Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
LaPluche schreef:Ik keur dit absoluut niet goed!
Geweld is nooit een oplossing!
Maar een oude man tegen de grond slaan vind ik ook not done of met je paard over een mens rijden....Spoiler:
[ [url=m/ALBDeo.jpg]Afbeelding[/url] ]Spoiler:
[ [url=m/uP1kmb.jpg]Afbeelding[/url] ]Spoiler:
[ [url=m/xoHdPZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mensen zijn echt het pad kwijt en het lijkt of iedereen uit angst handeld....
Ik wil de “oude” wereld terug
Kuggur schreef:Leo4ever schreef:Mensen die zulke spullen bij zich hebben zijn alleen maar uit op narigheid, Nederland op z’n smalst, klootjesvolk. Zo klaar mee...... ik hoop dat het moedige dier goed herstelt.
"Moedig dier"? Ik vermoed dat hij weinig had in te brengen wat zijn carrierekeus betreft.
_Mir schreef:Dat zal ook wel per paard anders zijn.Belachelijk dat uitgerekend paarden hier voor (mis)bruikt worden. Het blijven vluchtdieren geen gevechtsvoorwerpen.
DuoPenotti schreef:_Mir schreef:Dat zal ook wel per paard anders zijn.Belachelijk dat uitgerekend paarden hier voor (mis)bruikt worden. Het blijven vluchtdieren geen gevechtsvoorwerpen.
Heb hier een tinker staan die ik zeker weten zonder moeite daar in zou kunnen gooien. En ook zo wel mensen om ramt als het moet. En het misschien nog wel ruig zou vinden als hij lomp mocht zijn.
Heb er ook 1 staan die in paniek weg zou vluchten en een trauma voor het leven zou hebben.
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Ja dat denk ik echt.
Als je weet dat er een poging tot doodslag staat op een dier aanvallen.
En daar ook naar gestraft word, ja.
Maar voor wat er nu voor staat is alleen maar lachen voor die lui.
En die het dan niet laat, mooi minstens 10 jaar van de straat af, zijn we daar ook weer even van af.
Dat is niet realistisch, dat snap je zelf ook wel. (Zware) mishandeling, misschien.
Maar nee, dat schrikt die mensen echt niet af. Op het aanvallen van agenten staan ook straffen, toch gebeurt dat gewoon. Het is een mentaliteitsdingetje, daar moet wat in veranderd worden. En toch betwijfel ik of dat echt kan, moorden is ook van alle tijd, ondanks de mogelijkheid tot levenslang. Zware straffen schrikken niet af, dat is al bewezen.
Gini schreef:Het hangt er een beetje vanaf hoe vaak paarden succesvol ingezet worden. Als het aantal gewonde of zelfs gedode agenten en het aantal escalerende misdrijven exponentieel groter worden bij het verbieden van politiepaarden, in hoeverre is het inzetten van dieren hiervoor dan toch wel verdedigbaar?
_Mir schreef:Belachelijk dat uitgerekend paarden hier voor (mis)bruikt worden. Het blijven vluchtdieren geen gevechtsvoorwerpen.
Blue_Eyes schreef:LaPluche schreef:Ik keur dit absoluut niet goed!
Geweld is nooit een oplossing!
Maar een oude man tegen de grond slaan vind ik ook not done of met je paard over een mens rijden....Spoiler:
[ [url=m/ALBDeo.jpg]Afbeelding[/url] ]Spoiler:
[ [url=m/uP1kmb.jpg]Afbeelding[/url] ]Spoiler:
[ [url=m/xoHdPZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mensen zijn echt het pad kwijt en het lijkt of iedereen uit angst handeld....
Ik wil de “oude” wereld terug
Die foto's zijn wel spannend natuurlijk, maar het zijn echt momentopnames. Wat is daaraan vooraf gegaan? Wat heeft die oude man eerst gedaan, geroepen, heeft hij een baksteen naar de paarden gegooid of vuurwerk? Heeft hij geprobeerd een agent van zijn paard te trekken? Heeft hij geroepen 'ik schiet je kapot'? Je weet dat niet zonder context. Die vent kreeg vast niet voor niks een knuppel op zijn harses. Hij schijnt héél vaak bij demonstraties gezien te worden.
Kairos schreef:_San87_ schreef:Over momentopnames oordelen is wel erg lastig. Het paard op de laatste foto lijkt mij namelijk achteruit te lopen en op die manier tegen de man komen, bijvoorbeeld.
Dot gedoe is van alle tijden.
En die bonte lijkt ook bewust wel te stoppen. Ik heb altijd het idee dat paarden namelijk absoluut geen mensen bewust pijn willen doen, met name omdat een eigenwijze Haflinger, die zich normaal al ontzettend sterk maakt op mijn manege, toen iemand voor zijn neus eraf viel, zelf er al omheen ging.
Maar ik vind dat ze zo'n debiel met een ploertendoder strenger moeten straffen, maar ja, helaas zijn paarden voor de wet nog steeds dingen... Meer dan zaakbeschadiging zal het niet worden
Nikass schreef:_Mir schreef:Belachelijk dat uitgerekend paarden hier voor (mis)bruikt worden. Het blijven vluchtdieren geen gevechtsvoorwerpen.
Geen gebruiksvoorwerp, nee. Maar van oudsher wel een gebruiksdier. Voor de kar, in het leger, voor de ploeg. Waarom mag dat niet meer?
Is recreatie paard zijn een fijn leven zonder risico's?
Jessix schreef:Natuurlijk helemaal fout, maar het is natuurlijk wel een risico wat je neemt als je dieren voor zoiets in zet. Ik zou liever zien dat ze andere middelen gebruiken in dit soort rellen.
Waarom gaan mensen trouwens protesteren tegen kabinet Rutten als het kabinet al gevallen is?
Dorine92 schreef:Jessix schreef:Natuurlijk helemaal fout, maar het is natuurlijk wel een risico wat je neemt als je dieren voor zoiets in zet. Ik zou liever zien dat ze andere middelen gebruiken in dit soort rellen.
Waarom gaan mensen trouwens protesteren tegen kabinet Rutten als het kabinet al gevallen is?
Omdat dat alleen maar een truc is waardoor Rutte helemaal alle macht in zijn eentje heeft met zijn oorlogswet. Is alleen maar gunstig voor hem en is gepland. In 2 weken tijd zijn er “toevallig” in heel veel landen kabinetten gevallen
Dorine92 schreef:Jessix schreef:Natuurlijk helemaal fout, maar het is natuurlijk wel een risico wat je neemt als je dieren voor zoiets in zet. Ik zou liever zien dat ze andere middelen gebruiken in dit soort rellen.
Omdat dat alleen maar een truc is waardoor Rutte helemaal alle macht in zijn eentje heeft ok met zijn oorlogswet. Is alleen maar gunstig voor hem en is gepland. In 2 weken tijd zijn er “toevallig” in heel veel landen kabinetten gevallen
Dorine92 schreef:Misschien even handig om er duidelijk bij te zetten dat het sarcasme is, voordat anderen erin gaan geloven.Jessix schreef:Natuurlijk helemaal fout, maar het is natuurlijk wel een risico wat je neemt als je dieren voor zoiets in zet. Ik zou liever zien dat ze andere middelen gebruiken in dit soort rellen.
Omdat dat alleen maar een truc is waardoor Rutte helemaal alle macht in zijn eentje heeft met zijn oorlogswet. Is alleen maar gunstig voor hem en is gepland. In 2 weken tijd zijn er “toevallig” in heel veel landen kabinetten gevallen
Mkango schreef:Dorine92 schreef:Misschien even handig om er duidelijk bij te zetten dat het sarcasme is, voordat anderen erin gaan geloven.
Jessix schreef:Dorine92 schreef:
Omdat dat alleen maar een truc is waardoor Rutte helemaal alle macht in zijn eentje heeft ok met zijn oorlogswet. Is alleen maar gunstig voor hem en is gepland. In 2 weken tijd zijn er “toevallig” in heel veel landen kabinetten gevallen
Klopt ik ga ook lekker weer op hem stemmen.
WeCo schreef:Kairos schreef:
En die bonte lijkt ook bewust wel te stoppen. Ik heb altijd het idee dat paarden namelijk absoluut geen mensen bewust pijn willen doen, met name omdat een eigenwijze Haflinger, die zich normaal al ontzettend sterk maakt op mijn manege, toen iemand voor zijn neus eraf viel, zelf er al omheen ging.
Maar ik vind dat ze zo'n debiel met een ploertendoder strenger moeten straffen, maar ja, helaas zijn paarden voor de wet nog steeds dingen... Meer dan zaakbeschadiging zal het niet worden
Waarom blijft dit toch steeds een hardnekkig misverstand. Een paard is voor de wet gewoon een dier. De verdachte zal dan ook gewoon dierenmishandeling ten laste worden gelegd.
Als de bonte bewust stopt is dat omdat de ruiter dat van hem vraagt. Politiepaarde lopen wel, aangeleerd, over mensen heen.