ElCamino schreef:Tja, en waar het het meest gebeurt: op alle grote rassenshows zoals bv de grotere arabierenshows gaat er niets veranderen. Die zijn nog steeds kaal.....overal.... oren, ogen, tastharen en koppies...
en die hebben niks denk ik met de FEI te maken....
Ik denk dat er met name op shows en keuringen van allerlei rassen waar dit normaal gesproken al gebeurt niks gaat veranderen.
En dan bedoel ik niet de verenigingen en stamboeken waar het al verboden is op keuringen
Op Arabierenshows is het weghalen van de tastharen gewoon verboden. Bij het scheren van het hoofdje blijven de tastharen ook staan, en das knap lastig maar met de juiste techniek goed te doen. Paarden worden in de voorring geïnspecteerd en als de tastharen weg zijn mag je de ring niet in.
Er zal er gerust eens eentje tussendoor glippen en op de ene show wordt strenger gecontroleerd dan de andere, en wat mensen thuis voor fotoshoots doen heb je geen zicht op, maar op show zijn de regels al heel lang vrij streng (ook omtrent oren uitscheren trouwens, dat mag ook niet).
Dus het verbaast me eigenlijk dat dit in de sport niet al lang verboden was