Kendra schreef:Terzijde: Ingrid Klimke, die ik zeer hoog acht en van wie bekend is dat zij dierenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan, was 1e, 2e en 4e bij deze wedstrijd.
Ik lees bij de KNHS dat het ongeluk gebeurd is rond 10 uur in de ochtend en dat het toen 25 graden was.
Het grootste deel van het parcours lag in het bos / de schaduw.
De meningen over eventing zullen altijd verdeeld blijven. Ik vind het nog steeds dat een eventingpaard een mooi leven heeft. Veel afwisseling, buiten rijden, bij de wedstrijden veel controle op conditie en dierenwelzijn.
En natuurlijk zijn er voorbeelden waar het welzijn niet voorop staat. Maar dat geldt in de volle breedte. Een shetje in de tuin omdat het zo leuk is voor de kids is ook niet echt goed voor het dierenwelzijn. Jammer dat het oog altijd valt op 'eye catchers' als eventing. En dat een deel van de paardenliefhebbers in Nederland daar klakkeloos in meegaat.
Nou nu gaat het toevallig over eventing, meestal gaat de discussie over dressuur. Bij eventing zit je gewoon met de ellende dat als er iets mis gaat het meestal ook gelijk goed mis is, met de dood als gevolg. (paard en ruiter)
Ik denk ook dat een eventingpaard een prima leven heeft, heb veel trainingen gezien en die paarden zijn zo enthousiast.
Dat zien de "leken" helaas niet, die lezen alleen dat een paard verongelukt en hebben hun mening klaar.