Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:Maar als je gedreven bent van nature, zou je dat ook hebben als je was gaan turnen, tennissen, zwemmen etc. .
Elisa2 schreef:Ik ben het met de titel wel eens, het bericht zelf...hm.
Ik zou juist zeggen dat je leert doorzetten, reflecteren, inlevingsvermogen ontwikkeld en een bepaalde mate van leiderschap kan ontwikkelen. Paarden spiegelen enorm dus je kan er echt heel veel van leren.
En ik leerde vroeger inderdaad, eerst voor je paard zorgen dan voor jezelf...
Sizzle schreef:superpony schreef:Maar als je gedreven bent van nature, zou je dat ook hebben als je was gaan turnen, tennissen, zwemmen etc. .
Nee hoor, gedrevenheid in de sport is heel wat anders dan een uur door weer en wind naar een paard fietsen. Ik heb totaal geen winnaarsmentaliteit, ik ben vooral een jonge paarden ruiter zonder prestatie drang.
Vroegah toen ik nog jong was en zo stond rijden wel heel hoog op de prioriteitenlijst, maar zelfs dat is niet meer zo. Gewoon lekker je hoofd leeg vegen. Drollen uit de wei halen kan ook heel meditatief zijn
Babootje schreef:Sizzle schreef:Mijn dochter vind er helemaal niets aan. Ben er eigenlijk wel blij mee, scheelt een hoop geld dadelijk
Dat kun je wel zeggen![]()
Babootje schreef:Elisa2 schreef:Ik ben het met de titel wel eens, het bericht zelf...hm.
Ik zou juist zeggen dat je leert doorzetten, reflecteren, inlevingsvermogen ontwikkeld en een bepaalde mate van leiderschap kan ontwikkelen. Paarden spiegelen enorm dus je kan er echt heel veel van leren.
En ik leerde vroeger inderdaad, eerst voor je paard zorgen dan voor jezelf...
Het artikeltje is wat kort door de bocht en het zal niet voor iedereen gelden, maar wat jij zegt Elisa herken ik ook wel bij mijn dochter.
En verantwoordelijkheidsgevoel. Het zal nooit voorkomen dat de paarden blijven staan. Overigens was dat bij mij ook zo dus ik denk dat daarin een goed voorbeeld geven ook helpt (zoals in alles met kinderen).
Sizzle schreef:Superpony, ik zeg ook niet dat het elkaar uitsluit, maar je hoeft niet perse sportief om toch je hele motivatie in paarden de steken.
100 uur per week aan paarden besteden staat niet perse gelijk aan het sportief kunnen zijn of het goed te doen in competitie verband.
Inderdaad kan die passie ook liggen bij wandelen, turnen, muziek of postzegels of zo. Echter komt bij andere sporten meestal sneller het competitie aspect aan bod. Er zullen niet veel mensen zijn die iedere dag 5 uur turnen en niet asn competities deelnemen.
Elisa2 schreef:Dat weet ik wel zeker! Goed voorbeeld is heel belangrijk.
Ik denk dat de meeste mensen die ergens heel goed in zijn wel een bepaalde mate van doorzettingsvermogen hebben. Welke sport of tak dan ook, het gaat nooit allemaal makkelijk dus om ergens te komen is het belangrijk om er veel in te investeren. Paarden zijn misschien wat omslachtiger, erg duur en je hebt een paardenpartner die spiegelt en waar je mee om moet leren gaan.
In het gezin waar ik uit kwam reed iedereen paard op een gegeven moment, alleen mijn ouders en ik zijn het blijven doen. De rest is afgehaakt, in de pubertijd werden andere dingen belangrijker.
Sizzle schreef:Ofwel, we zeggen hetzelfde denk ik
Elisa2 schreef:Paarden aan huis hebben is natuurlijk ook gewoon een lifestyle...er gaat zoveel tijd in zitten. Je hebt geen sportschool meer nodig en de frisse lucht is heerlijk inderdaad.
Elisa2 schreef:Ja maar er is een groot verschil tussen een pensionstal waarop je alles zelf doet en een pensionstal waar alles wordt gedaan. Aan huis is wel veel werk.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met dat je daarvoor niet perse paarden moet hebben? Volgens mij schrijf ik dat ook niet? Of lees ik nu krom?
Uiteraard moet er voor andere dieren ook gewoon gezorgd worden, maar een hond kun je wel iets makkelijker mee nemen denk ik.