Eigenaresse + paard lopen 100 km naar kliniek voor operatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Eigenaresse + paard lopen 100 km naar kliniek voor operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:22

Ik ben bekend met de kunde van EquiTom en ik weet ook hoe zij omgaan met gevallen als, 'Weet je zeker dat je dit wilt doen?', ik geloof dan ook oprecht dat als het zo verkeerd was geweest als sommige hier doen suggereren ze dit echt niet hadden laten doen.

Ik kan alleen maar respect hebben voor deze eigenaar! Ik hoop dat het beloond zal worden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:37

Wat prachtig dat ze dit zo samen hebben kunnen doen :j Een ervaring voor het leven, ongeacht uitkomst van de operatie.
Heel veel succes en beterschap voor het paard!

PonyDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:16

Ik denk niet dat de eigenaresse er een andere oplossing voor had. Ik vind het dapper dat ze dit heeft willen doen! _/-\o_ Zo heb ik ook wel eens met een vriendin van mij, haar paard lopend verplaatst van de ene naar de andere stal. Paard was niet op de trailer te krijgen en de tijd drong. Dan maar lopend, zijn 7 uur onderweg geweest.

Hopelijk helpt de operatie bij dit paard en komt alles goed.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:21

Er was idd geen andere veilige optie. Super dat de heenreis zo goed is gegaan.

PonyDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:27

xDenies schreef:
Ik ben bekend met de kunde van EquiTom en ik weet ook hoe zij omgaan met gevallen als, 'Weet je zeker dat je dit wilt doen?', ik geloof dan ook oprecht dat als het zo verkeerd was geweest als sommige hier doen suggereren ze dit echt niet hadden laten doen.

Ik kan alleen maar respect hebben voor deze eigenaar! Ik hoop dat het beloond zal worden.

Precies, ben het helemaal met je eens. Ben echt net aangemeld op dit forum en vind het echt heel erg hoe veel mensen hier al vanachter hun schermpje oordelen over de situatie. Ze kennen alleen het nieuwsbericht en hebben gelijk hun oordeel klaar.

Als dit de enige oplossing was voor de eigenaar om haar geliefde paard de operatie te kunnen laten ondergaan, vind ik het juist ontzettend stoer dat ze dit gedaan heeft. _/-\o_ Ze zal hier denk ik niet zomaar onbezonnen aan begonnen zijn. Als je dit voor je paard over hebt, heb je er vast over nagedacht of dit realisitisch was om te doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:38

Heb alleen respect voor de eigenaar.

Ik lees dat er gezegd wordt opnieuw de trailer te proberen. Dat paard was gevallen en in paniek geraakt. Geloof me dat heeft echt tijd nodig om dan weer vertrouwen te krijgen in het hele trailer gebeuren. (Enkele uitzonderingen zijn er natuurlijk wel) En ik denk dat die tijd er gewoon niet was + om het op een veilige manier te kunnen doen zonder dat het paard opnieuw omvalt in de trailer.
Als het zelfs met een paardenambulance al niet lukte...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:22

Art_Ificious schreef:
Heb alleen respect voor de eigenaar.

Ik lees dat er gezegd wordt opnieuw de trailer te proberen. Dat paard was gevallen en in paniek geraakt. Geloof me dat heeft echt tijd nodig om dan weer vertrouwen te krijgen in het hele trailer gebeuren. (Enkele uitzonderingen zijn er natuurlijk wel) En ik denk dat die tijd er gewoon niet was + om het op een veilige manier te kunnen doen zonder dat het paard opnieuw omvalt in de trailer.
Als het zelfs met een paardenambulance al niet lukte...

Zucht... Na de operatie zal er vast wel tijd zijn om iets te verzinnen om paard van a naar b te krijgen of een paar logeeradresjes te regelen. ...

Daarbij, wellicht lukt het laden als paard zich beter voelt. En nee, dat lukt niet bij ieder paard, maar om nou op ieder slakje zout te leggen en overal een probleem van te maken, of aan te zien komen terwijl dat dier eerst nog geopereerd moet worden, dat is lekker de zaak van de eigenaar en niet van ons om daar wakker over te liggen.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:04

sylva schreef:
Op de Facebook van de eigenaresse staat het hele verhaal gewoon openbaar, van A tot Z. Het ging niet om paniek op de trailer an sich. Het hele verhaal is wat uitgebreider. Gewoon in het Nederlands na te lezen ook. Ik denk niet dat een kliniek zoals Equitom het paard op die manier zou onthalen bij aankomst als de situatie zo simpel anders op te lossen was.
Niemand die de situatie volledig kent en wat de beweegredenen van die vrouw zijn, naast wat er openbaar gedeeld is. Vind het persoonlijk in elk geval getuigen wat daadkracht en liefde. Het is niet alsof ie er vrolijk heen gereden is, ze hebben t samen gelopen, verdeeld over 5 dagen. Hopelijk hersteld het paard voorspoedig.

Eens! _/-\o_
Niet alles is zo zwart wit en makkelijk in het leven. Dit toont tenminste daadkracht

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:44

Zag op de pagina van equitom het bericht dat het paard is overleden..
Y;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:50

RoosDeG schreef:
Zag op de pagina van equitom het bericht dat het paard is overleden..
Y;(

Ach wat sneu ;(.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:19

Ach wat jammer...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:23

Dus paard loopt 100km (dat an sich is met enige voorbereiding en doordachtheid nog wel te overzien).
Gaat gelijk voor een scan die de noodzaak voor operatie toont maar blijkbaar ook hoopgevend genoeg is om er voor te gaan.
Moet vervolgens een week bijkomen van de inspanning.
En sterft/wordt ingeslapen op de dag van de operatie. Volgens de fb pagina was er toch te veel schade en herstel niet meer mogelijk. Bijzonder dat dit niet op de scan te zien was.

Dit heet een publiciteitsstunt.

Jammer voor het paard en voor de eigenaresse die een sprankeltje (valse) hoop had.
Maar van de genoemde kliniek is ondertussen ook wel bekend dat ze graag opereren, ook als dat niet persé de beste oplossing is.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 04:30

Dan ken jij een andere kliniek als mij thioro

Heel veel sterkte aan alle betrokkenen.
Na alle moeite is dit geen uitslag waar je op hoopt of die je verwacht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:48

GUSTIxBILL schreef:
Dan ken jij een andere kliniek als mij thioro

En als mij.

Ik kan dit verhaal ook best moeilijk plaatsen, maar om voor dit geval een hele kliniek in een slecht daglicht te stellen. Het is nu ook niet dat je naar daar gaat voor een hoefzweer of een gaskoliek. Als je bij Equitom terecht komt, heb je meestal al wel een hele medische geschiedenis met je paard doorlopen. En hoe meer je al geprobeerd hebt, hoe dichterbij een meer ingrijpende behandeling dus komt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:51

Helaas heeft het paard het niet gered, dat is jammer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:01

Thioro schreef:
Volgens de fb pagina was er toch te veel schade en herstel niet meer mogelijk. Bijzonder dat dit niet op de scan te zien was.

Er is zoveel niet op scans te zien. Een scan geeft een 2 dimensionaal beeld van 1 element dat je zichtbaar maakt (meestal water - zowel bij echo als bij MRI is dat het geval). Dat geeft dus alleen maar aanwijzingen en absoluut niet een 100% zekerheid over wat de chirurg aan gaat treffen.

Dit heeft niets met publiciteit te maken, maar alles met realiteit. Je weet dat deze operatie sowieso het laatste redmiddel is, op basis van wat je magnetische waterbeeld (MRI dus) je vertelt denk je dat het haalbaar is, dan snij je het dier open en blijkt er veel meer stuk te zijn.

Ik had een paard met een verkleving van het annulaire ligament. Arts dacht dat-ie op de echo ook zag dat de pees beschadigd was. Bij de (laparoscopische) operatie bleek de pees prima te zijn. Had ook kunnen zijn dat bij de operatie bleek dat de pees onherstelbaar kapot was. Dan was paard ook gaan hemelen. Nu loopt ze weer vrolijk rond.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:32

Oh wat een nare afloop .
Had het de eigenaresse en het paard zoveel beter toegewenst..
Goh , ken beiden niet maar het raakt me best wel en voel mee met de eigenaresse Y;(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:10

Ze gaven afgelopen maandag op hun Facebook ook al aan dat de 100km wandelen zeer uitdagend was geweest en hij nood had aan rust na aankomst. Dat weekend hebben ze hem laten uitrusten en maandags (vorige week) gingen ze onderzoeken doen. Na neurologisch onderzoek en CT scan werd er enkel duidelijk dat ze echt moesten ingrijpen, maar dat het paard in slechte toestand en uitgeput was. Ze hebben een week langer gewacht met opereren om hem tijd te geven een beetje bij te trekken. Deze ingreep was zijn enige hoop en zou afgelopen maandag plaatsvinden.

Hij zal toch te slecht zijn geweest om te kunnen helpen, of niet goed door/uit de operatie zijn gekomen. Het bericht is immers op dinsdag geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:21

Thioro schreef:
Dus paard loopt 100km (dat an sich is met enige voorbereiding en doordachtheid nog wel te overzien).
Gaat gelijk voor een scan die de noodzaak voor operatie toont maar blijkbaar ook hoopgevend genoeg is om er voor te gaan.
Moet vervolgens een week bijkomen van de inspanning.
En sterft/wordt ingeslapen op de dag van de operatie. Volgens de fb pagina was er toch te veel schade en herstel niet meer mogelijk. Bijzonder dat dit niet op de scan te zien was.

Jammer voor het paard en voor de eigenaresse die een sprankeltje (valse) hoop had.
Maar van de genoemde kliniek is ondertussen ook wel bekend dat ze graag opereren, ook als dat niet persé de beste oplossing is.

Dankzij Tom heb ik mijn 19-jarige ruin nog. En nee, ze hebben mij nooit valse hoop gegeven en hebben mij altijd laten beslissen hoe ver ik wilde gaan. Tom opereert wanneer hij denkt dat het een haalbare kaart is, maar zal altijd heel duidelijk zijn over de outcome.