Vier strafpunten houden Kroonprinses Amalia van barrage

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:54

Lusitana schreef:
Leuk dat ze in haar oma´s voetsporen treed. Beatrix en Irene hebben ooit op Jumping Amsterdam gesprongen om te bewijzen dat de RAI geschikt was (mensen waren er tegen dat het daar werd gehouden toendertijd).
Prins Bernhard, die reed tot hij te erge rugklachten kreeg, heeft trouwens flink geholpen de paardensport in leven gehouden. Een stukje geschiedenis dat niet veel ruiters kennen.

Paardrijden hoort gewoon bij koninlijke families en ik ben blij dat de traditie voortgezet wordt en gun haar veel succes.

Wat mooi dat je dit deelt! Leuk om te lezen.

Ik begreep van een kennis van mij op facebook dat er veel mensen op de hoogte zijn als ze mee rijden maar dat het altijd gewoon stil wordt gehouden. Overigens heb ik dat hier ook een aantal keer gelezen. Vond ik mooi om te lezen. Fijn dat ze zich als normale mensen kunnen rondbewegen.

Wijsje

Re: Vier strafpunten houden Kroonprinses Amalia van barrage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:02

Haar vader reed wedstrijden onder een schuilnaam, Willem van Buuren ofzo. Ben hem ook wel eens tegengekomen met een sportvliegtuig-puzzeltocht.
En vanuit Engeland reed vroeger prinses Ann hier mee met Military Breda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:44

elnienjo schreef:
Toch zou ik wel 'ns een paardrijreportage van het koninklijk huis willen zien. Elk jaar die wintersport wordt 'n beetje saai.

Nou, dat lijkt me ook leuk.

En dan op voorwaarde dat ze verder die meiden met rust laten zodat ze ongestoord kunnen genieten van de paardensport.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:57

Wijsje schreef:
Haar vader reed wedstrijden onder een schuilnaam, Willem van Buuren ofzo. Ben hem ook wel eens tegengekomen met een sportvliegtuig-puzzeltocht.

Dat was zijn schuilnaam tijdens de elfstedentocht.

Hij heeft, in ieder geval, SGW's (toen bestond de naam eventing nog niet) gereden onder de naam Hans van Hout. Dat was toen de echte naam van een/de stalmeester van de koninklijke stallen, die hij gebruikte als schuilnaam op de wedstrijden. Grove schatting: rond 1980.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:41

Ik heb jaren terug eens naast hem gestaan bij de kassa in een ruitersportzaak bij Rotterdam. Toen was hij nog jong (en ik ook :D) En ik wilde nog vragen: 'waar ken ik je toch van?' Want ik kon daar maar niet op komen en hij kwam me toch zo ontzettend bekend voor... Niet gedaan, want zoiets kan overkomen als een hele slechte openingszin en hij was ook verder mijn type niet, dus dat moet je niet hebben natuurlijk.

Pas in de auto naar huis viel het kwartje. 8)7

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:37

Pas op! Ze zit op Bokt :))

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:04

safina schreef:
Ik heb jaren terug eens naast hem gestaan bij de kassa in een ruitersportzaak bij Rotterdam. Toen was hij nog jong (en ik ook :D) En ik wilde nog vragen: 'waar ken ik je toch van?' Want ik kon daar maar niet op komen en hij kwam me toch zo ontzettend bekend voor... Niet gedaan, want zoiets kan overkomen als een hele slechte openingszin en hij was ook verder mijn type niet, dus dat moet je niet hebben natuurlijk.

Hilarisch, jammer dat je het niet gevraagd hebt _O-

Benieuwd wat zijn antwoord zou zijn geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:53

gerlindie schreef:
safina schreef:

Hilarisch, jammer dat je het niet gevraagd hebt _O-

Benieuwd wat zijn antwoord zou zijn geweest

Dan was ik nu misschien wel koningin geweest. :') Meer waarschijnlijk: ik was verschrikkelijk afgegaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:24

Lusitana schreef:
Leuk dat ze in haar oma´s voetsporen treed. Beatrix en Irene hebben ooit op Jumping Amsterdam gesprongen om te bewijzen dat de RAI geschikt was (mensen waren er tegen dat het daar werd gehouden toendertijd).
Prins Bernhard, die reed tot hij te erge rugklachten kreeg, heeft trouwens flink geholpen de paardensport in leven gehouden. Een stukje geschiedenis dat niet veel ruiters kennen.

Paardrijden hoort gewoon bij koninlijke families en ik ben blij dat de traditie voortgezet wordt en gun haar veel succes.

Toen ik vroeger elk jaar nog naar Jumping Amsterdam ging was Bernhard er ook vaak bij.

Het is leuk dat ze zo mee doet in de paardensport en hopelijk ook nog lang mag blijven doen.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:27

safina schreef:

Hierbij moet ik meteen denken aan een stuk van Herman Finkers: https://m.youtube.com/watch?v=PSp2ijI_i3Y

Gaat dan wel over Beatrix, maar veel overeenkomst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:21

Sjaco schreef:
safina schreef:

Hierbij moet ik meteen denken aan een stuk van Herman Finkers: https://m.youtube.com/watch?v=PSp2ijI_i3Y

Gaat dan wel over Beatrix, maar veel overeenkomst :)

Die is leuk! Ja, beetje als in het eerste couplet.

Toen ik in het Gooi woonde had ik dit aan de lopende band. In de supermarkt bijvoorbeeld: Ken ik die van de paarden? De badmintonclub? Werk misschien?
Nee, GTST. :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:25

Wijsje schreef:

Willem Alexander reed ook military (nu eventing), ik heb nog ergens een foto dat hij op een paard van Eddy Stibbe (Autumn Breeze?) zit, vlak voor de start van de cross.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:30

Lielle schreef:
Wijsje schreef:

Willem Alexander reed ook military (nu eventing), ik heb nog ergens een foto dat hij op een paard van Eddy Stibbe (Autumn Breeze?) zit, vlak voor de start van de cross.

:j Een foto gevonden van crossende koning: https://www.nunspeet.nu/kroonprins-will ... ross-nrjv/
Denk ik.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:33

Wat leuk!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:41

Gave foto! Leuk om terug te zien

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 00:45

Is toch hartstikke leuk. Was al heel lang bekend ook dat ze lekker reden.

Onze koning startte ook op Jumping Amsterdam. Ja, onder een schuilnaam, maar voor de meesten wel zo duidelijk.

En zijn familie zat altijd in de Koninklijke Loge. In de pauzes was het mage druk bij de stands. Maar ik liep vaak buiten de pauze een rondje als ik iets wilde hebben en dan liep de familie rond. Wel met een vrij grote groep om zich heen, maar zullen ook wel deels vrienden zijn.

Het was verder ook wel duidelijk dat ze er waren. Er stond beveiliging onderaan de trap en ze werden door de speaker verwelkomd.

Nu is het paardrijden, maar als ze een teamsport had willen doen, zou dat ook moeten kunnen. Is denk ik niet heel veilig, maar ergens is een kind een kind en moet zich kunnen ontwikkelen.

Hou altijd mn hart vast voor die meiden als ze straks voor het eerst ( of 2e, 3e, 4e keer etc ) een jongen zoenen bijv. Het hoort erbij en gun ze wat.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:38

Ben je niet in de war met zijn grootvader, prins Bernhard? Geloof niet dat W.A. ooit startte op Jumping.
Eventing regelmatig gestart, o.a. met Orlov, het schimmeltje.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:38

CharleyT schreef:
Ben je niet in de war met zijn grootvader, prins Bernhard? Geloof niet dat W.A. ooit startte op Jumping.

Jawel hoor. WA startte zelf en zijn opa en moeder waren aanwezig. Die werden ook verwelkomd. Zijn opa liep tussendoor met aanhang rond.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:40

superpony schreef:
CharleyT schreef:

Jawel hoor. WA startte zelf en zijn opa en moeder waren aanwezig. Die werden ook verwelkomd. Zijn opa liep tussendoor met aanhang rond.

Heb je een jaartal voor me? Ben erg nieuwsgierig n.l.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:09

CharleyT schreef:

Ow, nee, ik ging vroeger echt elk jaar tot 1995 denk ik zo. Daarna nooit meer geweest.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:10

Grappig, ik ook. Begonnen in 1979 denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:19

Ymor schreef:
Lusitana schreef:

Wat mooi dat je dit deelt! Leuk om te lezen.

Ik begreep van een kennis van mij op facebook dat er veel mensen op de hoogte zijn als ze mee rijden maar dat het altijd gewoon stil wordt gehouden. Overigens heb ik dat hier ook een aantal keer gelezen. Vond ik mooi om te lezen. Fijn dat ze zich als normale mensen kunnen rondbewegen.

Hoe het nu is weet ik niet, maar de vroegere koningin Beatrix was toch wel regelmatig op wedstrijden te zien en we wisten dat ook van te vore, en ze ging ook gewoon naar de toilette waar iedereen ging. Doordat ze dit gewoon doen, valt het denk ik ook niet echt op. Je knikt even naar elkaar en dat is het dan, iets wat je bij iedereen even doet bij het wisselen.

Ik weet wel dat ik zelf ooit door prins Claus gegroet ben in Den Haag toen we elkaar rakelings moesten passeren, ik groette hem vriendelijk terug met de woorden: "ik weet dat ik u ken, maar kan u niet plaatsen". Waarop hij zei→ "daar komt u vanzelf wel achter" _O- . 's Avonds wist ik het pas en toen vond ik zijn antwoord erg geestig en getuige van humor.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:28

Jammer dat de media het op deze manier oppakt, laat haar toch lekker rijden met wat voor resultaat dan ook

Ik heb prinses Beatrix wel een keer gezien in Katwijk toen ze een strandrit ging maken. (Toen nog koningin trouwens) ze groette heel vriendelijk dus ik terug gegroet en pas toen ze weg was viel het kwartje.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:51

superpony schreef:
CharleyT schreef:

Ow, nee, ik ging vroeger echt elk jaar tot 1995 denk ik zo. Daarna nooit meer geweest.

Ok, ik zoek nog even verder, want tot nu toe niks gevonden over WA die startte op Jumping Amsterdam.
Ook bij navraag bij beter ingelichte mensen geen enkele bevestiging. Wordt vervolgd.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:02

Ze doen (of deden) ok een teamsport. Amalia hockeyt.