Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDenies schreef:Ik ben bekend met de kunde van EquiTom en ik weet ook hoe zij omgaan met gevallen als, 'Weet je zeker dat je dit wilt doen?', ik geloof dan ook oprecht dat als het zo verkeerd was geweest als sommige hier doen suggereren ze dit echt niet hadden laten doen.
Ik kan alleen maar respect hebben voor deze eigenaar! Ik hoop dat het beloond zal worden.
Art_Ificious schreef:Heb alleen respect voor de eigenaar.
Ik lees dat er gezegd wordt opnieuw de trailer te proberen. Dat paard was gevallen en in paniek geraakt. Geloof me dat heeft echt tijd nodig om dan weer vertrouwen te krijgen in het hele trailer gebeuren. (Enkele uitzonderingen zijn er natuurlijk wel) En ik denk dat die tijd er gewoon niet was + om het op een veilige manier te kunnen doen zonder dat het paard opnieuw omvalt in de trailer.
Als het zelfs met een paardenambulance al niet lukte...
sylva schreef:Op de Facebook van de eigenaresse staat het hele verhaal gewoon openbaar, van A tot Z. Het ging niet om paniek op de trailer an sich. Het hele verhaal is wat uitgebreider. Gewoon in het Nederlands na te lezen ook. Ik denk niet dat een kliniek zoals Equitom het paard op die manier zou onthalen bij aankomst als de situatie zo simpel anders op te lossen was.
Niemand die de situatie volledig kent en wat de beweegredenen van die vrouw zijn, naast wat er openbaar gedeeld is. Vind het persoonlijk in elk geval getuigen wat daadkracht en liefde. Het is niet alsof ie er vrolijk heen gereden is, ze hebben t samen gelopen, verdeeld over 5 dagen. Hopelijk hersteld het paard voorspoedig.
GUSTIxBILL schreef:Dan ken jij een andere kliniek als mij thioro
Thioro schreef:Volgens de fb pagina was er toch te veel schade en herstel niet meer mogelijk. Bijzonder dat dit niet op de scan te zien was.
Dit heet een publiciteitsstunt.
Thioro schreef:Dus paard loopt 100km (dat an sich is met enige voorbereiding en doordachtheid nog wel te overzien).
Gaat gelijk voor een scan die de noodzaak voor operatie toont maar blijkbaar ook hoopgevend genoeg is om er voor te gaan.
Moet vervolgens een week bijkomen van de inspanning.
En sterft/wordt ingeslapen op de dag van de operatie. Volgens de fb pagina was er toch te veel schade en herstel niet meer mogelijk. Bijzonder dat dit niet op de scan te zien was.
Dit heet een publiciteitsstunt.
Jammer voor het paard en voor de eigenaresse die een sprankeltje (valse) hoop had.
Maar van de genoemde kliniek is ondertussen ook wel bekend dat ze graag opereren, ook als dat niet persé de beste oplossing is.