Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Katja schreef:Ik denk dat het nooit echt af te dichten is. Als je de GP ruiters gaat weren van een kampioenschap in de basis dan mag iemand die ooit met bloed, zweet en tranen een keertje 60% heeft gereden niet meer starten en dat paard van de echte prof komt gewoon ook op het kampioenschap maar dan met een stalruiter die nog geen GP heeft gereden.
Benzz schreef:Toch vind ik dat de profs je wel enorm motiveren om beter te worden. Tenminste: Dat heb ik! Ik rijd graag een wedstrijd met grotere namen in de basis, gewoon om te meten waar je staat.
Eigenlijk vind ik deze maatregel jammer, je wordt er alleen maar beter van als je de kans krijgt om tussen deze mensen te starten.
JeanneV schreef:Die amateur ruiter met 3 paarden in de GP kan in de manier van rijden wel een echte amateur zijn. Ik ken er genoeg die GP rijden met meerdere paarden maar rijtechnisch gezien niet veel meer kunnen dan een gemiddelde Z2 er.
DreamGuide schreef:Ik kan me in wat strengere maatregelen ook wel vinden.
De huidige situatie is ook de reden dat ik geen kampioenschappen of überhaupt nog selecties rij: ik kan met mijn HTK paard toch niet winnen.
Ruiters die GP rijden, thuis op training de jonkies ook al op hoog niveau rijden, en dan ff een kampioenschapje tussendoor rijden in een klasse waar ze eigenlijk al niet meer thuis horen qua niveau.
Komt op mij over alsof mensen dan vooral naamsbekendheid willen.
Als het voor de ervaring is, start dan lekker HC.
MerelV schreef:Op zich vind ik het goed dat ze hiermee bezig zijn. Ik denk alleen dat deze regel niks oplost.
Als ik een L1 paard heb dat alles wint en een Z1 paard in de middenmoot, dan laat ik dat Z1 paard thuis en mag ik toch gewoon kampioenschappen rijden in het L1.
Ik ben meer voorstander voor het aangeven van een minimum te starten klasse. Als je bijvoorbeeld 3x Z1 geweest bent, dat je geen kampioenschappen meer mag rijden t/m L2 ofzo. Dan filter je ook uit die ruiters die met bloed, zweet en tranen 1x Z geweest zijn.
Het is ook wel lastig, commentaar is er altijd wel wat de regels ook zijn Pipodipo schreef:Aan dergelijk calimerogedrag heb je weinig. Je hebt heel veel zelf in de hand, ik geef aan paar voorbeelden waar je zelf alles aan kan doen: beter leren rijden, koop een beter paard, word stalruiter, ga professioneel, bied jezelf aan bij fokkers van bovengemiddelde paarden en ga daarvoor rijden, begin een handel in beloftes, zoek betere instructie, eis iets van jezelf en ga ervoor. Maar blij wel sportief.
Pipodipo schreef:DreamGuide schreef:Ik kan me in wat strengere maatregelen ook wel vinden.
De huidige situatie is ook de reden dat ik geen kampioenschappen of überhaupt nog selecties rij: ik kan met mijn HTK paard toch niet winnen.
Ruiters die GP rijden, thuis op training de jonkies ook al op hoog niveau rijden, en dan ff een kampioenschapje tussendoor rijden in een klasse waar ze eigenlijk al niet meer thuis horen qua niveau.
Komt op mij over alsof mensen dan vooral naamsbekendheid willen.
Als het voor de ervaring is, start dan lekker HC.
Aan dergelijk calimerogedrag heb je weinig. Je hebt heel veel zelf in de hand, ik geef aan paar voorbeelden waar je zelf alles aan kan doen: beter leren rijden, koop een beter paard, word stalruiter, ga professioneel, bied jezelf aan bij fokkers van bovengemiddelde paarden en ga daarvoor rijden, begin een handel in beloftes, zoek betere instructie, eis iets van jezelf en ga ervoor. Maar blij wel sportief.
Pipodipo schreef:Dreamguide, als je toch geen kampioenschappen wilt rijden, waar maak je je dan druk om? Kampioenschappen zijn er om de beste ruiters eruit te halen, het draait nu eenmaal niet om de gemiddelde ruiter op een HTK paard. Als je een gemiddelde ruiter bent die doodgewone scores haalt op kleine wedstrijdjes, dan hoor je niet op een kampioenschap thuis. Ga je lekker en rijd je bovengemiddelde punten en eindig je altijd ruimschoots bovenaan, dan kom je op een kampioenschap ook goed mee. Zo werkt het nu eenmaal.
DreamGuide schreef:Zit je na een keigoede proef te hebben gereden naast een andere ruiter die met een vriendin praat te wachten op de prijsuitreiking.
Blijkt dat dit haar nieuwe toppaard is waarmee ze volgende week ZZ-zwaar gaat starten omdat ze door mag starten en hij daar al klaar voor is. Ze reed de cup alleen even tussendoor omdat er leuke prijzen te winnen waren.
Gini schreef:DreamGuide schreef:Zit je na een keigoede proef te hebben gereden naast een andere ruiter die met een vriendin praat te wachten op de prijsuitreiking.
Blijkt dat dit haar nieuwe toppaard is waarmee ze volgende week ZZ-zwaar gaat starten omdat ze door mag starten en hij daar al klaar voor is. Ze reed de cup alleen even tussendoor omdat er leuke prijzen te winnen waren.
Als dat meisje het ook maar voor de hobby doet en ook heel hard heeft moeten trainen om haar paard tot daar te krijgen en daar heel trots op is, dan vind ik het alleen maar een hele mooie beloning als ze dan prijs zou rijden.
Waarom verdient zij het minder dan een ander?
.
Gini schreef:DreamGuide schreef:Zit je na een keigoede proef te hebben gereden naast een andere ruiter die met een vriendin praat te wachten op de prijsuitreiking.
Als dat meisje het ook maar voor de hobby doet en ook heel hard heeft moeten trainen om haar paard tot daar te krijgen en daar heel trots op is, dan vind ik het alleen maar een hele mooie beloning als ze dan prijs zou rijden.
Waarom verdient zij het minder dan een ander?