Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
IsabelleN schreef:Er is een verschil tussen mager en volledig spierverlies. Bij zo’n oud dier gelden vaak beiden, zo ook bij de Haf. Idd, kijk eens naar een 95 jarig mens.... ook vel over been.
Pantykous schreef:Ik ken maar weinig broodmagere oude mensen of er is onderliggend lijden.
Daarnaast, ik zie toch niet als enige een opgetrokken buik?
Onali schreef:Steeds als je mensen met paarden vergelijkt ben je aan het vermenselijken, maar nu ineens is het wel oke want het is een ouder paard en oude paarden en oude mensen zijn nu eenmaal dun.
Ja oudere mensen zijn dunner (serieus niet zo mager als dit, dan kom ik namelijk langs als terminaal ziekenverzorgende) en hebben spierverlies.
Maar het mooie is dat we voor dieren een beslissing kunnen nemen en bij mensen mag dat niet.
In Soest heb ik werkelijk waar nog nooit een dier zien lopen dat er zo uitzag
@Cambiar; als je dier niet meer overeind wilt of kan komen ben je imo veels te laat.
Pantykous schreef:Ik heb het niet over inslapen. Ik denk wel dat dit paard extra zorg nodig heeft. Als je oude paard er zo uit ziet dan heb je de zorg niet 100% voor elkaar.
Pantykous schreef:Ik heb het niet over inslapen. Ik denk wel dat dit paard extra zorg nodig heeft. Als je oude paard er zo uit ziet dan heb je de zorg niet 100% voor elkaar.
bigone schreef:Pantykous schreef:Ik heb het niet over inslapen. Ik denk wel dat dit paard extra zorg nodig heeft. Als je oude paard er zo uit ziet dan heb je de zorg niet 100% voor elkaar.
Dus elke oudje is prima op gewicht te houden? Niet met je eens maar aangezien we niet weten wat deze mensen verder nog doen kunnen we daar niet over oordelen.
DuoPenotti schreef:Sorry Patty, ben ik echt niet met je eens.
Ja lastige keuzes zijn moeilijk, maar een paard inslapen omdat hij niet aan het oog voldoet, DAT vind ik pas stuitend.
Nee, niet elk paard is op gewicht te houden, zelfs niet als het wél de juiste dingen zijn.
En dat jij dat bericht na bericht blijft beweren vind ik juist tekenen dat je er weinig van weet. En heel star bent.
Ja door mensen met een mening als die van jou worden dekens op gedaan en ja zelfs paarden ingeslapen, paarden die nog gewoon happy waren
Pantykous schreef:@lucky, dan was ook bij jou de zorg niet 100% toch? Ook al was je er mee bezig. En je kunt je inderdaad afvragen of een paard op een halve dosis medicatie in leven houden nog zin heeft, als die dosis dus niet genoeg is zoals je aangeeft.
Mensen willen vaak geen lastige keuzes maken, en dat snap ik wel want dat is ook moeilijk.