Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Wat ik hierin mis. Waarom moeten alleen ruiters opdraaien voor de kosten. Wat is er duurder aan het onderhoud van ruiterpaden ten opzichte van wandel en fietspaden? En daarbij, als 1 argument wordt veiligheid aangevoerd. Als ik ergens niet meer veilig buiten kan rijden is het bij ons vlakbij in het bos. Al die mtb'ers en hun routes kruisen geregeld de ruiterpaden. Het is niet meer leuk om daar buiten te rijden als je zoals wij een kijkerig paard hebt.
verootjoo schreef:SusanH schreef:Wat ik hierin mis. Waarom moeten alleen ruiters opdraaien voor de kosten. Wat is er duurder aan het onderhoud van ruiterpaden ten opzichte van wandel en fietspaden? En daarbij, als 1 argument wordt veiligheid aangevoerd. Als ik ergens niet meer veilig buiten kan rijden is het bij ons vlakbij in het bos. Al die mtb'ers en hun routes kruisen geregeld de ruiterpaden. Het is niet meer leuk om daar buiten te rijden als je zoals wij een kijkerig paard hebt.
Mountainbikers moeten al jaren een vignet hebben voor de Utrechtse heuvelrug.
Die is wel maar €7,50.
SusanH schreef:Waarom betalen fietsers niks? En wandelaars? Ik kan er niks aan doen. Maar ik blijf het krom vinden. En ik schrok best van de bedragen. Een dagpas is voor ons nog het meest gunstig voor onze eigen paarden, daar rijden we niet vaak mee buiten op vakanties na. Maar mijn bijrijdpaard staat aan het bos. Ik moet dan betalen...maar de eigenaresse ook. Waarom niet een pas per paard? Dat had ik logischer gevonden.
Hilary schreef:Voor fietsers en wandelaars krijgen grondeigenaren subsidie. Voor paarden en MTB’ers niet. De subsidie gaat op hectaren opengesteld voor publiek (denk even aan de sluiting van de kroondomeinen wat laatst in het nieuws was).
Vignet per paard is ook besproken, maar hoe ga je in het veld controleren of het paard dat je bij je hebt ook daadwerkelijk het paard is met het vignet.
Vooralsnog is dit het eerste jaar en zal er geëvalueerd worden onder gebruikers (vignethouders), dus wellicht wijzigt het op termijn nog naar paardgebonden. Maar je kan al voorspellen wat er dan gaat gebeuren: “ja maar, ik heb drie paarden, maar rij die altijd zelf. Ik neem nooit iemand mee. Dus nou heb ik er drie en moet ik dus drie vignetten kopen?! Dat is toch niet eerlijk?!?!?!”
.
Kaatje_S schreef:Bij de mtb-ers worden de paden ook door henzelf onderhouden en daar zijn ze ook serieus in.
Bij de klusdagen voor de ruiterpaden die altijd werden georganiseerd waren de mensen die kwamen klussen meestal op 1 hand te tellen...
Dan zag ik nog iemand op fb die zei 'de wandelpaden zijn altijd veel beter/mooier'... ben benieuwd hoe zij denkt dat een wandelpad eruit zou zien als er dagelijks paarden overheen rijden![]()
Ik ga het wel zien allemaal, die 60 euro lig ik niet direct wakker van gelukkig
(maar ook daar zijn ze het dan weer niet mee eens)
echt te bizar voor woorden onpaard schreef:Vandaag 2x 7,50 betaald voor een dagkaart voor mij en mn dochter. We zijn in Amerongen het bos ingegaan. Maar de paden zijn niet best, veel stenen en stronken.
Is er trouwens iets van een app met de ruiterroutes?
Hilary schreef:Kaatje_S schreef:Bij de mtb-ers worden de paden ook door henzelf onderhouden en daar zijn ze ook serieus in.
Bij de klusdagen voor de ruiterpaden die altijd werden georganiseerd waren de mensen die kwamen klussen meestal op 1 hand te tellen...
Dan zag ik nog iemand op fb die zei 'de wandelpaden zijn altijd veel beter/mooier'... ben benieuwd hoe zij denkt dat een wandelpad eruit zou zien als er dagelijks paarden overheen rijden![]()
Ik ga het wel zien allemaal, die 60 euro lig ik niet direct wakker van gelukkig
Herkenbaar. En dan wordt er een klusdag georganiseerd en moeten degenen die altijd het meest klagen spontaan werken op zulke dagen. Altijd.
Maar goed, daarom is er straks een vignet(maar ook daar zijn ze het dan weer niet mee eens)
De MTB’ers zijn heel goed georganiseerd als groep. Ze hebben een besloten Facebook-groep voor vrijwilligers, mogen zelfstandig aan de slag als ze voldoende zijn ingewerkt, maar kunnen ook regelmatig aansluiten bij een georganiseerde klus. En dan hebben ze altijd koffie en koeken
onpaard schreef:Vandaag 2x 7,50 betaald voor een dagkaart voor mij en mn dochter. We zijn in Amerongen het bos ingegaan. Maar de paden zijn niet best, veel stenen en stronken.
Is er trouwens iets van een app met de ruiterroutes?