Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:29

Judass schreef:
Maar je vind het wel prima dat mensen bewust om te knokken daar heen gaan (want die zitten er zeker tussen), met vechthonden en wapens enzovoort. Om daar te vechten met mensen die gewoon hun werk doen? Die 's avonds ook nog heelhuids naar huis willen?

Terwijl er meermaals gewaarschuwd wordt dat je weg moet gaan.

Moet je kijken waar de politie mee komt, die moeten het laten escaleren, dat is de opdracht.
Gelukkig staan er nu ook politieagenten op
https://www.ninefornews.nl/politieagent ... niet-meer/

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:30

Er was toestemming om met maximaal 200 mensen op 1,5 meter afstand van elkaar te demonstreren tot 16:00 uur. Er was geen toestemming om met meer dan duizend mensen hutjemutje op elkaar te demonstreren. Een nogal significant verschil. Vandaar dat er ook al een aantal keren verzocht was om te vertrekken en pas na die verzoeken begon de politie met het ontruimen.

Wat mij opvalt is dat deze demonstranten altijd heel goed hun rechten weten en wat hun vrijheden zijn en dat ze vergeten dat rechten met plichten komen en dat iemands vrijheid ophoudt waar die van een ander begint. Want met andermans vrijheden en rechten houden ze geen rekening. De grondwet bestaat uit meer dan alleen het recht op demonstratie en als overheid heb je de taak om die verschillende vrijheden met elkaar in balans te houden en juist niet te accepteren dat één groep ze volledig uit balans trekt, zoals hier gebeurt.

Dat gezegd hebbende, kan een politie nog steeds te hardhandig optreden bij het uit elkaar drijven van een demonstratie. En het mooie van een rechtsstaat is dat daar onderzoek naar gedaan wordt en dat er mensen voor veroordeeld worden. En het andere mooie is dat dit niet op eenzijdige beelden van één kant gebeurt, maar op basis van beelden en getuigenissen van beide kanten. En als dan blijkt dat de politie over de schreef gegaan is, dan moeten er terechte consequenties komen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:32

@Billy, Een hond vastpakken staat niet gelijk aan mishandelen? Een hond mishandelen versta ik onder dat iemand een hond volledig in elkaar aan het slaan/trappen is of deze optilt aan de halsband. Niet even de hond vastpakken, omdat de hond wordt ingezet als bijthond en je graag wilt voorkomen dat ie je bijt. Op zo'n moment zou ik ook de kop van de hond proberen tegen te houden. Niet dat ik ooit in die situatie terecht zou komen, maar even puur theoretisch.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 17-03-21 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:32

Billy schreef:
Als ze mijn hond mishandelen ga ik ook door het lint hoor, dan zeg ik ook niet, oh je schopt m'n hond niet meer, loop dan maar weg... Dan schop ik 'm ook z'n knieschijven aan hort als ik maar even kan.

Met het verschil dat ik denk dat jouw hond geen ME hond is? Dus daar zit wel een iets ander risico aan.

Als jouw hond wel een ME hond is, dan weet je waar je m voor moet inzetten en wat de risicos zijn, en dat 'door het lint gaan' dan niet zo handig is...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:33

De politie heeft 2 extra groepen naar het Malieveld laten gaan terwijl het aantal demonstranten toen al over de 200 was. 1 groep was bij Plein 1813 en 1 groep ging richting centrum.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:33

Jorex schreef:
@Billy, Een hond vastpakken staat niet gelijk aan mishandelen? Een hond mishandelen versta ik onder dat iemand een hond volledig in elkaar aan het slaan/trappen is of deze optilt aan de halsband. Niet even de hond vastpakken, omdat de hond wordt ingezet als bijthond en je graag wilt voorkomen dat ie je bijt. Op zo'n moment zou ik ook de kop van de hond proberen tegen te houden. Niet dat ik ooit in die situatie terecht zou komen, maar even puur theoretisch.

Een hond aan z'n oren vastpakken is mishandeling..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:34

KootMiraDrum schreef:
De politie heeft 2 extra groepen naar het Malieveld laten gaan terwijl het aantal demonstranten toen al over de 200 was. 1 groep was bij Plein 1813 en 1 groep ging richting centrum.

Het mochten er toch maar 200 zijn?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:35

Rangeela schreef:
Politiestaat. Dag Vrije Nederlanders. Luisteren zullen jullie! Dit doet me denken aan een nummer “Killing in the name of” Rage Against the machine”.

Helemaal met je eens; jammer dat zo weinig mensen doorhebben wat er gebeurt en dat we ( niet zo) langzaam maar heel zeker in een politiestaat zijn veranderd. Buiten proportionele maatregelen waardoor Nederland failliet gaat ( of mogelijk al is),buitenproportioneel geweld waarbij onschuldigen bijna vermoord worden, eind aan vrijheid van meningsuiting, eind aan de vrijheid, eind aan de wereld zoals we die kenden. Testdwang/ drang, vaccinatie drang/ dwang, niet werkende mondkapjes, afstand houden, gedwongen isolatie, etc etc. En er zijn nog steeds mensen die geloven dat we beschermd worden tegen een virus met een IFR van 0,023% wat allang niet meer op de A-lijst staat maar op C/D, samen met de griep, waar de meeste mensen best even ziek van zijn of milde klachten krijgen, etc. etc.
Velen zijn ziende blind, dat mag duidelijk zijn en lijden aan het Stockholm syndroom waarbij ze hun gijzelnemer ( = de Nederlandse overheid en consorten) gaan zien als hun redder. :knuffel: -O-

Het is ook niet voor niets dat deze zaak bij Amnesty ligt en door diverse groepen onderzocht wordt/ Ga bijv. eens de rapporten lezen van de BPOC waar o.a. veel agenten verhoord zijn en hoe dit hier in staan en hoe ze gedwongen worden om te gaan "Wappie rammen". Maar goed, dat zal voor de meesten wel te veel moeite zijn..........https://bpoc2020.nl/
Laatst bijgewerkt door ElCid op 17-03-21 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re: Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:36

Eind aan de vrijheid van meningsuiting? Hoe dan?
Vaccinatie dwang? hoe dan?

ElCid, dat over het Stockholm syndroom... dat is nogal denigrerend, vind je niet?

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:41

pfoe lastig om objectief te blijven in dit verhaal zeg.
We zijn het allemaal spuugzat, willen leuke dingen doen en ons leven terug.

Maar ja dat willen de mensen in de zorg ook.
Die willen ook weer gewoon normaal met hun patienten omgaan in plaats van krampachtig afstand houden en in volledig beschermingpak moeten werken. die willen ook weer normale diensten draaien en een normale bezetting op de afdeling.

Dat houdt ik altijd maar in mijn achterhoofd als ik weer eens baal dat ik van werk naar mn flatje en weer terug ga. Wat heeft het nu voor nut om herrie te gaan schoppen op het malieveld? weer allemaal mensen bij elkaar, meer zieken, meer druk op de zorgverleners... de overheid zwicht niet voor dit soort demonstraties, het is echt niet dat ze opeens zeggen, joh weet je wat we gooien alle maatregelen overboord en zoek het maar uit dan als jullie het zo veel beter weten.

En ja de ME pakt hard door, je ziet inderdaad niet het hele verhaal, de pers maakt zich ook schuldig aan de beeldvorming want een foto van iemand die in elkaar gebeukt wordt levert meer geld/hits/ clicks dan iemand die netjes zn spullen pakt en de politie een fijne dag verder wenst.

Bodycams lijkt me eigenlijk wel een goed idee. Dan is er altijd bewijs van wat er werkelijk gebeurd is en wordt het geen jouw woord tegen dat van de agent.

hoop dat we hier op bokt ook weer even diep ademhalen en onze paardjes knuffelen aan het eind van de dag. we hebben allemaal een eigen mening, laten we die van elkaar respecteren. Anders staan we aan het eind van dit verhaal allemaal lijnrecht tegen elkaar.. en er is al genoeg ellende.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:41

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:42

Billy schreef:
Jorex schreef:

Een hond aan z'n oren vastpakken is mishandeling..

Tja de oren zitten nou eenmaal aan de kop. Dat is het risico dat je loopt als je een hond inzet als politiehond. Ik denk echt niet dat die man bewust richting de oren griste, maar meer richting de kop in een poging te voorkomen dat ie werd gebeten. Ik zou zelf waarschijnlijk precies hetzelfde reageren als ik op de grond lag en werd aangevallen door een hond en pak ik dan toevallig de oren vast dan doe ik dat zolang ik maar kan voorkomen dat ik word gebeten. :o
Ik heb sowieso al een angst voor honden, mocht ik in het bos struikelen en er komt een loslopende hond op me afrennen dan probeer ik die ook tegen te houden vanuit angst. Als jij mij dan vervolgens mijn knieschijven doortrapt, omdat ik de hond bij zijn oren vastpakte en de hond niks kwaads in de zin had. Dan denk ik dat ik er een rechtszaak van maak, want je hebt mijn leven voorgoed verpest en de hond loopt vrolijk verder.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:45

Cer schreef:
Eind aan de vrijheid van meningsuiting? Hoe dan?
Vaccinatie dwang? hoe dan?

ElCid, dat over het Stockholm syndroom... dat is nogal denigrerend, vind je niet?

Blijkbaar ben je slecht op de hoogte en heb je geen idee hoeveel mensen de mond wordt gesnoerd; een mening wordt al heel lang niet meer gewaardeerd maar tegenwoordig wordt die zelfs verboden of wordt je voor "wappie" uitgemaakt.Lees de rapporten van BPOC maar eens.

Vaccinatiepaspoorten??? Dat is dwang/ drang; want anders mag je niks meer en ga aub niet zeggen dat het dan je eigen keuze is!

Ja, nou en of Stockholm syndroom; niks denigrerends aan want het is een triest, psychologisch probleem wat zich voordoet bij mensen die steun zoeken in een vreselijk situatie.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:46

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:46

purny schreef:
Zouden we niet allemaal zo reageren als je hond gegrepen word door iets of iemand?

Dan zou je toch eens wat beter moeten kijken!!
De man op de grond wordt gewoon neergeknuppeld door 2 gekken!! Dan komt de hondegeleider erbij en dwingt de hond om te bijten terwijl je kunt zien dat de hond dat niet wil.
Arme dier krijgt eerst ook nog een klap van zijn begeleider.
Wanneer ik op de grond lig en een hond staat boven mij om te bijten pak ik hem ook aan beide kanten vast om dat te voorkomen of laat jij je in het hoofd of keel bijten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:47

"Je mag niks meer"... ja, dan houdt t gesprek op..
Ik ben het niet met jou eens, maar dat betekent niet dat ik het Stockholm syndroom heb, er zitten nog wat fases tussen zeg maar... maar prima hoor :j

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:51

Karl66 schreef:
Er was toestemming om met maximaal 200 mensen op 1,5 meter afstand van elkaar te demonstreren tot 16:00 uur. Er was geen toestemming om met meer dan duizend mensen hutjemutje op elkaar te demonstreren. Een nogal significant verschil. Vandaar dat er ook al een aantal keren verzocht was om te vertrekken en pas na die verzoeken begon de politie met het ontruimen.

Wat mij opvalt is dat deze demonstranten altijd heel goed hun rechten weten en wat hun vrijheden zijn en dat ze vergeten dat rechten met plichten komen en dat iemands vrijheid ophoudt waar die van een ander begint. Want met andermans vrijheden en rechten houden ze geen rekening. De grondwet bestaat uit meer dan alleen het recht op demonstratie en als overheid heb je de taak om die verschillende vrijheden met elkaar in balans te houden en juist niet te accepteren dat één groep ze volledig uit balans trekt, zoals hier gebeurt.

Dat gezegd hebbende, kan een politie nog steeds te hardhandig optreden bij het uit elkaar drijven van een demonstratie. En het mooie van een rechtsstaat is dat daar onderzoek naar gedaan wordt en dat er mensen voor veroordeeld worden. En het andere mooie is dat dit niet op eenzijdige beelden van één kant gebeurt, maar op basis van beelden en getuigenissen van beide kanten. En als dan blijkt dat de politie over de schreef gegaan is, dan moeten er terechte consequenties komen.

Maar wat is het doel van de politie? De mensen weg sturen om een corona besmetting te voorkomen, om hun gezondheid te waarborgen?

Maar ze dan wel compleet het ziekenhuis in te rammen als de demonstranten niet luisteren?

Beetje vreemde zaak.

Ik keur geweld tegen de hulpverlening echt niet goed!! Maar de optredens die ik de laatste tijd zie van de politie vind ik ronduit beschamend.
En dan vooral de inzet van de politiehonden, die wordt veel te snel ingezet.

In principe zet je de hond alleen in als je zelf wordt bedreigd door een persoon met een wapen.
Niet als iemand al weerloos op de grond ligt!!!!

En dat er wordt gezegd, maar hij heeft de hond bij zijn oren vast! Wat zou jij doen als je hulpeloos op de grond ligt??? Laat jij je gewoon bijten dan door de hond of verdedig je jezelf?

Ik heb zelf herders getraind voor de beveiliging en met mijn eigen hond PH1, dus ik weet redelijk waar ik over praat.

Hebben jullie laatste ook het filmpje gezien van de hondengeleider die de hond los liet door een raampje bij iemand in de auto? Deze man was ongewapend!!!
Weet je welk risico je neemt? als je een hond los laat door een auto raam? De kans is heel groot dat hij dan in de nek van de "verdachte" bijt. Wil je z'n risico lopen bij iemand die ongewapend is?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:51

mellanion84 schreef:
pfoe lastig om objectief te blijven in dit verhaal zeg.
We zijn het allemaal spuugzat, willen leuke dingen doen en ons leven terug.

Maar ja dat willen de mensen in de zorg ook.
Die willen ook weer gewoon normaal met hun patienten omgaan in plaats van krampachtig afstand houden en in volledig beschermingpak moeten werken. die willen ook weer normale diensten draaien en een normale bezetting op de afdeling.

Dat houdt ik altijd maar in mijn achterhoofd als ik weer eens baal dat ik van werk naar mn flatje en weer terug ga. Wat heeft het nu voor nut om herrie te gaan schoppen op het malieveld? weer allemaal mensen bij elkaar, meer zieken, meer druk op de zorgverleners... de overheid zwicht niet voor dit soort demonstraties, het is echt niet dat ze opeens zeggen, joh weet je wat we gooien alle maatregelen overboord en zoek het maar uit dan als jullie het zo veel beter weten.

En ja de ME pakt hard door, je ziet inderdaad niet het hele verhaal, de pers maakt zich ook schuldig aan de beeldvorming want een foto van iemand die in elkaar gebeukt wordt levert meer geld/hits/ clicks dan iemand die netjes zn spullen pakt en de politie een fijne dag verder wenst.

Bodycams lijkt me eigenlijk wel een goed idee. Dan is er altijd bewijs van wat er werkelijk gebeurd is en wordt het geen jouw woord tegen dat van de agent.

hoop dat we hier op bokt ook weer even diep ademhalen en onze paardjes knuffelen aan het eind van de dag. we hebben allemaal een eigen mening, laten we die van elkaar respecteren. Anders staan we aan het eind van dit verhaal allemaal lijnrecht tegen elkaar.. en er is al genoeg ellende.

Een paar dagen geleden lagen er 586 mensen op de IC, NL heeft 299 ziekenhuizen, dat is 1,95 per ziekenhuis.. ellendig voor die mensen, ja, dat zeker, maar het is op meer dan 17 miljoen Nederlanders niet heel veel, toch? Het is in het griepseizoen ALTIJD druk, in het seizoen 2018/2019 stierven 10.000 mensen aan de griep, waarvan het grootste deel oud, zwak en daardoor in de risicogroep. De griep is "ineens" verdwenen, maar heeft een andere naam gekregen, Corona. Corona is gevaarlijk voor vooral mensen op hogere leeftijd en met onderliggend lijden, net als the virus formerly known as the flu.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:54

KootMiraDrum schreef:
Een paar dagen geleden lagen er 586 mensen op de IC, NL heeft 299 ziekenhuizen, dat is 1,95 per ziekenhuis.. ellendig voor die mensen, ja, dat zeker, maar het is op meer dan 17 miljoen Nederlanders niet heel veel, toch? Het is in het griepseizoen ALTIJD druk, in het seizoen 2018/2019 stierven 10.000 mensen aan de griep, waarvan het grootste deel oud, zwak en daardoor in de risicogroep. De griep is "ineens" verdwenen, maar heeft een andere naam gekregen, Corona. Corona is gevaarlijk voor vooral mensen op hogere leeftijd en met onderliggend lijden, net als the virus formerly known as the flu.

Krijgen we dit gezeik weer...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:56

Toverbal schreef:
Karl66 schreef:

Maar wat is het doel van de politie? De mensen weg sturen om een corona besmetting te voorkomen, om hun gezondheid te waarborgen?

Maar ze dan wel compleet het ziekenhuis in te rammen als de demonstranten niet luisteren?

Beetje vreemde zaak.

Ik keur geweld tegen de hulpverlening echt niet goed!! Maar de optredens die ik de laatste tijd zie van de politie vind ik ronduit beschamend.
En dan vooral de inzet van de politiehonden, die wordt veel te snel ingezet.

In principe zet je de hond alleen in als je zelf wordt bedreigd door een persoon met een wapen.
Niet als iemand al weerloos op de grond ligt!!!!

En dat er wordt gezegd, maar hij heeft de hond bij zijn oren vast! Wat zou jij doen als je hulpeloos op de grond ligt??? Laat jij je gewoon bijten dan door de hond of verdedig je jezelf?

Ik heb zelf herders getraind voor de beveiliging en met mijn eigen hond PH1, dus ik weet redelijk waar ik over praat.

Hebben jullie laatste ook het filmpje gezien van de hondengeleider die de hond los liet door een raampje bij iemand in de auto? Deze man was ongewapend!!!
Weet je welk risico je neemt? als je een hond los laat door een auto raam? De kans is heel groot dat hij dan in de nek van de "verdachte" bijt. Wil je z'n risico lopen bij iemand die ongewapend is?

Of de beelden hoe die honden van de politie worden getraind?
Met stroomstokken en prikstokken!
Ben het verder helemaal met je eens.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:57

Ik vind het toch wel heel bijzonder dat sommige Nederlanders denken dat dit zo slecht gaat en dat het een 'politiestaat' is en niet democratisch meer. Schandalig als je kijkt naar landen die écht problemen hebben met dit soort ellende. Als ik kijk naar hoe de situatie in Belarus is, waar mensen al maanden respectvol demonstreren, schaam ik me dood dat hier in Nederland mensen vinden dat onze vrijheid beperkt wordt. Er is een pandemie, mensen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:58

Hiraeth schreef:
Ik vind het toch wel heel bijzonder dat sommige Nederlanders denken dat dit zo slecht gaat en dat het een 'politiestaat' is en niet democratisch meer. Schandalig als je kijkt naar landen die écht problemen hebben met dit soort ellende. Als ik kijk naar hoe de situatie in Belarus is, waar mensen al maanden respectvol demonstreren, schaam ik me dood dat hier in Nederland mensen vinden dat onze vrijheid beperkt wordt. Er is een pandemie, mensen.

Er is helemaal geen pandemie meer.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:58

Mag ik vragen wat dan in hemelsnaam de definitie van een pandemie is in jouw ogen? :')

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:59

loriene schreef:
Hiraeth schreef:

Er is helemaal geen pandemie meer.

Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:59

purny schreef:
KootMiraDrum schreef:

Krijgen we dit gezeik weer...

Discussieer dan mee, maak je er niet vanaf met alleen dit zinnetje.