch - als eigenaar - bij wijzigingen altijd even na, lijkt me

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:42

Relaxed schreef:
Ik vind het vooral kwalijk dat het op een stagiair wordt afgeschoven.. Echt not done, stagiair is nooit verantwoordelijk, diens begeleider wel..

Tuurlijk wel. Als stagair heb je ook gewoon je verantwoordelijkheden. Zou wat zijn dat als iemand iets doet de begeleider er voor op kan draaien. Als ze nog niet bekwaam genoeg was had ze het onder begeleiding moeten doen, en daar ligt ook haar verantwoordelijkheid
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 04-07-21 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:44

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:46

besita schreef:
Je moet al die gegevens zelf ingeven bij een aanvraag paspoort , bij wijzigingen , bij verandering mede- eigenaar ..dat check je toch gewoon
Dat staat ook nog eens in het paspoort wat je elke week meeneeemt
Dus nee , ik vind niets dat de schuld ENKEL bij de Fei ligt

Dat paspoort had Hermès al voor 2018 omdat hij mee heeft gedaan aan het WK jonge dressuurpaarden. Echter heeft in 2018 een stagiaire een wijziging aangebracht in het adres van de eigenaar... Gebaseerd op het feit dat Joop enkele paarden in eigendom heeft samen met PS.

Hoe kan de schuld dan bij Joop liggen??

De FEI registratie is overigens wezenlijk anders dan het gebruikelijke paspoort, wat volgens mij juridisch nog altijd niet geldt als eigendomsbewijs....

MCE schreef:
zijn er dan geen andere controle momenten geweest b.v. stamboekopname,
je kijkt toch - als eigenaar - bij wijzigingen altijd even na, lijkt me

Voor een stamboekopname heb je geen FEI paspoort nodig hoor... Enkel stamboekpapieren en het reguliere paspoort waarin de inentingen en tekeningen (ook!) staan...
Daarnaast.... zie reactie op Besita... De FEI registratie bestond al voor 2018...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:46

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:48

We houden het wel bij, maar we zijn niet verantwoordelijk en gaan ook zeker niet herstellen wanneer informatie niet correct is ingevoerd door ons.

Dat ik wat ik lees. Heel erg zuur :).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:54

Jester_ schreef:
Tuurlijk wel. Als stagair heb je ook gewoon je verantwoordelijkheden. Zou wat zijn dat als iemand iets doet de begeleider er voor op kan draaien. Als ze nog niet bekwaam genoeg was had ze het onder begeleiding moeten doen, en daar ligt ook haar verantwoordelijkheid

Een stagiaire werkt áltijd onder begeleiding, daarom is het ook een stagiaire en ja een goede begeleider controleert het werk van een stagiaire.
Een stagiaire is daar aanwezig om te leren.

Een stagiaire krijgt niet betaald ( hooguit een kleine onkostenvergoeding ) dus nee je kunt niet de verantwoordelijkheid afschuiven op een stagiaire. Pas als ze in dienst zijn als werknemer en alleen dan pas kan iemand verantwoordelijk worden gesteld / gehouden.