Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Earth schreef:https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... CxaJJu0mlo
Waarom mennen met cap ook verplicht moet worden.
Earth schreef:https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... CxaJJu0mlo
Zeeuwsemeid schreef:Earth schreef:https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... CxaJJu0mlo
Ik dacht dat mennen met cap al verplicht was? Sowieso in de Marathon moet je een cap op en bodyprotector aan.
Hiraeth schreef:MCE schreef:[knip]
paard is en blijft een vluchtdier en als het ergens van schrikt, denkt het niet maar doet,
Dus eigenlijk ben je het er mee eens dat het handig is om zoveel mogelijk veiligheidsmaatregelen te treffen als je werkt met een paard?
Poekkie schreef:Ik vind het juist een prima voorbeeld van Earth om aan te halen in deze discussie (ook indien de menner wel een cap op had, het is immers een goede illustratie van de risico’s bij het mennen). Daarbij moeten we wat oppassen met de term ‘respectloos’, zo kan je alles dood doen en wegmoffelen natuurlijk. Het is een link naar een krantenartikel en verder is er niets respectloos of oneervol aan, eerder dat het (imo terecht) mee wordt genomen in een pleidooi voor meer veiligheidsmaatregelen. Als je nu een familielid van het slachtoffer zou interviewen, zal die wss zelf ook pleiten voor extra veiligheid.
in mijn ogen zou een cap ook overal verplicht moeten zijn![]()
Die gekleurde jasjes die nu ook toegestaan zijn vind ik wel geweldig. Dat er dáár nog geen reactie op is gekomen van de oude garde
Gini schreef:Als je een cap draagt ben je inderdaad niet veilig voor een gebroken arm. Maar waarom een alles of niets-principe hanteren? Omdat het niet tegen ALTIJD tegen ALLES beschermt, is een cap niet nodig. Tenen, enkels, armen, polsen, schouders, allemaal heel pijnlijk en tijdelijk irritant, maar allemaal goed te genezen. Een hersenletsel of een gebroken schedel daarentegen, dat is wel iets meer dan tijdelijk irritant.
Genoeg auto-ongelukken met dodelijke slachtoffers, het veiligheidssysteem is dus niet feilloos, maar ik denk dat we toch wel blij zijn met de algemene veiligheidsvoorschriften en testing waar auto's aan moeten voldoen.
Best wel arrogant om zo arrogant te doen over veiligheid.
Gloa schreef:Poekkie schreef:Ik vind het juist een prima voorbeeld van Earth om aan te halen in deze discussie (ook indien de menner wel een cap op had, het is immers een goede illustratie van de risico’s bij het mennen). Daarbij moeten we wat oppassen met de term ‘respectloos’, zo kan je alles dood doen en wegmoffelen natuurlijk. Het is een link naar een krantenartikel en verder is er niets respectloos of oneervol aan, eerder dat het (imo terecht) mee wordt genomen in een pleidooi voor meer veiligheidsmaatregelen. Als je nu een familielid van het slachtoffer zou interviewen, zal die wss zelf ook pleiten voor extra veiligheid.
in mijn ogen zou een cap ook overal verplicht moeten zijn![]()
Die gekleurde jasjes die nu ook toegestaan zijn vind ik wel geweldig. Dat er dáár nog geen reactie op is gekomen van de oude garde
Ik geef het aan omdat nergens uit het artikel blijkt of de menner in kwestie wel of geen cap op had. Er wordt gewoon aangenomen van niet en dat vind ik heel kwetsend voor de nabestaanden. Want het kan het gevoel gevan eigen schuld dikke......
Gini schreef:Als je een cap draagt ben je inderdaad niet veilig voor een gebroken arm. Maar waarom een alles of niets-principe hanteren? Omdat het niet tegen ALTIJD tegen ALLES beschermt, is een cap niet nodig. Tenen, enkels, armen, polsen, schouders, allemaal heel pijnlijk en tijdelijk irritant, maar allemaal goed te genezen. Een hersenletsel of een gebroken schedel daarentegen, dat is wel iets meer dan tijdelijk irritant.
Genoeg auto-ongelukken met dodelijke slachtoffers, het veiligheidssysteem is dus niet feilloos, maar ik denk dat we toch wel blij zijn met de algemene veiligheidsvoorschriften en testing waar auto's aan moeten voldoen.
Best wel arrogant om zo arrogant te doen over veiligheid.
Gini schreef:Het gaat ook niet om alles voor te zijn, het gaat erom je kop te beschermen wanneer je op een levend dier kruipt.
Die laatste stelling is iets wat je niet kan bewijzen, kan jouw opinie zijn, maar ik durf die te betwisten.
Gini schreef:Kan je die ervaring staven?
Gini schreef:Ok, valt een cap opzetten wanneer je gaat paardrijden onder 'te beschermend'? Of is dat gewoon 'beschermend'?
Gini schreef:Ik begrijp je niet. Is mijn vraag onduidelijk?