Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:42

_Penotti schreef:
Ik begreep je wel :j

Daarom ook mijn volgende zin: Maar al die andere dingen snapt een paard toch niets van.
Mag van mij echt veel harder aangepakt worden.

Dus ook dat getrek en gepluk na de sprong.

Ja, dat dus! Ook kleiner leed zou veel meer bestraft moeten worden. Dit komt nu naar buiten omdat het in alle opzichten extreem is, maar het komt best wel vaak in kleinere mate voor. Deze pony roept nu verontwaardiging op, maar hoeveel sportpaarden hebben de harde hand van deze man moeten ondergaan? Maar dat was dan blijkbaar niet extreem genoeg om een onderzoek naar op te starten?

Ach ja, ik kan mezelf wat verliezen in zulke onderwerpen. Punt van het topic: wat deze man met die arme pony doet, is walgelijk. Dat niemand in de omgeving hier aanstoot aan neemt (nee, er wordt zelfs gelachen) is zowaar nog walgelijker.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:47

Wát een idioot, en dat gelach op de achtergrond ook??

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:49

bigone schreef:
En dat heet Olympische atleet. Wanneer ik zoiets zie dan vraag ik mij altijd af hoe het trainen van zijn paarden is gegaan al die jaren. Filmpje word al gruwelijk veel gedeeld over de hele wereld dus die is zijn respect wel kwijt.

En inderdaad volledig eens met dit! Olympisch ruiter |o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:50

Ik werd echt misselijk toen die pony over de kop door de hindernis ging... Ik mag hopen dat die zoon ook onder t vergrootglas gaat en net als pa een permanent verbod op het houden van paarden krijgt.

De carrière van die ruiter is iig voorbij, dat is iig iets.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:58

Storm schreef:
Ik zie nu het filmpje dat de pony over de kop vliegt over de hindernis. Dat is wel erg ja, hij had zijn nek kunnen breken, maar dat kan ook gebeuren als er een lief meisje op had gezeten.

Het gemiddelde lieve shetlandpony ruitertje weegt anders wel tientallen kilo's minder dan de 20 jarige lummel op het filmpje... En zit ook niet zo te flossen of het hoofd zo om te trekken.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:03

_San87_ schreef:
Ik werd echt misselijk toen die pony over de kop door de hindernis ging... Ik mag hopen dat die zoon ook onder t vergrootglas gaat en net als pa een permanent verbod op het houden van paarden krijgt.

Ik ben bang dat dit helaas gaat tegenvallen. Er was toch een paar maand geleden ook een bekende ruiter die tijdens een clinic op een pony was gaan zitten en de pony had na de les de striemen op z'n kont staan. Of die ruiter die een paard na een meerdaags concours zo hard zat uit te lachen omdat hij met opzadelen in slaap viel. Beest was kapot. Meneer ging er nog even een derby mee rijden, paard gooide alle balken er af en was helemaal gesloopt. Dat is diezelfde vent die nu ook met de elektrische sporen is betrapt.

Daar hoor je ook nooit meer iets van en die zitten nog steeds op het paard :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:11

N0a schreef:
_San87_ schreef:

Ik ben bang dat dit helaas gaat tegenvallen. Er was toch een paar maand geleden ook een bekende ruiter die tijdens een clinic op een pony was gaan zitten en de pony had na de les de striemen op z'n kont staan. Of die ruiter die een paard na een meerdaags concours zo hard zat uit te lachen omdat hij met opzadelen in slaap viel. Beest was kapot. Meneer ging er nog even een derby mee rijden, paard gooide alle balken er af en was helemaal gesloopt. Dat is diezelfde vent die nu ook met de elektrische sporen is betrapt.

Daar hoor je ook nooit meer iets van en die zitten nog steeds op het paard :(

Ja, daar heb je wel een punt :\. Je zou zeggen dat geen enkele sponsor zich nog aan zo'n ruiter wil branden.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:34

Hoe loopt hier een onderzoek naar.... het is duidelijk....
Wat een ****

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:36

Ik word al naar van jullie reacties alleen al. Ik durf niet eens te kijken.
Afschuwelijk gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:45

Storm schreef:
Nee, netjes is het niet, maar kom op zeg, iedereen weet dat pennymeisjes ook niet altijd even netjes met stoute Shetlandpony's omgaan.

Storm schreef:
Ik zie nu het filmpje dat de pony over de kop vliegt over de hindernis. Dat is wel erg ja, hij had zijn nek kunnen breken, maar dat kan ook gebeuren als er een lief meisje op had gezeten.

:\
De eerste volwassen man op een veel te kleine pony zit hem met grof geweld in zijn bek te raggen en te slaan, een tweede volwassen man jaagt dezelfde nog steeds veel te kleine pony zo over een hindernis dat hij over de kop slaat, dit alles tot grote hilariteit van de mensen er om heen.

En jij gaat dit soort gedrag vergoeilijken?
:\

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:45

Hij noemt het een correctie? Dan ook nog een correctie van het aanvallen?

Als dat de olympische spelen rijdt wil ik niet weten hoe zijn paarden daar komen.

Man man man

maralyn

Re: Onderzoek naar Olympische ruiter wegens dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 20:48

Nu ben ik geen zweefteef, maar als dit corrigeren is, dan ben ik er wél één.
Jeetje zeg!
Dit "raggen" doe je misschien als kind, die door de ouders van Dr pony wordt getrokken, flinke straf krijgt en na mag denken dat dit nooit meer gebeurd.
Maar... Door een volwassene met een voorbeeld functie?

Hoe straft hij zijn kinderen dan?
Nee. Laat maar, ik wil het niet weten eigenlijk.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:24

Tja, en nu moeten we allemaal gaan zeggen dat we hopen dat ie zwaar gestraft en geschorst wordt..... :wave:
Laatst bijgewerkt door Mondy op 05-08-20 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:04

Marieke33 schreef:
Tja, en nu moeten we allemaal gaan zeggen dat we hopen dat ie zwaar gestraft en geschorst wordt..... :wave:

_San87_ schreef:

Dat is het grootste probleem...hier gebeurd helemaal niet mee.
Ik heb een braziliaanse collega gehad(ik werk als groom) en hij toonde mij wel vaker filmpjes van hoe in brazilie met paarden gewerkt word:zadelmak maken etc...wel,daar is dit niets tegen.
Zij hebben gewoon een heel andere mentaliteit,geen greintje respect voor mens en dier.

Dus daar in brazilie gaat er niemand die man raar bekijken om zo'n filmpje.
En van de FEI krijgt hij waarschijnlijk een waarschuwing of enkele maanden schorsing...
Laatst bijgewerkt door Mondy op 05-08-20 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:35

Och en het aantal keer dat men zegt dat het echte leed niet bij "de pro's" zit maar alleen in de amateursport.. Waar zijn die mensen nu met hun mening hè..

Marie_Anne schreef:
Storm schreef:
Nee, netjes is het niet, maar kom op zeg, iedereen weet dat pennymeisjes ook niet altijd even netjes met stoute Shetlandpony's omgaan.

Storm schreef:

:
De eerste volwassen man op een veel te kleine pony zit hem met grof geweld in zijn bek te raggen en te slaan, een tweede volwassen man jaagt dezelfde nog steeds veel te kleine pony zo over een hindernis dat hij over de kop slaat, dit alles tot grote hilariteit van de mensen er om heen.

En jij gaat dit soort gedrag vergoeilijken?
:

Ja, ongelooflijk dit. Dacht dat dit een forum voor paardenliefhebbers was, maar er zitten kennelijk ook wat zieke geesten op die dit soort mishandeling goedpraten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 22:51

Walgelijke filmpjes

En dat moeten dan professionele paardenmensen voorstellen. Als je al zo dom bent om een pony op deze manier te corrigeren voor bijten, terwijl de pony in kwestie al niet eens meer weer waar voor verdien je het simpelweg niet om dieren te mogen houden.

En de manier waarop is echt verschrikkelijk! Maar wat iedereen zegt zal vast wel niet geshorst worden en volgende keer weer net zo goed op wedstrijd verschijnen.

Wat mij betreft een schorsing en inname van paarden of in ieder geval van de pony. Je weet dat pony's kunnen bijten hou je 2 jarige kind dan daar ook uit de buurt als je daar zo boos van wordt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:03

Eerder noemde ze zulk volk pony pletter.
Bah bah

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:09

Wat een misselijkmakend figuur.. Vijf seconden video vond ik al voldoende.
Doet me denken aan een paar jaar geleden, die ponypletters in Nederland.. Gelukkig kan deze zaak niet verjaard zijn. Meteen aanpakken, voor het gerecht met die zak. _-:(

Dat tweede filmpje is echt helemaal van de wereld. Is 'ie nou helemaal gek geworden. Zulk vuil zou nooit meer naar een paard mogen wijzen.. Echt nooit.
Laatst bijgewerkt door Canon op 03-08-20 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:13

Wauw Storm, ik ben hierbij echt alle respect voor je verloren. Je uitspraken zijn echt misselijkmakend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:21

Enige wat ik me afvraag is hoe zo'n persoon het ooit heeft kunnen schoppen naar olympisch niveau. Hoeveel mensen wel niet hun ogen hebben dichtgeknepen tijdens deze weg.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:27

Storm schreef:

Het is al mishandeling om als volwassen man op zo'n kleine pony te gaan zitten. Laat staan dat je denkt dat zo'n pony van de grond kan komen met zo'n zwaar gewicht. Misselijkmakend!! Zulke mensen zijn geen dieren waard!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:28

NikkiDeKerf schreef:
Och en het aantal keer dat men zegt dat het echte leed niet bij "de pro's" zit maar alleen in de amateursport.. Waar zijn die mensen nu met hun mening hè..

Ja, ongelooflijk dit. Dacht dat dit een forum voor paardenliefhebbers was, maar er zitten kennelijk ook wat zieke geesten op die dit soort mishandeling goedpraten.

Je generaliseert. Dat deze vent zo met zijn paarden omgaat zegt niets over andere pro's. Of over amateurs. Iemand een zieke geest noemen vind ik ook niet sjiek. Zelfde geld voor de post boven mij.

Vind dat het wel een tandje minder mag naar Storm toe. Ik zie het onhandig uitgedrukt worden maar ergens heeft ze natuurlijk wel gelijk.... Wat je ziet:

Te zwaar iemand op pony.
Pony word in bek geragt.
Pony krijgt tikken.

Laten we nou niet doen alsof dat niet dagelijks op meerdere stallen, op alle niveau's, gebeurt. En dat is iets anders dan het goed praten, want ik vind dit in geen geval akkoord. Ik denk dat Storm meer bedoelt dat dit nu shockerend is op film, maar dat het helaas vaker voorkomt dan we denken :o

Wat ik vooral heel erg ' paardenmensen onwaardig' vind is dat dit een niet logische correctie is. Pony kan dit nooit koppelen en daarnaast is het buiten proportie. Er zijn heus wel paarden die gecorrigeerd moeten worden, ik heb gewerkt met paarden die echt aanvielen bijv. Dat je dan corrigeert moet gewoon, maar altijd op het moment zelf en nooit zo buiten proportie. Dat vind ik gewoon wel dierenmishandeling.

Ook het lachen vind ik stuitend, die pony had zijn nek wel kunnem breken.

En verder: welke vent laat zijn 2 jarige bij een (net gecastreerde ruin/) hengst in de buurt? Dan ben je zelf verantwoordelijk. Niet een pony straffen voor je eigen inschattingsfout.

Hoe werkt het met ruiters op OS, zijn die afhankelijk van sponsoren? Ik zou mijzelf hier niet aan willen verbinden.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:30

brokjes schreef:
Enige wat ik me afvraag is hoe zo'n persoon het ooit heeft kunnen schoppen naar olympisch niveau. Hoeveel mensen wel niet hun ogen hebben dichtgeknepen tijdens deze weg.

Ik geloof dat er nog best praktijken zijn bij topruiters die het licht niet kunnen verdragen...al heb ik wel het idee dat het wel steeds beter wordt. Tijden zijn gelukkig aan het veranderen. Een paard intensief berijden met 3 jaar vind ik inmiddels ook "not done ". Ik heb het zelf ook gedaan, maar anno 2020 is het niet meer van deze tijd.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:31

Wat een walgelijke filmpjes echt om verdrietig van te worden...

brokjes schreef:

Dit vraag ik mij ook af. Wie heeft dit soort gedrag goedgekeurd en vindt het goed dat zijn paarden zo gereden worden?

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:45

|o Nou bijten doettie niet meer want hij heeft geen tanden meer in zijn bakkes zitten. 8)7 Wat een misselijk makend gedoe. :r