Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Maar even advocaat van de duivel he...En ik weet het ook echt niet...Wat zou erger zijn? Een electrische prikkel tegen de huid of sporen met wieltjes met scherpe punten in de huid?
janderegelaa schreef:Die dingen heb ik ook wel eens bij een bekende dressuurruiter gezien op het NK. Al wel wat jaren terug maar ze waren er wel.
janouk schreef:janderegelaa schreef:Maar even advocaat van de duivel he...En ik weet het ook echt niet...Wat zou erger zijn? Een electrische prikkel tegen de huid of sporen met wieltjes met scherpe punten in de huid?
Ik vind het beiden niks. Dat geprik tussen je ribben....ik moet er niet aandenken dat iemand telkens met een stuk ijzer tussen je ribben port.
Mijn paarden worden niet gereden met sporen. Niet nodig.
janderegelaa schreef:Maar even advocaat van de duivel he...En ik weet het ook echt niet...Wat zou erger zijn? Een electrische prikkel tegen de huid of sporen met wieltjes met scherpe punten in de huid?
Anna79 schreef:janderegelaa schreef:Maar even advocaat van de duivel he...En ik weet het ook echt niet...Wat zou erger zijn? Een electrische prikkel tegen de huid of sporen met wieltjes met scherpe punten in de huid?
Ik vind het allebei om te huilen aangezien een paard een vlieg op zijn huid voelt zitten. Ik zou het pas echt topsport vinden als je op dit niveau kunt rijden zonder allerlei hulpmiddelen.
tita schreef:janderegelaa schreef:Die dingen heb ik ook wel eens bij een bekende dressuurruiter gezien op het NK. Al wel wat jaren terug maar ze waren er wel.
Ik heb dit mee gemaakt in de jaren 90 bij nu een van de grootste mensen in Nederland.
...mag hopen dat die beste man nu niet meer toestaat want dan hebben we geen KWPN meer
KootMiraDrum schreef:Filmpje van Twitter over het ding:
https://twitter.com/regine_mizrachi/sta ... 26400?s=20
Komt een aardige vonk vanaf (einde filmpje). Als ik me stoot aan schrikdraad gaat dat door heel mijn lichaam heen, niet alleen op het punt waarmee ik er tegenaan kom.
Vanaf 1:46 zie je Carollo, die 3 dagen zicht te pletter moest lopen en springen, totaal afgemat.
https://www.youtube.com/watch?v=8gaQDeyO2ak
Er gaat heel veel geld in om in de USA, zo leverde deze winnende ronde 75.000 us dollar op.
https://www.youtube.com/watch?v=wsS0sKt0iYI
Popstra schreef:Dat filmpje met dat oververmoeide paard vind ik echt verschrikkelijk om te zien.
Snap niet dat hij daar niet werd uitgebeld of gestopt of weet ik hoe dat gaat?? En men dat gewoon liet door modderen. Schandalig! Dit soort praktijken zijn echt een dikke smet op de sport.
nikkel schreef:Hij kan nog in beroep gaan. Ik zou eerst eens afwachten of dat gebeurt en daarna pas reageren.
Dit soort praktijken, moeten definitief worden uitgeband. In mijn ogen, hoewel een goed begin (10 jaar), zou het levenslang moeten zijn.