Vrachtwagenchauffeur geeft gas bij: amazones en paard gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:17

Jolliegirl schreef:
Kabayo dit is wat ik gezegd heb:

Wat iedereen hier even vergeet en wat de schrijfster niet meld, want het is in haar nadeel. Is dat aan die weg gewerkt word.. Dit is een zeer smalle weg, waar personenauto's elkaar al nauwelijks kunnen passeren!
Daar ga je niet met een niet-verkeersmak paard lopen.
Tevens draait HAAR paard de weg op, de chauffeur is niet naar haar toegekomen. Dus feitelijk ligt de ''schuld'' bij haar en is zij aansprakelijk voor de schade aan de vrachtwagen.
Het verhaal word op een andere manier neergezet zodat we lekker met zn allen kunnen vallen over de chauffeur.
Denk je echt dat iemand in zo'n wagen van tonnen gewicht een tikje van een paard voelt??
En dat gas geven, was dat niet de motorrem, ontluchting?
Het feit is dat jouw paard zich gedraaid heeft en niet de chauffeur die naar jou toegestuurd heeft.
Een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, ik wens je veel sterkte met het herstel van je dier en ik hoop dat je deze reactie laat staan en mij niet blokkeerd zoals bij anderen gedaan is die een soortgelijke reactie met feiten gaven.

Mooi bericht. Heb je er nog een reactie op gekregen?

VillaNeusjes

Re: Vrachtwagenchauffeur geeft gas bij: amazones en paard gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:26

Ik heb in mijn werk jaren terug als vrachtwagenchauffeur in de wegenbouw toch ook echt dingen over het hoofd gezien en niet gemerkt. Als je met 30 ton rijd dan voel je dat niet . Klaar. Daarnaast denken veel mensen dat je opzettelijk je remmen laat ontluchten waar je als chauffeur geen invloed op hebt.

Ik vind t heel sneu voor de dame en haar paard maar t verhaal is nogal eenzijdig waarbij de chauffeur de boeman is . Beetje jammer. Daarnaast vind ik dat als je met een paard de weg op gaat je net zo goed verantwoordelijk bent voor t gedrag van je paard, als hij de weg op draait is dat niet de schuld van de chauffeur, net als dat t niet de schuld is als je de chauffeur afsnijd in je Honda Civic. ‍♀️ Dat t een dier is met vlucht gedrag maakt je juist meer verantwoordelijk in mijn ogen .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:41

Ik ben ooit geraakt toen ik in de auto zat de vrachtwagenchauffeur reed door want hij zou niks gemerkt hebben. Ik geloof dat echt dat je het soms niet merkt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:30

Kabayo schreef:
Jolliegirl schreef:
Kabayo dit is wat ik gezegd heb:

Wat iedereen hier even vergeet en wat de schrijfster niet meld, want het is in haar nadeel. Is dat aan die weg gewerkt word.. Dit is een zeer smalle weg, waar personenauto's elkaar al nauwelijks kunnen passeren!
Daar ga je niet met een niet-verkeersmak paard lopen.
Tevens draait HAAR paard de weg op, de chauffeur is niet naar haar toegekomen. Dus feitelijk ligt de ''schuld'' bij haar en is zij aansprakelijk voor de schade aan de vrachtwagen.
Het verhaal word op een andere manier neergezet zodat we lekker met zn allen kunnen vallen over de chauffeur.
Denk je echt dat iemand in zo'n wagen van tonnen gewicht een tikje van een paard voelt??
En dat gas geven, was dat niet de motorrem, ontluchting?
Het feit is dat jouw paard zich gedraaid heeft en niet de chauffeur die naar jou toegestuurd heeft.
Een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, ik wens je veel sterkte met het herstel van je dier en ik hoop dat je deze reactie laat staan en mij niet blokkeerd zoals bij anderen gedaan is die een soortgelijke reactie met feiten gaven.

Mooi bericht. Heb je er nog een reactie op gekregen?

Yes.
verschillende meningen. De dame in kwestie was erg netjes.
Anderen maken me uit voor waus en dat ik de chauffeur zou kennen of erbij was..

Ach laten gaan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:20

Bijzonder verhaal. Even later zegt ze in een reactie tegen iemand (die het als tip geeft) dat ze midden op de weg liepen. Dat klopt dan weer niet met haar beginverhaal. Maar goed.. chauffeur is altijd de sjaak hoe je het ook went op keert. Ik spreek niets goeds maar men moet maar eens beseffen hoe weinig je in zo'n wagen ziet/merkt/voelt. Edit: Vind de reacties ook best pittig als ik dat zo lees, 'die pakken we wel even aan als we hem vinden', :(

Maar het is natuurlijk altijd makkelijk om naar een ander te wijzen. Ik zou persoonlijk zulke smalle weggetjes vermijden, bomproef paard of niet.

Hoop dat het dier voorspoedig herstelt.