Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zippora schreef:Je moet ze toch registreren als "aanwezig" op de UBN nummers?
Dus alleen kijken of je paard in het systeem staat is dan niet voldoende. Of heb ik het hele systeem en de uitleg verkeerd begrepen?
Mijn stalhouder zijn punt is dat andere paard- en landeigenaren om de stikstof/mest/e.d. regels te ontduiken, dan hun paarden bij hem kunnen registreren, waardoor hij aan zijn taks komt/extra belastingen moet gaan betalen.
zippora schreef:Je moet ze toch registreren als "aanwezig" op de UBN nummers?
Dus alleen kijken of je paard in het systeem staat is dan niet voldoende. Of heb ik het hele systeem en de uitleg verkeerd begrepen?
Mijn stalhouder zijn punt is dat andere paard- en landeigenaren om de stikstof/mest/e.d. regels te ontduiken, dan hun paarden bij hem kunnen registreren, waardoor hij aan zijn taks komt/extra belastingen moet gaan betalen.
marleen_usar schreef:Hier wordt het chipnummer en het levensnummer niet herkend.
zippora schreef:Nu, hier heeft de pensionhouder er geen boodschap aan zolang hij geen bericht van de officiële instanties heeft ontvangen.
Daarbij vindt hij het veel te fraudegevoelig: "Als elke eigenaar dat zelf moet doen, dan betekent dat iedereen zijn paard op mijn terrein kan registreren terwijl ze daar helemaal niet staan".
Op zich ook weer een goede opmerking.
volgens hem heeft het ook niets met ziektes te maken, maar met stikstof- en mestregistraties/toekenningen/belastingen aan de landeigenaar. Vandaar dat hij bovenstaande versie van werken maar niets vindt en het nummer van zijn bedrijf nog niet wil geven.
Ook aangezien hij nog helemaal geen officiële informatie heeft ontvangen.
Moet zeggen dat hij wel een punt heeft.
.