Andrew Kocher tien jaar geschorst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Andrew Kocher tien jaar geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:25

Dat verzinnen ze ook met mondstukken. Een vaste smid smeed ze wel voor ze

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:36

janderegelaa schreef:
Maar even advocaat van de duivel he...En ik weet het ook echt niet...Wat zou erger zijn? Een electrische prikkel tegen de huid of sporen met wieltjes met scherpe punten in de huid?

Ik vind het beiden niks %) . Dat geprik tussen je ribben....ik moet er niet aandenken dat iemand telkens met een stuk ijzer tussen je ribben port.
Mijn paarden worden niet gereden met sporen. Niet nodig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:39

janderegelaa schreef:
Die dingen heb ik ook wel eens bij een bekende dressuurruiter gezien op het NK. Al wel wat jaren terug maar ze waren er wel.

Ik heb dit mee gemaakt in de jaren 90 bij nu een van de grootste mensen in Nederland.
...mag hopen dat die beste man nu niet meer toestaat want dan hebben we geen KWPN meer

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:40

Levenslang schorsen, en die dingen van de markt halen. Daar begint het probleem al... Eigenlijk begint het probleem al bij het gebruik van sporen op zich, maar daar is de paardenwereld nog niet klaar voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:44

Ik denk niet dat die dingen officieel "op de markt" zijn. :) Ik denk dat die dingen "op aanvraag" gemaakt worden.

Dit soort dingen zijn perfecte argumenten waarom ik denk dat het gemiddelde topsport paard het dus echt niet beter heeft dan het gemiddelde recreatie paard. :(:)
En nee, dan heb ik het niet over álle topsportpaarden. Maar ik zou ze de kost niet willen geven denk ik.
ergens hoop ik dat zijn carrière gewoon voorbij is met die 10 jaar schorsing. Kl**tzak. Een schande voor de sport.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:49

Nee, ik bedacht het me even nadat ik het had gepost inderdaad. Nou ja, gelukkig maar. Hopelijk geldt dit als een goed voorbeeld van hoe het niet moet, en worden mensen niet nog 'inventiever'... %)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:51

eigenlijk zou degene die dit gefabriceerd heeft ook gestraft moeten worden.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:38

Ayasha schreef:

Nou inderdaad!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:45

Ayasha schreef:

Mee eens!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:16

janouk schreef:
janderegelaa schreef:
Maar even advocaat van de duivel he...En ik weet het ook echt niet...Wat zou erger zijn? Een electrische prikkel tegen de huid of sporen met wieltjes met scherpe punten in de huid?

Ik vind het beiden niks %) . Dat geprik tussen je ribben....ik moet er niet aandenken dat iemand telkens met een stuk ijzer tussen je ribben port.
Mijn paarden worden niet gereden met sporen. Niet nodig.

Ben ik ook mee eens. Mijn haf pikt het niet eens. Dan ga je echt vliegen! Ik het verfijnen van hulpen is onzin, want je moet grover geschut gebruiken om je hulpen te verfijnen? Lulkoek. Je verfijnt je hulpen pas als je zo minmogelijk dingen gebruikt die pijn prikkel veroorzaakt. NEt als 2 bitten..stang en trens..doe toch normaal. Maarja mensen blijven het goed praten en denken dat ze goed bezig zijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:17

janderegelaa schreef:

Ik vind het allebei om te huilen aangezien een paard een vlieg op zijn huid voelt zitten. Ik zou het pas echt topsport vinden als je op dit niveau kunt rijden zonder allerlei hulpmiddelen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:24

Anna79 schreef:
janderegelaa schreef:

Ik vind het allebei om te huilen aangezien een paard een vlieg op zijn huid voelt zitten. Ik zou het pas echt topsport vinden als je op dit niveau kunt rijden zonder allerlei hulpmiddelen.

inderdaad

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:34

tita schreef:
janderegelaa schreef:
Die dingen heb ik ook wel eens bij een bekende dressuurruiter gezien op het NK. Al wel wat jaren terug maar ze waren er wel.

Ik heb dit mee gemaakt in de jaren 90 bij nu een van de grootste mensen in Nederland.
...mag hopen dat die beste man nu niet meer toestaat want dan hebben we geen KWPN meer

Ik denk dat we het over dezelfde hebben.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:00

janderegelaa schreef:

Ik denk dat het elkaar inderdaad niet veel ontloopt, hoewel ik denk dat je met een schok een groter ‘schrik’ effect hebt.
Ik ben totaal niet anti-topsport, zeker niet, maar ik vind beide middelen absoluut verachtelijk. Zodra je dat soort middelen moet gaan gebruiken moet je je imo af gaan vragen of er niet een grens is aan prestaties die je mag verwachten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:10

janderegelaa schreef:

Zou je bij de scherpe sporen niet meer kans hebben om uitgeschakeld te worden vanwege doorsporen?

Denk dat er heel veel mensen zijn die hun sporen nog niet verdiend hebben maar er wel meerijden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 01:15

Filmpje van Twitter over het ding:
https://twitter.com/regine_mizrachi/sta ... 26400?s=20
Komt een aardige vonk vanaf (einde filmpje). Als ik me stoot aan schrikdraad gaat dat door heel mijn lichaam heen, niet alleen op het punt waarmee ik er tegenaan kom.

Vanaf 1:46 zie je Carollo, die 3 dagen zicht te pletter moest lopen en springen, totaal afgemat.
https://www.youtube.com/watch?v=8gaQDeyO2ak

Er gaat heel veel geld in om in de USA, zo leverde deze winnende ronde 75.000 us dollar op.
https://www.youtube.com/watch?v=wsS0sKt0iYI

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 03:16

Ten eerste vind ik de straf heel goed. Er wordt veel aandacht aan besteed, dus hopelijk geeft dat een signaal af.

Maar...........Deze man zal echt wel door gaan met werken met paarden thuis en of andere mensen lesgeven, trainen etc. Mensen zijn zeker Schockemohle zijn verleden en reputatie vergeten.
Het feit dat hij dit soort sporen gebruikt, zegt me wel genoeg over zijn manier van werken.

Het feit dat dit soort sporen bestaan, is denk ik wel een reden om dit verder te onderzoeken. Er zijn er dan echt meer die ermee rijden en vast ook meer dan we denken.

Heel vreemd is het niet, want zat handels en trainingsstallen die nog stroomstoot apparaten hebben voor the quick fix, al dan niet in omgang, gedrag, werk. Het is naief om te denken dat het wel meevalt.

Wanneer gaan we ons afvragen waar de grens ligt in de sport? In mijn ogen is iemand gewoon heel onkundig, maar er is een reden dat alles meer, beter, "mooier" en hoger moet etc. Als het gevraagde paard waardig wordt, is zo trainen hopelijk nog sneller totaal nutteloos.

Nu is dit extreem, maar lost al die andere problemen niet op waar vele paarden onder lijden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:10

KootMiraDrum schreef:
Filmpje van Twitter over het ding:
https://twitter.com/regine_mizrachi/sta ... 26400?s=20
Komt een aardige vonk vanaf (einde filmpje). Als ik me stoot aan schrikdraad gaat dat door heel mijn lichaam heen, niet alleen op het punt waarmee ik er tegenaan kom.

Vanaf 1:46 zie je Carollo, die 3 dagen zicht te pletter moest lopen en springen, totaal afgemat.
https://www.youtube.com/watch?v=8gaQDeyO2ak

Er gaat heel veel geld in om in de USA, zo leverde deze winnende ronde 75.000 us dollar op.
https://www.youtube.com/watch?v=wsS0sKt0iYI

Wel echt terecht dat hij geschorst is. Maar ook wel een signaal aan de hele paardenindustrie dat er iets moet veranderen. Het zijn geen machines.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:20

Je kunt inderdaad nooit controleren wat iemand thuis uitspookt, en ook dit soort types hebben en houden inderdaad hun aanhang wel. Er zijn altijd mensen die hun ogen liever dichthouden.

Maar zou het niet een goed begin zijn om standaard controles in te gaan voeren? Op grote en internationale wedstrijden gewoon altijd, en verder liefst ook maar die in elk geval op willekeurige momenten en dan onaangekondigd. En niet alleen in de springsport.
Doe of gebruik je iets wat niet mag (zoals hier de elektrische sporen, maar ook niet toegestane bitten, te strakke neusriemen, etc) dan heb je gewoon pech, dan lig je eruit. Voor die proef, of als het iets echt extreems is zoals hier gewoon voor de hele wedstrijd al dan niet meerdaags.

En ja, dan heb je meer mensen nodig, en ja dan worden de kosten dus hoger. Het zij zo. En nee, je voorkomt daarmee echt niet alle ellende, maar niets/te weinig doen houdt alles gewoon in stand.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:34

Dat filmpje met dat oververmoeide paard vind ik echt verschrikkelijk om te zien.
Snap niet dat hij daar niet werd uitgebeld of gestopt of weet ik hoe dat gaat?? En men dat gewoon liet door modderen. Schandalig! Dit soort praktijken zijn echt een dikke smet op de sport.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:54

Het probleem is ook dat mensen niks durven te zeggen en als ze het wel doen tegen weerstand oplopen.

Het is in elke tak van de sport zo dat mensen hun eigen aanhang hebben, waar ze door gesteund worden. En mensen zien van hun eigen vrienden en trainers niet zo snel wat ze verkeerd doen.

Als je kijkt hoeveel trainers filmpjes plaatsen op bijv facebook en daar veel lovende reacties op krijgen, schrik ik daar nog dagelijks van. Oit 1x commentaar gegeven en dan ben je een boomknuffelaar, geiten wollen sokken muts etc. Zit ik niet mee, maar geeft hun niveau van denken en communiceren wel aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:46

Dat is waar SP
Als je commentaar plaatst bij een GP paard in de krul getrokken ben je al eerste altijd jaloers en als 2e kun je het zelf niet beter.

nee inderdaad dat kan ik zelf niet beter zo enorm hard trekken, ten tweede is dat een vaardigheid die ik ook niet wil kennen dus ook niet jaloers op, maar dat begrijpen mensen niet.
Idem hier, ben niet jaloers op sporen met stroom.
Laat mij dan maar lekker amateur zijn.
Hier moet een heel team van oa grooms en zo het ook weten.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:33

Popstra schreef:
Dat filmpje met dat oververmoeide paard vind ik echt verschrikkelijk om te zien.
Snap niet dat hij daar niet werd uitgebeld of gestopt of weet ik hoe dat gaat?? En men dat gewoon liet door modderen. Schandalig! Dit soort praktijken zijn echt een dikke smet op de sport.

Hoorde je ook wat hij zei toen de vrouw zei dat Carollo zo moe was? Ach, hij hoeft maar een ritje van 5 minuten....

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:29

Hij kan nog in beroep gaan. Ik zou eerst eens afwachten of dat gebeurt en daarna pas reageren.
Dit soort praktijken, moeten definitief worden uitgeband. In mijn ogen, hoewel een goed begin (10 jaar), zou het levenslang moeten zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:09

nikkel schreef:
Hij kan nog in beroep gaan. Ik zou eerst eens afwachten of dat gebeurt en daarna pas reageren.
Dit soort praktijken, moeten definitief worden uitgeband. In mijn ogen, hoewel een goed begin (10 jaar), zou het levenslang moeten zijn.

Hoezo daarna pas reageren? We mogen er toch iets van vinden en over discussieren?

En zoals ik al aanhaalde; Van P Schockemohle is ook iedereen een stukje verleden vergeten. Dus mensen kunnen vaak gewoon doorgaan op de achtergrond en na verloop van tijd weer naar voren komen.