Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pareltjes schreef:Dit heeft niets met ouderdom te maken maar achterstallig “ onderhoud “ Zo nu en dan een borstel erover kan geen kwaad lijkt me. Voorkomt broei, jeuk en aanverwante zaken.
Neemt niet weg dat ze er van af moeten blijven. De inspectie heeft ook wat laten liggen. Je mag best een eigenaar verplichten basis verzorging serieuzer te nemen. Daarnaast pony staat ook nog eens alleen. Ik begrijp de bezorgdheid wel, de aktie alleen niet...
Brainless schreef:Pareltjes schreef:Dit heeft niets met ouderdom te maken maar achterstallig “ onderhoud “ Zo nu en dan een borstel erover kan geen kwaad lijkt me. Voorkomt broei, jeuk en aanverwante zaken.
Neemt niet weg dat ze er van af moeten blijven. De inspectie heeft ook wat laten liggen. Je mag best een eigenaar verplichten basis verzorging serieuzer te nemen. Daarnaast pony staat ook nog eens alleen. Ik begrijp de bezorgdheid wel, de aktie alleen niet...
Kanonnen.. gaan wij nu ook eigenaren verplichten om regelmatig hun paard te borstelen?
Mijn kleintje wordt nooit geborsteld, hij borstelt zichzelf tegen allerlei soorten dingen.
Maar door jouw reactie snap ik wel dat er soms 144 wordt gebeld voor (in mijn ogen) echt onzin dingen.
Dat er echt mensen zijn die zich zorgen maken als een beestje onder de modder zit en dan 144 bellen omdat hij niet goed verzorgd zou worden.
Pareltjes schreef:Sta hier met mn oren te klapperen nooit geborsteld? Serieus of stoere praat?
Het zijn gedomesticeerde dieren! Vacht onderhoud is toch zeker niet teveel moeite? Juist voor die shetten met een zeer dichte vacht...
Wachten tot het er vanzelf afvalt is wel lekker makkelijk natuurlijk. Hoef je ook geen hoeven meer te laten kappen, zet ze lekker op de stenen slijt het vanzelf.
Geen wonder dat mensen gaan bellen....
Rocamor schreef:Zit jij in de tuigpaardenwereld Pareltjes? ik vind je knap last hebben van een oogkleppen-visie.
Hoe kun je nu aan 1 foto zien of een paard structureel wordt verwaarloosd? Behalve dan als je dat wilt zien, zoals jij.
Ik ben blij voor de eigenaar als hij zijn pony weer terug krijgt. Hopelijk in goede gezondheid.
Pareltjes schreef:Rocamor schreef:Zit jij in de tuigpaardenwereld Pareltjes? ik vind je knap last hebben van een oogkleppen-visie.
Hoe kun je nu aan 1 foto zien of een paard structureel wordt verwaarloosd? Behalve dan als je dat wilt zien, zoals jij.
Ik ben blij voor de eigenaar als hij zijn pony weer terug krijgt. Hopelijk in goede gezondheid.
Niet invullen wat ik niet gezegd heb! Over oogkleppen gesproken.
Pareltjes schreef:Niet invullen wat ik niet heb gezegd. Heb gezegd dat de basis verzorging beter kan. En idd is daar soms 1 foto voldoende voor.
Citaat:Hendrikx vertelt dat door het warme weer in februari, de vacht van de pony uitviel. "Die plukken liggen er dan los op. Je mag hem in de winter niet borstelen, want dan komt de regen daarna rechtstreeks op de huid.