Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
denisesilver schreef:Sclimpre schreef:Hoe het bij jullie is weet ik natuurlijk niet. Maar 'de populatie bijhouden' vind ik zo gek klinken als er anderzijds dieren uitgezet worden om ze vervolgens af te schieten.
Als er toch ergens een populatie dreigt uit de hand te lopen, waarom niet op een goed georganiseerde manier bejagen onder toezicht van een boswachter ipv de feestjes die beginnen met een fles jenever?
Het zou de veiligheid zeker ten goede komen.
Hier is het georganiseerde jacht door gecertificeerde jagers vanuit de jager vereniging. Ze gaan ook niet op eigen houtje jagen. En het zijn gewoon wilde fazanten die hier rondlopen, niks uitzetten. Maar ik weet ook niet waar jij woont. In Nederland heb je volgens mij geen solo jagers, ik dacht dat alles via de jachtverenigingen moet verlopen?
Die fles jenever pakken ze hier doorgaans pas na het jagen erbij
Nabster schreef:pien_2010 schreef:Daar ben ik altijd bang voor geweest, want hier (Limousin) jagen ze ook altijd intensief en meestal is het de plaatselijke bevolking met een jacht vergunning.
Vooral de plaatselijke bevolking kent de omgeving goed. Lijkt me minder zorgwekkend dan dat er vreemden komen jagen.
juliomariner schreef:s'Nachts jagen in in Nederland helemaal niet toegestaan. (behalve op wilde eend, half uur voor zonsopgang en half uur na zonsondergang
In Nederland is de jacht volgens mij georganiseerd in jachtcombinaties.
pillow schreef:poes schreef:Er lopen maar weinig jagers die het goed voor hebben met de dieren. Echt ongelooflijk dat mensen dat willen geloven.
Ik ben benieuwd hoeveel jagers jij kent en welke negatieve ervaringen jij met de jacht gehad hebt.
pillow schreef:Dat mag wel, een vriend van mij gaat regelmatig met een groep s'nachts vanuit een hoogzit op wilde zwijnenjacht. En hier wordt s'nachts op vossen gejaagd.
juliomariner schreef:pillow schreef:Dat mag wel, een vriend van mij gaat regelmatig met een groep s'nachts vanuit een hoogzit op wilde zwijnenjacht. En hier wordt s'nachts op vossen gejaagd.
Niet dus https://www.jagersvereniging.nl/vragen/ ... ndigt-dit/]
pillow schreef:poes schreef:Er lopen maar weinig jagers die het goed voor hebben met de dieren. Echt ongelooflijk dat mensen dat willen geloven.
Ik ben benieuwd hoeveel jagers jij kent en welke negatieve ervaringen jij met de jacht gehad hebt.
Karl66 schreef:Als je dat ziet, dan kan je daar gewoon aangifte van doen. Dat zijn overtredingen waardoor ze minimaal hun akte door kwijtraken en in een aantal gevallen aan de rechter mogen uitleggen waarom ze het gedaan hebben.