Vraag naar paarden flink toegenomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Re: Vraag naar paarden flink toegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 07:54

waar komen deze paarden dan vandaan? Het kan toch niet dat er in één jaar ineens 25% meer paarden in Nederland zijn? En dan nog, dan zouden dit toch veulens zijn en geen volwassen recreatiepaarden? Dan zijn dit dus of managepaarden die in de verkoop zijn gegaan, of paarden die anders afgemaakt zouden worden? Hoe moet je dit zien?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 08:49

Het is zeker zo dat honden sneller bijgefokt kunnen worden dan paarden nu de vraag naar beide toeneemt.Maar ook aan honden zonder zware problemen is momenteel gebrek.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:17

ChristaMoor schreef:
waar komen deze paarden dan vandaan? Het kan toch niet dat er in één jaar ineens 25% meer paarden in Nederland zijn? En dan nog, dan zouden dit toch veulens zijn en geen volwassen recreatiepaarden? Dan zijn dit dus of managepaarden die in de verkoop zijn gegaan, of paarden die anders afgemaakt zouden worden? Hoe moet je dit zien?

Het is ook verschuiving en import.

Wij hebben 5 paarden. Als ik er 1 verkoop aan iemand zonder paarden, ben ik nog steeds paardenbezitter en iemand erbij dan ook. En er is een paard verkoht, dus telt mee.

Hoewel ik me wel afvraag waar ze de cijfers vandaan halen, want ik meld nergens aan iemand of ik een paard erbij koop. En alleen als handelaren/bedrijven het aangeven kan je registreren. Particulieren onderling doen dat vrijwel nooit.
En paspoort of papieren overschrijven doen mensen ook vaak niet.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:30

ChristaMoor schreef:

Dit staat er in de OP:
Marjo schreef:
Vereniging Eigen Paard ziet een toename van bijna 25 procent ten opzichte van vorig jaar in de paardenhandel voor recreatief gebruik.

Volgens mij is de Vereniging Eigen Paard niet echt een factor van betekenis, dus als zij een toename van 25% zien, zegt dat dan iets over de gehele populatie?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:18

Nog nooit van gehoord die vereniging.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:38

pillow schreef:

Het is er wel! Doet mij denken aan de Vereniging Eigen Huis.Ze komen op voor de rechten van paardenbezitters.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:57

anjali schreef:
pillow schreef:

Het is er wel! Doet mij denken aan de Vereniging Eigen Huis.Ze komen op voor de rechten van paardenbezitters.

Ik geloof wel dat die er is. Maar ik heb al 45 jaar een eigen paard, zou je toch zeggen dat je er wel eens wat van gehoord of gezien had.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:04