Karl66 schreef:Er was toestemming om met maximaal 200 mensen op 1,5 meter afstand van elkaar te demonstreren tot 16:00 uur. Er was geen toestemming om met meer dan duizend mensen hutjemutje op elkaar te demonstreren. Een nogal significant verschil. Vandaar dat er ook al een aantal keren verzocht was om te vertrekken en pas na die verzoeken begon de politie met het ontruimen.
Wat mij opvalt is dat deze demonstranten altijd heel goed hun rechten weten en wat hun vrijheden zijn en dat ze vergeten dat rechten met plichten komen en dat iemands vrijheid ophoudt waar die van een ander begint. Want met andermans vrijheden en rechten houden ze geen rekening. De grondwet bestaat uit meer dan alleen het recht op demonstratie en als overheid heb je de taak om die verschillende vrijheden met elkaar in balans te houden en juist niet te accepteren dat één groep ze volledig uit balans trekt, zoals hier gebeurt.
Dat gezegd hebbende, kan een politie nog steeds te hardhandig optreden bij het uit elkaar drijven van een demonstratie. En het mooie van een rechtsstaat is dat daar onderzoek naar gedaan wordt en dat er mensen voor veroordeeld worden. En het andere mooie is dat dit niet op eenzijdige beelden van één kant gebeurt, maar op basis van beelden en getuigenissen van beide kanten. En als dan blijkt dat de politie over de schreef gegaan is, dan moeten er terechte consequenties komen.
Maar wat is het doel van de politie? De mensen weg sturen om een corona besmetting te voorkomen, om hun gezondheid te waarborgen?
Maar ze dan wel compleet het ziekenhuis in te rammen als de demonstranten niet luisteren?
Beetje vreemde zaak.
Ik keur geweld tegen de hulpverlening echt niet goed!! Maar de optredens die ik de laatste tijd zie van de politie vind ik ronduit beschamend.
En dan vooral de inzet van de politiehonden, die wordt veel te snel ingezet.
In principe zet je de hond alleen in als je zelf wordt bedreigd door een persoon met een wapen.
Niet als iemand al weerloos op de grond ligt!!!!
En dat er wordt gezegd, maar hij heeft de hond bij zijn oren vast! Wat zou jij doen als je hulpeloos op de grond ligt??? Laat jij je gewoon bijten dan door de hond of verdedig je jezelf?
Ik heb zelf herders getraind voor de beveiliging en met mijn eigen hond PH1, dus ik weet redelijk waar ik over praat.
Hebben jullie laatste ook het filmpje gezien van de hondengeleider die de hond los liet door een raampje bij iemand in de auto? Deze man was ongewapend!!!
Weet je welk risico je neemt? als je een hond los laat door een auto raam? De kans is heel groot dat hij dan in de nek van de "verdachte" bijt. Wil je z'n risico lopen bij iemand die ongewapend is?