Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:02

Nikass schreef:
Er kan zoveel, maar als het erom gaat zoveel mogelijk geld te verdienen, dan is ze op stal houden natuurlijk veel minder arbeidsintensief en minder risico op bepaalde blessures.
Waar geld prioriteit wordt stopt de liefde voor het paard

Dat zag je natuurlijk ook bij die koeienboer even later in dezelfde uitzending. Mega veel land, allemaal prachtig groen, maar de koeien kwamen niet buiten want dat is allemaal veel te veel werk.

Kinke

Re: Kijktip: Steffi en Roel Verhagen (BZV) bezoek bij Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:28

Helgstrand zei zelf dat je hard moet zijn toch?

Het houden van koeien in een stal is niet te vergelijken met paarden. Die koeien kunnen gewoon rondsjokken, hebben altijd eten, en ze hoeven niet rond te hobbelen met een mens op hun rug

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:06

JessicaD88 schreef:
Als ik Steffi was had ik verkocht! Ze kon het geld goed gebruiken als ik het zo hoorde en het zet haar beter op de kaart als het paard bij Andreas staat en beter gaat presteren. Nu met 8 jaar lichte tour en inderdaad geen ruiter van hetzelfde kaliber, plus een afstamming dat ik denk goed, maar niet heel uniek. Als ze verkoopt zou dat goed doen voor haar bedrijf en de nakomelingen van de hengst mi

Hij had toch geen interesse in dat paard?
Als ie echt goed is dat weet valk en Scholtens je ook wel te vinden

Hij is goed heel goed maar niet goed genoeg voor de wereldtop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:07

Hij gaf in de aflevering wel een opening hoor. Dat hij graag meer beeldmateriaal wilde zien, en dat hij best in overleg wilde voor de prijs.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:45

ze heeft hem ook filmpjes gestuurd En in de camper zei ze dat ze met haar vader moest overleggen over wat ze nou zouden gaan doen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:51

JessicaD88 schreef:
Als ik Steffi was had ik verkocht! Ze kon het geld goed gebruiken als ik het zo hoorde en het zet haar beter op de kaart als het paard bij Andreas staat en beter gaat presteren. Nu met 8 jaar lichte tour en inderdaad geen ruiter van hetzelfde kaliber, plus een afstamming dat ik denk goed, maar niet heel uniek. Als ze verkoopt zou dat goed doen voor haar bedrijf en de nakomelingen van de hengst mi

Als Helgstrand interesse had gehad, was dat paard al verkocht. Maar hij is niet goed genoeg, helaas pindakaas. Zelfs de ruiter die hem sinds enkele jaren rijdt krijgt er geen gedragenheid in en die gozer kan wel paardrijden.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:57

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:15

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:26

Shalimar schreef:
Moest een beetje aan dit artikel denken:

https://www.theconsciousequestrian.nl/p ... zIct6xYOZI

Dat is een stuk die vaker ter sprake is gekomen, er zijn ook tal van andere dressuurruiters die zich hier druk over maken.
Zelf heb ik Helgstrand vaak zien rijden, zelfs toen hij nog bij Bluehors zat als stalruiter. Ik moet zeggen dat dat er altijd enorm plezierig uit zag en daarnaast echt klassiek geschoold.

Dat akkiefietje van 2015 is mijn inziens niet te beoordelen, het zal maar net een echte stouterd zijn geweest die een keer wat braver gemaakt moest worden. Vooral omdat je hem dit niet stelselmatig ziet doen , in tegenstelling van zeer veel nederlandse topruiters.

Ik heb veel respect voor deze man, zowel als ondernemer als als ruiter.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:14

Dan toch naar Helgstrand! Goede keuze!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:19