Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ElCamino schreef:Je hebt helemaal gelijk meggiemeg, het wordt ook steeds erger..... helaas, en er wordt te weinig aan gedaan, en vrees dat de politie bv niet overal tegelijk en op tijd kan zijn. Is niet te handhaven vrees ik.
Maar om dan maar de gok te nemen vind ik ook te gevaarlijk voor mezelf en mijn paarden.
Dus helaas rijd ik zelf ook een steeds langere periode niet door de wijken in het dorp. We zijn er gewoon de dupe van.....
meggiemeg schreef:SVRL schreef:Zou echt nooit verhuizen naar een gebied waar ze een hele maand knallen.
Maar dat is van de laatste tijd en dat wordt steeds erger, plus dat je het van te voren vaak niet kunt weten hoe een buurt is of je naaste buren met dit soort dagen.
meggiemeg schreef:Ik snap wat je bedoelt ElCamino, alleen de periode van afsteken en de daarbij behorende rottigheid wordt steeds langer. Als het aan mijn buren ligt breng ik mijn paarden weg met oud en nieuw zodat zij alles kunnen doen waar zij zin in hebben, de ellende bij hun is dit jaar vorige week maandag al begonnen, dat zou dan in mijn geval betekenen dat ik mijn paarden al vanaf nu elders neer moet gaan zetten en ergens pas half januari weer naar huis kan halen omdat ze dan pas weer een klaar mee zijn.
Dat gaat gewoon te ver. Net als vuurwerk gooien naar mensen en dieren. De ruiters hebben in dit geval wel degelijk gewaarschuwd en gevraagd niet te gooien, dan is het nog eens extra dubbel als dit dan gebeurt.
ElCamino schreef:SVRL , ik begrijp dat, ik heb ook geen bos, geen trailer meer en moet over straat als ik weg wil.
Maar ben te zuinig op mijn dier om het risico te lopen, dan maar niet.
Dan bedenk ik maar : wanneer je paard een ernstige blessure heeft kun je ook niet rijden! Dus van voer af, alleen hooi en pech.....triest, maar waar....
mvdende schreef:meggiemeg schreef:Ik snap wat je bedoelt ElCamino, alleen de periode van afsteken en de daarbij behorende rottigheid wordt steeds langer. Als het aan mijn buren ligt breng ik mijn paarden weg met oud en nieuw zodat zij alles kunnen doen waar zij zin in hebben, de ellende bij hun is dit jaar vorige week maandag al begonnen, dat zou dan in mijn geval betekenen dat ik mijn paarden al vanaf nu elders neer moet gaan zetten en ergens pas half januari weer naar huis kan halen omdat ze dan pas weer een klaar mee zijn.
Dat gaat gewoon te ver. Net als vuurwerk gooien naar mensen en dieren. De ruiters hebben in dit geval wel degelijk gewaarschuwd en gevraagd niet te gooien, dan is het nog eens extra dubbel als dit dan gebeurt.
Het vuurwerk waar het ongeluk mee is gebeurd, mag 365 dagen per jaar verkocht én afgestoken worden!
Dat je dat vuurwerk over het algemeen 11 maanden per jaar niet ziet, vind ik nog ontzettend meevallen. Voor hetzelfde geld was dit in juli gebeurd....
En óók in Vlaanderen mag 365 dagen per jaar cat1 afgestoken worden, dat is namelijk een Europese wet, dat is ook de reden waarom het niet óók verboden kon worden dit jaar.
mvdende schreef:meggiemeg schreef:Ik snap wat je bedoelt ElCamino, alleen de periode van afsteken en de daarbij behorende rottigheid wordt steeds langer. Als het aan mijn buren ligt breng ik mijn paarden weg met oud en nieuw zodat zij alles kunnen doen waar zij zin in hebben, de ellende bij hun is dit jaar vorige week maandag al begonnen, dat zou dan in mijn geval betekenen dat ik mijn paarden al vanaf nu elders neer moet gaan zetten en ergens pas half januari weer naar huis kan halen omdat ze dan pas weer een klaar mee zijn.
Het vuurwerk waar het ongeluk mee is gebeurd, mag 365 dagen per jaar verkocht én afgestoken worden!
Dat je dat vuurwerk over het algemeen 11 maanden per jaar niet ziet, vind ik nog ontzettend meevallen. Voor hetzelfde geld was dit in juli gebeurd....
En óók in Vlaanderen mag 365 dagen per jaar cat1 afgestoken worden, dat is namelijk een Europese wet, dat is ook de reden waarom het niet óók verboden kon worden dit jaar.
IMJ schreef:Ik woon in eemnes. Heb er niets van gehoord maar wat vreselijk..
Er moet hier echt eens wat harder opgetreden worden. Het hele jaar wordt er al vuurwerk afgestoken, lijkt wel alsof ouders de kinderen helemaal geen normen en waarden meer meegeven.. zeg je er wat van krijg je een grote bek.
Jongeren die in de nacht opzoek zijn naar vermaak.. veel afval op straat en lawaai..verfbommen op het fietspad gegooid...
Ik hoop maar dat het jong ervan leert.. vraag het me af.
Sterkte eigenaren. Wat een ellende!
Ik stond ernaast, vol verbazing, angst en trots te kijken naar mijn moeder hoe die tekeer ging tegen die pubers. Ze plasten nog net niet in hun broek. SVRL schreef:ElCamino schreef:Je hebt helemaal gelijk meggiemeg, het wordt ook steeds erger..... helaas, en er wordt te weinig aan gedaan, en vrees dat de politie bv niet overal tegelijk en op tijd kan zijn. Is niet te handhaven vrees ik.
Maar om dan maar de gok te nemen vind ik ook te gevaarlijk voor mezelf en mijn paarden.
Dus helaas rijd ik zelf ook een steeds langere periode niet door de wijken in het dorp. We zijn er gewoon de dupe van.....
Maar ik heb geen andere optie. Ik heb geen piste, geen trailer en moet 500 meter de wijk over om aan de ruiterroute te geraken. Rij ik 2 dagen niet, loopt mijn paard te stuiteren en te bokken. Grondwerk en wandelen aan de hand maakt geen verschil voor hem.
Ik vind het echt te gek voor woorden dat men voor een stel asso's binnen moet blijven. Gelukkig zijn de Vlamingen niet zo gek met vuurwerk en wordt er hier alleen op 31 december rond middernacht geknald en soms op 1 januari. Zou echt nooit verhuizen naar een gebied waar ze een hele maand knallen.
Majabeestje schreef:Over er wat van zeggen.. Vroegah, ik was een jaar of 8, waren er een stel pubers die een rotje door ons wc raampje gooiden.
Mijn moeder flipte volledig, ze is op sloffen en in haar badjas naar buiten gestormd en heeft ze zo verschrikkelijk te grazen genomen.. (verbaal)Ik stond ernaast, vol verbazing, angst en trots te kijken naar mijn moeder hoe die tekeer ging tegen die pubers. Ze plasten nog net niet in hun broek.
heel goed!SVRL schreef:Als ik het goed begrepen heb, woon jij vlak tegen de Nederlandse grens, maakt wel een verschil. Ik heb nooit tegen de grens gewoond, dus gelukkig amper Nederlandse invloed gehad op gebied van het vuurwerkgebruik.
ElCamino schreef:SVRL , ik begrijp dat, ik heb ook geen bos, geen trailer meer en moet over straat als ik weg wil.
Maar ben te zuinig op mijn dier om het risico te lopen, dan maar niet.
Dan bedenk ik maar : wanneer je paard een ernstige blessure heeft kun je ook niet rijden! Dus van voer af, alleen hooi en pech.....triest, maar waar....
Nikass schreef:Nou ja jij vindt dat je beter een maand niet kan buitenrijden als je zuinig op je dieren bent. Hoewel je daarmee de verantwoordelijkheid bij de verkeerde legt is dat in de meeste gevallen waarschijnlijk praktisch mogelijk. Maar in het geval van honden niet dus het probleem blijft gewoon bestaan als je ook zuinig op je andere dieren bent. Een hond kan niet een maand lang in de tuin worden uitgelaten. En het is ook idioot als iedereen zich moet aanpassen aan het onverantwoordelijke gedrag van een ander.