Agossie schreef:Suzanne F. ook ik ben blij dat een oud-KNHS julylid dit opmerkt. En het zou veel juryleden sieren als ze hier tegenin gaan en de stap durven te nemen om dit 'af te straffen'. Ik denk dat er onder veel GP juryleden de angst heerst dat Gal veel druk kan uitoefenen op de juryleden en daarom veel hoge punten krijgt. Er moeten gewoon eens stappen ondernomen worden om hier wat aan te gaan doen...

Suzanne F. schreef:Nou ik ben eerlijk gezegd een beetje door de war. Ik weet het gewoon niet. Ik vind Total een waanzinnig talentvol dier en ik heb alle respect voor Edward. Maar ik zie rijtechnische dingen die in de basissport of nationaal gewoon heel hard afgestraft worden en niet worden geaccepteerd. En hier wordt 80% uitgedeeld. Eigenlijk kan dat niet. En natuurlijk zitten er waanzinnig goede kanten aan maar er zijn fundamentele dingen die niet kloppen. De aanleuning die te kort in de hals en regelmatig/vaak met de neus achter de loodlijn is. De hand wordt te weinig opgezocht, dat zie je vooral terug in de uitgestrekte stap. En de tact is ook wel een aandachtspunt. Ik zie hem in de piaffe met rechtsachter regelmatig trekken buiten de massa. Ook in de uitgestrekte gangen is eigenlijk geen verlenging van het frame, geen rek in de bovenlijn. Ik ben dan door de war. Wat geef je dan voor cijfer aan een piaffe met tactfouten achter en te kort in de hals/achter de loodlijn? Ik ben jarenlang KNHS jury geweest en ik heb cursus, examen en bijscholingen gehad van Grand Prix juryleden. En wat zij mij geleerd hebben is niet wat hier uitgedragen wordt, namelijk dat dit het beste van het beste is, dat dit top is en dat dit 80% waard is. Ik ben echt een beetje door de war. Geen twijfel dat Total een wereldtalent is en Edward heel knap kan sturen, maar hier wordt alles waar ik ooit voor ben opgeleid en waarvan ik dacht dat goed was, in twijfel getrokken.