Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Geen probleem om een boete te betalen, wellicht kun je me ook vertellen waar ik wel heen moet. Poekkie schreef:Tsja... begin je wat te vechten als je op een pad bent waar je niet moet zijn en je ze vragen om om te draaien? Kan weinig medelijden hebben met die eigenaars dan. Denk dat ik zelf ook wel niet zomaar zou afdruipen als ze met me willen vechten op mijn eigen erf notabene. Sneu voor de paarden wel.
Mars schreef:Trekt blijkbaar toch het type mens dat vindt dat het stukje bos dat hij onderhoudt van hem is en hij daar koning/keizer/admiraal over mag spelen ten koste van alles.
Intens verdrietig dat een onschuldig dier daarvan slachtoffer is geworden.
smurffie schreef:Mijn hemel. Een paard doodrijden met een tractor gaat niet perongeluk. Dat maak je me echt niet wijs.
En dat omdat de paarden niet op het juiste pad reden, maar als er schijnbaar een tractor kan komen kan er ook een paard overheen. Het moet veilig zijn om te keren.
Een ruiter komt ook niet zomaar bij iemand zijn telefoon. Dan moet de eigenaar van de telefoon deze wel erg dicht bij de ruiter gehouden hebben. Klinkt mij als een vreemd verhaal..
Ik ben door staatsbosbeheer een keer tegen gehouden toen ik verdwaald was in de duinen. Geen probleem om een boete te betalen, wellicht kun je me ook vertellen waar ik wel heen moet.
Fout die de beste man maakte was mijn pony haar bit vast willen pakken ( de reden mij onbekend) waarop ze uit schrik naar hem steigert. Man boos, ik bozer.
Arme paarden, arme eigenaren.
sterregoud schreef:Is er nog een uitspraak gedaan inzake deze aanrijding ? Heeft de vrijwilliger nog een passende straf gekregen ?
Eilandje schreef:sterregoud schreef:Is er nog een uitspraak gedaan inzake deze aanrijding ? Heeft de vrijwilliger nog een passende straf gekregen ?
Neen, natuurlijk niet, in Vlaanderen mag je paarden doodrijden en honden neersteken / doodstampen en het is altijd de schuld van de eigenaar van het dier... Natuurpunt heeft de acties van de vrijwilliger meteen goedgepraat. Hij zou het niet moedwillig gedaan hebben.
DezeNaam schreef:De jogger (1) had een hond doodgestoken. En je mag geen wapens dragen in België (in NL ook niet geloof ik) dus dat op zich was al een overtreding. Waarom die 'natuurliefhebber' (zo werd hij omschreven door collega's) geen straf gekregen heeft is me een raadsel... (Ja, hond liep los waar het niet mocht en ging naar de jogger toe. Maar er was in dit geval niet eens sprake van zelfverdediging.)
Maar goed, ik vind dat de mensen de situatie hier nogal goedpraten. Iemand omver rijden met je paard en er gewoon vandoor gaan zonder iets van je te laten horen kan gewoon niet. De ruiter had ook kunnen afstappen of zichzelf aan kunnen geven. Voor hetzelfde geld was de BOA slecht neergekomen onder de motor...
Pandora2 schreef:DezeNaam schreef:De jogger (1) had een hond doodgestoken. En je mag geen wapens dragen in België (in NL ook niet geloof ik) dus dat op zich was al een overtreding. Waarom die 'natuurliefhebber' (zo werd hij omschreven door collega's) geen straf gekregen heeft is me een raadsel... (Ja, hond liep los waar het niet mocht en ging naar de jogger toe. Maar er was in dit geval niet eens sprake van zelfverdediging.)
Maar goed, ik vind dat de mensen de situatie hier nogal goedpraten. Iemand omver rijden met je paard en er gewoon vandoor gaan zonder iets van je te laten horen kan gewoon niet. De ruiter had ook kunnen afstappen of zichzelf aan kunnen geven. Voor hetzelfde geld was de BOA slecht neergekomen onder de motor...
Ik begrijp het stukje over die BOA niet goed ? Wat is een BOA? En wat heeft een motor ermee te maken ?
Volgens mij is die vrijwilliger van Natuurpunt toch ' te voet ' naast de brug terechtgekomen en heeft hij nadien de achtervolging ingezet met een traktor ? Of mis ik mij met nog een ander voorval ?
Pandora2 schreef:DezeNaam schreef:De jogger (1) had een hond doodgestoken. En je mag geen wapens dragen in België (in NL ook niet geloof ik) dus dat op zich was al een overtreding. Waarom die 'natuurliefhebber' (zo werd hij omschreven door collega's) geen straf gekregen heeft is me een raadsel... (Ja, hond liep los waar het niet mocht en ging naar de jogger toe. Maar er was in dit geval niet eens sprake van zelfverdediging.)
Ik begrijp het stukje over die BOA niet goed ? Wat is een BOA? En wat heeft een motor ermee te maken ?
Volgens mij is die vrijwilliger van Natuurpunt toch ' te voet ' naast de brug terechtgekomen en heeft hij nadien de achtervolging ingezet met een traktor ? Of mis ik mij met nog een ander voorval ?
Gini schreef:Ik denk dat het wel dicht aanleunt bij wat bij ons een GAS-ambtenaar is?
Maar dat heeft dan verder inderdaad niets meer te maken met een Natuurpunt-vrijwilliger. Die kunnen hoogstens melden dat je op een verkeerd pad zit, maar voor handhaving zullen zij dan toch ook naar de juiste diensten moeten bellen.
Pandora2 schreef:Ah dat zou kunnen inderdaad. Een GAS-boete van een GAS-ambtenaar![]()
De naam is wel een beetje ongelukkig gekozen, maar dat is BOA ook. Krijg er meteen beeld bij van een boa constrictor