Jockey en trainer zitten op dode paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:54

Roodvos schreef:
BaileyMix schreef:
Fijne wereld hè, die wereld van de paardensport. Daar gaat niks mis en ze houden echt van dieren hoor, lekker wegkijken.
Generaliseren is ook een kunst.

Duhelo schreef:
Vind ik een rare vergelijking. Als iemand zijn paard dood vindt in zijn stal, en die moet aan een been de stal uitgesleurd worden door een tractor, dan gaan ze met levende paarden ook slecht om?
Been there, done that.
Mijn geliefde oude vos is 2 jaar geleden in zijn stal overleden. Het was wel een dier van 700 kg, die til je niet even in je armen eruit. En hij lag uiteraard ook nog op de meest ongelukkige manier mogelijk in de stal. De medewerker van het crematorium die hem kwam halen heeft hem, met hulp van mijn broer, met alle mogelijke respect eruit gelierd. Niet over het dier stappen, maar er omheen. De staart goed leggen, het hoofd ondersteunen zodat de ogen niet zouden beschadigen. Eerst alle sluitingen van de deken los maken zodat die er netjes af gehaald kon worden. Even praten/vertellen: nu gaan we dit doen, nu gaan we dat doen. Zonder haast, in alle rust. Niets dan lof.

Het kan echt, met respect omgaan met een overleden dier. En het gebeurt gelukkig ook.

Nou precies, met respect omgaan met een dood dier hoeft niet zoveel moeite te kosten inderdaad. Mijn paard is op een schot voortgerold vanuit haar stal, heel voorzichtig en met respect. Netjes afgedekt aan de weg neergelegd, ik vind het ook altijd triest als ik dieren onafgedekt langs een sloot zie, wat is nu de moeite om een zeil er over te doen. Klooien en gein er met dode dieren uithalen vind ik serieus triest gedrag, weinig respectvol ook, mijn vrienden zouden het niet worden.

Almighty

Re: Jockey en trainer zitten op dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:03

Vind het respectloos omgaan ookal is het paard dood.

Wat ik nog veel heftiger vind in dit verhaal is dat het beiden zeer jonge dieren zijn. Te jong om te gaan. En weet dat ze zeer jong ingereden en gebruikt worden voor de sport. Dat vind ik vele malen triester en er overlijden veel te veel jonge dieren in die tak omdat het uiterste van ze gevraagd wordt.

Daar mag van mij eerder onderzoek naar gedaan worden. Want ik verwacht ookal zouden deze mensen geen straf krijgen. Ze ook geen werk meer vinden in die tak. Want niemand wenst daarmee gezien te worden. Schaamrood staat ze met slappe excuses al op de kaken.

Kruisje voor de 2 paarden. Die waarschijnlijk van eigenaars waren. Sneu verlies en naar plaatje op je netvlies als aandenken op je paard.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:27

Lizziewizzie schreef:
Tja, als ze zo zonder respect omgaan met de dode dieren, wil ik precies niet weten hoe ze met de levende paarden omgaan...

Precies dit ja

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:25

miszeva schreef:
Lizziewizzie schreef:
Tja, als ze zo zonder respect omgaan met de dode dieren, wil ik precies niet weten hoe ze met de levende paarden omgaan...

Precies dit ja

Heel eerlijk ik denk dat veel paarden jaloers zijn op de manier zoals ze bij deze trainer gehouden worden.
En nee ik praat de foto niet goed, maar wa nu gebeurd is dat diegene die echt de paarden verzorgen de klappen krijgen. De trainer "dirigeert" enkel. Hij is niet degene die de paarden verzorgd, niet degene die de paarden rijdt etc. Maar met uitspraken zoals hierboven wordt bij met name de mensen die dag in dag uit voor deze paarden zorgen een mes in de rug gestoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:32

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:04

Bijzonder smaakloos en respectloos. Wat een uitermate belabberde mentaliteit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:11

Als je kan lachen met de dood van een levend wezend dan wilt dat zeggen dat je niet echt iets met dat leven in zat, anders zou je rouwen of treurig zijn. Als dit het beeld is dat we naar buiten willen dragen als paardensportcommunity, nou, schrijf mij dan maar uit.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:17

Almighty schreef:
Vind het respectloos omgaan ookal is het paard dood.

Wat ik nog veel heftiger vind in dit verhaal is dat het beiden zeer jonge dieren zijn. Te jong om te gaan. En weet dat ze zeer jong ingereden en gebruikt worden voor de sport. Dat vind ik vele malen triester en er overlijden veel te veel jonge dieren in die tak omdat het uiterste van ze gevraagd wordt.

Daar mag van mij eerder onderzoek naar gedaan worden. Want ik verwacht ookal zouden deze mensen geen straf krijgen. Ze ook geen werk meer vinden in die tak. Want niemand wenst daarmee gezien te worden. Schaamrood staat ze met slappe excuses al op de kaken.

Kruisje voor de 2 paarden. Die waarschijnlijk van eigenaars waren. Sneu verlies en naar plaatje op je netvlies als aandenken op je paard.

Heb je cijfers voor je uitspraken, ik heb namelijk alleen nog maar onderzoeken gezien die laten zien dat paarden die jong koersen juist langer in de sport blijven dan paarden die niet jong koersen :)

Over de foto:s: Ik vind dit echt dom, soms denk ik ook dat sommige mensen niet goed weten wat ze met bepaalde situaties aan moeten. Heb wel vaker mensen heel raar zien doen in dit soort situaties. Een soort ongemakkelijk grappig gaan zitten doen. Ik snap dat nooit, kan mij daar zo niet in verplaatsen....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:37

Gini schreef:
Als je kan lachen met de dood van een levend wezend dan wilt dat zeggen dat je niet echt iets met dat leven in zat, anders zou je rouwen of treurig zijn. Als dit het beeld is dat we naar buiten willen dragen als paardensportcommunity, nou, schrijf mij dan maar uit.

Mensen in de rensport zijn geen pennymeisjes natuurlijk. Een paard is daar wat 'n racewagen is voor Max Verstappen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:18

6 maanden schorsing + boete. Stal blijft doorgaan onder een andere tijdelijke trainer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:21

elnienjo schreef:
Gini schreef:

Mensen in de rensport zijn geen pennymeisjes natuurlijk. Een paard is daar wat 'n racewagen is voor Max Verstappen.

Dan doe je iets heel verkeerd.
Je hoeft geen penny meisje te zijn, maar ook al is het je werk paarden worden geen dingen.
Op het moment dat ze zo wel gezien worden is het tijd om ander werk te zoeken.
En snap ik ineens de anti paardensport aanhangers heel goed, want dan hebben ze een punt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:26

Tja..., per jaar gaan er zo'n 128 paarden dood in deze sport in Ierland.
Zo'n 4000 per jaar worden gewoon ergens losgelaten en aan hun klopt overgelaten zodat ze verhongeren en alsnog afgeschoten moeten worden.
Zo'n 10.000 paarden per jaar worden sowieso al geslacht omdat men denkt dat ze niet 'snel genoeg' zullen zijn....

Wegwerpartikelen dus als ze niet goed presteren. En wanneer ze dat wel hebben gedaan en enorme bedragen bij elkaar hebben gebracht voor iedereen is er nog geen zekerheid op een goed pensioen.

Ik denk dat deze gebeurtenis exemplarisch is voor een zieke bezigheid.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:36

Losgelaten? Renpaarden? Ik dacht dat dat met tinkers was.

Ze mogen er wel 1 hier in de wei loslaten....
Ik begrijp dat niet, is daar dan nooit markt voor geweest? Ik bedoel niet voor winst, maar een paar hond euro is toch elk paard wel te verkopen, levert meer op dan loslaten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:02

DuoPenotti schreef:
Dan doe je iets heel verkeerd.
Je hoeft geen penny meisje te zijn, maar ook al is het je werk paarden worden geen dingen.
Op het moment dat ze zo wel gezien worden is het tijd om ander werk te zoeken.
En snap ik ineens de anti paardensport aanhangers heel goed, want dan hebben ze een punt.

Ik zie vleeskoeienhouders ook liefdevol met hun vee bezig, maar aan 't eind van 't verhaal gaan ze toch naar de slacht. Het één sluit het ander niet uit natuurlijk.

Tegenwoordig wordt iedereen verketterd op internet als ze 'ns iets onhandigs doen. Vind dat het grootste nadeel van de huidige tijd. Kan me namelijk zo voorstellen dat dit soort dingen vroeger ook gebeurden, maar toen waren er geen foto's van, laat staan dat het internationaal in de media kon komen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:04

Ninx schreef:
Zo'n 4000 per jaar worden gewoon ergens losgelaten en aan hun klopt overgelaten zodat ze verhongeren en alsnog afgeschoten moeten worden.
Zo'n 10.000 paarden per jaar worden sowieso al geslacht omdat men denkt dat ze niet 'snel genoeg' zullen zijn....

Wegwerpartikelen dus als ze niet goed presteren. En wanneer ze dat wel hebben gedaan en enorme bedragen bij elkaar hebben gebracht voor iedereen is er nog geen zekerheid op een goed pensioen.

Wat zonde! Ex-renpaarden maken ideale boscrosspaarden!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:05

Ik zeg toch niet dat ze niet naar de slacht mogen of wel?
Maar dat kan ookrespectvol.

Maar met respect met levend en dood omgaan vind ik wel bij de mens horen. Die dat niet kan vind ik geen knip voor de neus waard.

ja zeker zal dat vroeger ook zijn gebeurd, maar wel leven nu, ze filmen het zelf, gooien het zelf op internet, dus niet 1 keer een domme actie maar meerdere malen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:35

elnienjo schreef:
Ninx schreef:

Wat zonde! Ex-renpaarden maken ideale boscrosspaarden!

Volgens mij heeft iemand Peta verhaaltjes gelezen
Dat zou over 5 jaar 20.000 loslopende paarden zijn... zie je het al voor je

In 2018 waren er in Ierland 8.688 paarden in training. Deze paarden samen zijn 63.736x gestart. Deze paarden zijn verdeelt over 3.817 eigenaren.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 06-03-21 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:44

Kan het zo zijn, dat men een paar gegevens over diverse landen wat door elkaar gehusseld hebben.?
Volgens mij betreft dit nm ( maar ik kan dat verkeerd hebben) cijfers uit Amerika.

Er worden 10.000 TB,s (volbloeds) per jaar afgevoerd naar de slacht in Amerika. Verdeeld over alle jaargangen.Dus incl. (fok)merries etc.
Klein inzicht: op jaar basis nu zijn er ongeveer 22000 veulens, 10 jaar geleden waren dat er nog zo,n 30000.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 06-03-21 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:54

Er zijn gewoon dingen die je NIET doet! Dit is er 1 van! Totaal geen respect naar het dier toe.
Spijt komt na de zonde meneer Elliot, geen respect meer van deze kant ~~}>

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:55

elnienjo schreef:
Gini schreef:

"Een paard is daar wat een racewagen is voor Max Verstappen."
Dan geef je dierenrechtenorganisaties geen koren op de molen, dan geef je ze gewoon een heel brood, afgebakken en al.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:59

Lekker generaliserend ook :') .

In elke tak van sport lopen mensen die meer of minder gevoel hebben voor hun paarden.

Precies wat hier gebeurd is waarom de sport denk ik zo baalt van dit soort foto's. Het zet gewoon je sport in een kwaad daglicht en mensen die al een oordeel hebben zeggen dan: 'zie je wel'

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:10

Precies ruitje.

Zo heb je dat inderdaad met alles, maar gelukkig niet zo met de meeste.

Als er een leraar pedo is zijn niet alle leraren pedo.
Zo is dat ook met trainers.
Maar gaan ze een paard als een raceauto zien is het wel beter een ander beroep te gaan doen.
Idem in dressuur of springsport of wat ook.
Want dat verwoord Gini heel mooi, dat je anders de dierenrechtorganisaties een compleet afgebakken brood geeft.
En zakelijk er in staan is wat anders dan een paard ook meteen als ding zien.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:14

ruitje schreef:
Lekker generaliserend ook :') .

In elke tak van sport lopen mensen die meer of minder gevoel hebben voor hun paarden.

Precies wat hier gebeurd is waarom de sport denk ik zo baalt van dit soort foto's. Het zet gewoon je sport in een kwaad daglicht en mensen die al een oordeel hebben zeggen dan: 'zie je wel'

Precies dit. En dan wordt er met nog wat Peta cijfertjes gesmeten die kant noch wal raken. Die pakken gewoon cijfers wereldwijd bij elkaar en schuiven alles zo hoe het hen uitkomt. Buiten dat al meermaals zeer nare ervaringen gehad met Peta aanhangers. Doodsbedreigingen hebben ik en mijn vrienden van ze gehad. Kom je naar de koers met paarden die heerlijk in groepen buiten staan en weet ik het.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:19

Klopt DP, ik denk ook dat dat de mensen zijn die de sport moet 'uitsluiten' , de mensen die je moet aanpakken. Want dat zijn de mensen waardoor je uiteindelijk organisaties zoals PETA munitie geeft.

Ik denk dat het daarom 'mooi' is dat deze mensen dus ook echt veroordeeld worden door de meeste mensen uit de sport.

Ik weet dat dat in mijn sport ook is, dat er trainers zijn waarvan mensen zeggen: ' Dat is niet oke hoor, zoals die met hun paard omgaan' .

Wat voor mij mooi zou zijn is als wedstrijdorganisaties daar nog meer mee zouden doen, doe maar eens steekproeven om te zien hoe je je paarden thuis houd. Of verbied wedstrijden voor 2 jarigen. Of verbied mensen deel te nemen met een paard wat te mager is bijv.

Er gebeurd wel veel aan straffen op een wedstrijdterrein. Zoiets als deze foto's had daar nooit plaats gevonden, maar laat controle maar verder gaan dan een wedstrijdterrein.

Heb je meteen een antwoord klaar voor PETA...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:26

Ik heb geen ervaring met de sport, behalve met wat ik gezien heb in de docu over de australische renpaarden die illigaal en paardonvriendelijk geslacht werden en dat daar wel het ea mis zit qua fok en sport.

Ik denk dat het goed is dat deze mannen aangepakt worden omdat je zulke zaken gewoon direct goed moet aanpakken. Het is respectloos en zet de sport in een kwaad daglicht en al helemaal omdat het jonge paarden betreft die zijn overleden voor het spelletje van de mens.