Registratie paarden vanaf 21 april verplicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Registratie paarden vanaf 21 april verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:13

Bijna,

Importmelding openen,

Bij de landcode voer je in;
903 en dan bij levensnummer 300-0615-D1F6.

Dit zou ik in ieder geval proberen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:30

Maar dat is zijn chip no toch.

Ze gaat het morgen proberen en anders wachten we het stamboek af.

Hij wil gewoon niet geïmporteerd worden _O-

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:34

Nee, chipnummer zijn alleen maar cijfers. Komt hij uit Oostenrijk? Dan start het chipnummer met 040.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:31

Ik kreeg ze afgelopen week niet geregistreerd omdat ze allemaal niet gevonden konden worden, nu heb ik via aanvoermelding ''iets'' gedaan en als ik nu op stallijst klik dan staan ze daar wel onder. Klopt het dan zo? En is het erg dat van 2 de gegevens verder ontbreken? (naam, geslacht, kloppende geboortedatum).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:36

Hij komt uit België

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:53

Mando dit is je volledige levensnummer volgens mij, chipnummer is alleen nummers, zal ook ergens een stickertje van in je paspoort zitten.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 14:01

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:13

Stamboek heeft net gebeld.

Het stamboek behandeld mijn mail, Mando krijgt een levensnummer van 15 cijfers nu.
En voor zijn chipnummer moeten dan 5x 0 komen zodat dat ook 15 tekens worden. vb 9033 was inderdaad in 2002 zijn levensnummer dus dat klopte inderdaad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:01

Hier wordt het chipnummer en het levensnummer niet herkend.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:59

Nu, hier heeft de pensionhouder er geen boodschap aan zolang hij geen bericht van de officiële instanties heeft ontvangen.
Daarbij vindt hij het veel te fraudegevoelig: "Als elke eigenaar dat zelf moet doen, dan betekent dat iedereen zijn paard op mijn terrein kan registreren terwijl ze daar helemaal niet staan".
Op zich ook weer een goede opmerking.

volgens hem heeft het ook niets met ziektes te maken, maar met stikstof- en mestregistraties/toekenningen/belastingen aan de landeigenaar. Vandaar dat hij bovenstaande versie van werken maar niets vindt en het nummer van zijn bedrijf nog niet wil geven.
Ook aangezien hij nog helemaal geen officiële informatie heeft ontvangen.

Moet zeggen dat hij wel een punt heeft.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:15

Maar je kunt je eigen paard toch niet aanmelden op iemand anders zijn ubn nummer? Ik heb alleen gecheckt of mijn beide paarden bekend zijn en verder niks. Ze staan beide op een andere stal en ik zou niet weten wat daar de ubn nummers van zijn. Heb ook geen idee of de stalhouders zelf de paarden geregistreerd hebben of niet. Niets over gehoord.

En qua mestregistratie, als er al meer dan een bepaald aantal paarden staan, dan moet hij allang voldoen aan de regels hiervoor. Geen goed argument dus.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:21

Je moet ze toch registreren als "aanwezig" op de UBN nummers?
Dus alleen kijken of je paard in het systeem staat is dan niet voldoende. Of heb ik het hele systeem en de uitleg verkeerd begrepen?

Mijn stalhouder zijn punt is dat andere paard- en landeigenaren om de stikstof/mest/e.d. regels te ontduiken, dan hun paarden bij hem kunnen registreren, waardoor hij aan zijn taks komt/extra belastingen moet gaan betalen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:34

Maar dat aanwezig registreren is toch een taak van de locatiehouder? Dat ben ik niet, ik ben alleen eigenaar. Ik kan toch niet inloggen op het ubn van een ander en zo mijn dieren daar (al dan niet ongevraagd)registreren. Zou mooie boel zijn, dan moet je elke dag gaan kijken als ubn houder of iemand toevallig ook dieren op jouw naam heeft gezet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:40

Maar de stal/grond eigenaar met het UBN nummer moet toch zelf de paarden van zijn klanten die bij hem gestalt staan op dat nummer registreren!? Dat is toch niet de eigenaar van het paard zn taak!?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:44

Popstra schreef:
Maar de stal/grond eigenaar met het UBN nummer moet toch zelf de paarden van zijn klanten die bij hem gestalt staan op dat nummer registreren!? Dat is toch niet de eigenaar van het paard zn taak!?

Dat was ook mijn idee erbij inderdaad.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:59

Hebben jullie nog een bericht ontvangen na registratie van UBN en het koppelen van de paarden? Ik denk dat het gelukt is maar nergens bevestiging

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:46

belle_boef schreef:
Hebben jullie nog een bericht ontvangen na registratie van UBN en het koppelen van de paarden? Ik denk dat het gelukt is maar nergens bevestiging

Daat krijg je ook geen bevestiging van, Je kunt in de stallijst kijken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:47

Popstra schreef:

Zo is het. Maar waarom kijken jullie niet even in het andere topic, daar staat alles.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:48

zippora schreef:
Dus alleen kijken of je paard in het systeem staat is dan niet voldoende. Of heb ik het hele systeem en de uitleg verkeerd begrepen?

Mijn stalhouder zijn punt is dat andere paard- en landeigenaren om de stikstof/mest/e.d. regels te ontduiken, dan hun paarden bij hem kunnen registreren, waardoor hij aan zijn taks komt/extra belastingen moet gaan betalen.

In principe kan alleen je staleigenaar paarden op zijn ubn registreren, tenzij hij mensen gemachtigd heeft. Dus zijn angst is eigenlijk niet terecht

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:49

zippora schreef:

Iemand anders kan echt geen paard op zijn UBN registreren. Dat kan alleen hij zelf, dus wat hij zegt is onzin.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:51

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:57

Nou, ik heb contact gehad met het KWPN en ze zouden regelen dat de gegevens van mijn pony goed zouden worden verwerkt. Nou staat er bij de registratie wel mooi de naam van het KWPN, maar nog steeds geen info over mijn pony... Het gaat nog niet zo goed allemaal :n

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:35

Hier werd bij 1 van mijn paarden ook het levensnummer niet herkend, maar na een belletje hebben ze haar zelf gemeld en dat was volgens hun volldoende. Heel apart, de ander is wel gevonden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:05

zippora schreef:
Nu, hier heeft de pensionhouder er geen boodschap aan zolang hij geen bericht van de officiële instanties heeft ontvangen.
Daarbij vindt hij het veel te fraudegevoelig: "Als elke eigenaar dat zelf moet doen, dan betekent dat iedereen zijn paard op mijn terrein kan registreren terwijl ze daar helemaal niet staan".
Op zich ook weer een goede opmerking.

volgens hem heeft het ook niets met ziektes te maken, maar met stikstof- en mestregistraties/toekenningen/belastingen aan de landeigenaar. Vandaar dat hij bovenstaande versie van werken maar niets vindt en het nummer van zijn bedrijf nog niet wil geven.
Ook aangezien hij nog helemaal geen officiële informatie heeft ontvangen.

Moet zeggen dat hij wel een punt heeft.

Niets mis met ergens tegen zijn maar dan moet je geen onzin verkondigen :') .

Ik kan als stalhouder een paard op onze UBN plaatsen, dat kan jij als eigenaar van een pensionpaard of andere stalhouder helemaal niet.

Je kan als pensioneigenaar zien of het registreren goed gelukt is, een paard komt dan in je stallijst te staan, of er staan meldingen bij dat er iets nog niet in orde is. Je stalhouder kan dat dus gewoon checken :)

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:19

Nu, je kunt moeilijk mijn stalhouder iets kwalijk nemen. Hij heeft nog geen enkele informatie ontvangen.
Blijkbaar heb ik het dus verkeerd begrepen.
Maar dat is wat ik uit alle uitleg en topics had begrepen. Ga ze nog maar eens doorlezen.