Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelFun schreef:Als die datum vanuit de EU komt dan moeten er meer landen de invoering uitstellen anders heb je kans dat de EU er een boete op gooit en daar zit NL-regering ook niet op te wachten.
Amalarab schreef:Wildgirl schreef:Ik had het er net over met mijn staleigenaresse, wat ik echter niet kan vinden is hoe ik mijn paard straks moet registreren(online? Waar? Wat kost het?)
Iemand die daar al meer over weet?
UBN via de RVO
DubbelFun schreef:Shettepret schreef:Dus dat houdt in dat iedere paarden eigenaar (ongeacht of ze in pension staan of thuis) een ubn nummer moet aanvragen?
Nee, alleen als je paard op een weiland staat waar geen huisnummer van is.
rumay schreef:Ik wil helemaal niet dat mijn stalhouder mijn paard registreert op hun UBN cq RVO.
Dus ook niet tijdelijk.
Mijn paard, en ik registreer zelf wel via RVO.
De meeste stalhouders hebben een UBN nummer dit ook om eventuele dode dieren op te laten halen omdat de meeste paardeneigenaren geen UBN hebben.
rumay schreef:Ik wil helemaal niet dat mijn stalhouder mijn paard registreert op hun UBN cq RVO.
Dus ook niet tijdelijk.
De meeste stalhouders hebben een UBN nummer dit ook om eventuele dode dieren op te laten halen omdat de meeste paardeneigenaren geen UBN hebben.
Caesar schreef:rumay schreef:Ik wil helemaal niet dat mijn stalhouder mijn paard registreert op hun UBN cq RVO.
Dus ook niet tijdelijk.
Als jouw stalhouder jouw paard op zijn locatie heeft staan, valt dat paard onder zijn UBN. Als je zelf wilt registeren dan kan dat op eigen locatie/huur weiland.
tamary schreef:rumay schreef:Ik wil helemaal niet dat mijn stalhouder mijn paard registreert op hun UBN cq RVO.
Dus ook niet tijdelijk.
Rendac is kadaverdienst en heeft niks te maken met UBN/oormerken/paspoorten/etc. Wat ze ook willen aan "extra dienstverlening" idioterie. Ze zijn er ivm volksgezondheid omdat zeker in een klein land je geen rottende kadavers kan laten liggen of begraven (vervuiling grondwater).
rumay schreef:Ik weet Rendac is kadaverdienst het gaat erom dat bijna alle pensionhouders al een UBN hebben zodat een dood paard van een klant op dat UBN wordt gemeld en opgehaald.
Zoals ik las moet de pensionhouder een pasrd registreren en daar zit ik niet op te wachten
Ik kan dat nl heel goed zelf op mijn eigen UBN en koppel dan aan locatie pensio houder en die moet controleren of alle paarden gekoppeld zijn. Maar omdat dit waarschijnlijk niet voor 21 april werkt zou de pensionhouder mijn paard moeten registeren op die locatie en dat wil ik niet.
dingogirl schreef:je kan er op wachten dat er kosten hiervoor zijn of komen.
heb jaren geleden voor de leuk 3 minischaapjes gekocht. daarvoor moest je ook een ubn-nummer aanvragen. een hoop papieren rompslomp en uiteraard kosten voor vanalles.
na een jaar heb ik ze weggedaan vanwege het papierwerk dat erbij komt.
ze maken het mensen steeds moeilijker of lastig om voor de hobby een geit of schaap te hebben door zulke dingen. en nu weer de paarden......
Tancreda4 schreef:Wordt een dik schrift als ik elk buitenritje moet vastleggen. Dat doe ik bijna meer dan bakwerk
Ik lees verder even mee met topic.