Eigenaren manege schrikken van nieuwe bomen die zijn geplant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:43

Vulina schreef:
superpony schreef:
Over de opmerking; we inspecteren de paarden 2x daags, maar wat we maaien niet............Mijn god! Echt? Je controleert de wei die je maait niet?? Hele slechte zaak. Gelukkig haal ik mn hooi waar dat wel gedaan wordt.

Je moet even lezen. Of nog een keer lezen. Of als je het dan nog niet begrijpt, daarna nog een keer lezen.
We controleren niet dagelijks of er boompjes langs een te maaien weide worden geplaatst. Moeilijk te begrijpen? Mijn god. Slechte zaak. Doe even normaal zeg; zo lelijk te wijzen met dat vingertje. Aardig doen is gratis.

Ik zou zeggen; Begin zelf met het goede voorbeeld.

Jij zegt dat je geen kennis hebt of hoeft te hebben over alle bomen.......Dat moet wel als je paarden hebt. Je moet wel weten wat giftig is.

Jij zegt dat je de wei waar je maaot niet controleert. En dan is controleren op bomen ernaast echt niet voldoende. Je hebt namelijk de bladeren, zaden en zaailingen. Die maai je zo mee.

Ik kan er niks aan doen hoe jij iets plaatst en overkomt. Je fokt, maar komt niet erg kundig over en je verdediging zelf is alles behalve vriendelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Eigenaren manege schrikken van nieuwe bomen die zijn geplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:08

Hadden ze eerder aan de bel kunnen trekken... Ja, vast wel. Had de gemeente ook wat beter na kunnen denken? Ja, vast wel.

Het gaat opgelost worden. Mooi toch :).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:18

superpony schreef:
Over de opmerking; we inspecteren de paarden 2x daags, maar wat we maaien niet............Mijn god! Echt? Je controleert de wei die je maait niet?? Hele slechte zaak. Gelukkig haal ik mn hooi waar dat wel gedaan wordt.

Die conclusie trek je wel heel snel. Vulina zei dat de wei waar de paarden staat 2x per dag gecontroleerd wordt, de wei waar gemaaid wordt niet.
Het enige wat je hier dus uit kan concluderen is dat de wei die gemaaid wordt niet 2x per dag gecontroleerd wordt. Maar misschien wel 1x per dag of 2x per week of maandelijks of... Je kan dan eerst vragen aan de persoon in kwestie hoe vaak de maaiwei dan daadwerkelijk gecontroleerd wordt voordat je iemand van een slechte zaak beticht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:11

Gini schreef:
superpony schreef:

Die conclusie trek je wel heel snel. Vulina zei dat de wei waar de paarden staat 2x per dag gecontroleerd wordt, de wei waar gemaaid wordt niet.
Het enige wat je hier dus uit kan concluderen is dat de wei die gemaaid wordt niet 2x per dag gecontroleerd wordt. Maar misschien wel 1x per dag of 2x per week of maandelijks of... Je kan dan eerst vragen aan de persoon in kwestie hoe vaak de maaiwei dan daadwerkelijk gecontroleerd wordt voordat je iemand van een slechte zaak beticht.

Ze geeft zelf toch ook echt aan de bomen niet te herkennen en dat mensen niet alles kunnen weten.....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:16

Maar over die opmerking had je het toch niet? Je had het toch over de opmerking over het controleren van de weide die gemaaid wordt?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:22

Ik zal jou voortaan om advies vragen superpony. Jij weet alles, zelfs zonder te weten hoe een ander werkt :') Handig!

Edit; Nog even over het goede voorbeeld geven, ik doe tegen niemand hier onaardig. Jij bent degene die ineens gaat wijzen, en zéér onaardig doet. Net alsof dat je dag leuker maakt...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:25

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:28

Fijn dat de gemeente haar les geleerd heeft. En dat ze zich realiseren dat het HUN verantwoording is. Jammer dat sommige vinden dat je het als burger tegenwoordig allemaal maar zelf uit moet zoeken...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:05

:(:)

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:10

Ja zo zie je maar....gemeente ( overheid ) zat dik in de fout. Maar kennelijk wordt er door bokkers vanuit gegaan dat je het allemaal maar te pikken hebt, dat de manege in dit geval fout zat. Hadden ze maar beter moeten opletten.

De overheid heeft bij wet de plicht burgers en dieren veilig te houden. Daarom bestaat er ook zoiets als een dierenbescherming. Om burgers daarop te controleren én die overheid wordt zelf gecontroleerd door de burger. Iets met democratie ofzo...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:42

Ik blijf erbij dat het als staleigenaar/manege-eigenaar/paardeneigenaar het belangrijkst is dat je weet van ziektes bij paarden en van bomen/planten die ziektes kunnen veroorzaken. Als je daar door anderen op gewezen moet worden, oké, dat kan, maar om dan daarmee de publiciteit op te zoeken en de gemeente op zijn vingers te tikken vind ik dan wel ver gaan, al helemaal als je zoals dit bedrijf voorstaat dat je paardenwelzijn zo hoog in het vaandel hebt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:21

Ik blijf erbij dat het belachelijk is, dat je in de gaten moet gaan houden wat een ander langs jouw weide plant. Zelfde als elke 5 minuten kijken of er niet iemand buxus snoeisel in je wei gooit...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:28

Dat vind ik toch echt wat anders. Dan gooit iemand afval op jouw terrein. Hier worden gewoon bomen geplant op gemeentegrond.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:33

Precies, door de gemeente. Niet door de staleigenaren. Jij mag vinden wat jij vindt, maar ik blijf bij mijn mening :j

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 01:59

Jet schreef:
Ik blijf erbij dat het als staleigenaar/manege-eigenaar/paardeneigenaar het belangrijkst is dat je weet van ziektes bij paarden en van bomen/planten die ziektes kunnen veroorzaken. Als je daar door anderen op gewezen moet worden, oké, dat kan, maar om dan daarmee de publiciteit op te zoeken en de gemeente op zijn vingers te tikken vind ik dan wel ver gaan, al helemaal als je zoals dit bedrijf voorstaat dat je paardenwelzijn zo hoog in het vaandel hebt.

Ik denk dat deze eigenaren meer dan uitstekend weten wat wel en niet goed is voor de paarden. Zij is immers dierenarts.

Ze staan volledig in hun recht de gemeente op de vingers te tikken. De laksheid van de gemeente zal er wel toe geleid hebben dat ze de publiciteit zochten. En dan kan de gemeente wél ineens in aktie komen! Joh!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 07:26

Ik sprak ze nog, vertelde ook over deze geweldige reacties :') Ze zeiden; benieuwd of zij zelf een takje zonder blaadjes herkennen. Pas toen er blaadjes aan kwamen, schrokken ze. Je mag er immers vanuit gaan dat het bedrijf wat de bomen heeft gepland ook na heeft gedacht dat het naast een wei is met paarden. Maar dat bleek niet zo te zijn.

Gelukkig wisten ze ook hoe wijs bokt is :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:01

Let’s agree to disagree. Bokt is er ook voor andere inzichten maar er zijn altijd mensen die daar niet voor openstaan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:05

Vulina schreef:
Ik sprak ze nog, vertelde ook over deze geweldige reacties :') Ze zeiden; benieuwd of zij zelf een takje zonder blaadjes herkennen. Pas toen er blaadjes aan kwamen, schrokken ze. Je mag er immers vanuit gaan dat het bedrijf wat de bomen heeft gepland ook na heeft gedacht dat het naast een wei is met paarden. Maar dat bleek niet zo te zijn.

Gelukkig wisten ze ook hoe wijs bokt is :D

Even uit de openingspost gequote:
Citaat:
,,Kleine boompjes’’, zegt Koppen. ,,We wisten niet om welke soort het ging. Maar onlangs werden we er door iemand op gewezen dat het esdoorns zijn.’’

Ze werden er door iemand op gewezen, waarschijnlijk zat er toen al wel blad aan de bomen, want het zou wel heel bijzonder zijn als die iemand de kleine boompjes wel aan een takje zonder blaadjes zou herkennen... Ze schrokken niet toen er blaadjes aan kwamen, nee, ze schrokken toen iemand ze wees op het feit dat het Esdoorns waren...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:48

Oh dan hebben ze tegen me gelogen!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:52

Tja, of de krant heeft ze verkeerd geqoute, dat weet natuurlijk niemand behalve zij zelf en de journalist. Maar omdat het specifiek tussen aanhalingstekens staat lijkt me dat toch niet heel waarschijnlijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:08

Ach ja, kijk, de gemeente is gelukkig minder hardleers.
De volgende keer dat iemand op Bokt een foto van Jakobskruiskruid of een ander mogelijk giftig plantje plaatst en de antwoorden zijn verdeeld of het dat plantje daadwerkelijk is, zet ik een linkje naar dit topic, want iedere échte paardenliefhebber is natuurlijk ook botanist en dendroloog.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:13

Jet schreef:
Tja, of de krant heeft ze verkeerd geqoute, dat weet natuurlijk niemand behalve zij zelf en de journalist. Maar omdat het specifiek tussen aanhalingstekens staat lijkt me dat toch niet heel waarschijnlijk.

Waarschijnlijker dus dat ze tegen mij, rechtstreeks, erover liegen?

Soms valt het me zo tegen van de mensheid, dat negatieve. Altijd dat wijzende vingertje. Maakt me soms ook nieuwsgierig naar hun eigen weten.. De perfecte paardenhouder <3