LiselotZorro schreef:Sammyoo schreef:Moet je eens opletten wat er gebeurt als de arbeidsinspectie verscherpt toezicht uit gaat oefenen op bedrijven en flinke boetes uit gaat delen.
Laten ze daar nou eens mee beginnen. Werkgevers die zich al niet aan de wet houden en daar perfect mee weg komen gaan zich ook echt niet aan een cao houden.
En inderdaad, die meiden zelf zijn ook het probleem. Voor zichzelf opkomen is er niet bij. Ik snap eigenlijk ook niet dat ouders niet ingrijpen bij deze vaak minderjarige meiden.
Je kunt het ook zien als bezigheidstherapie, onbetaalde opvang, dumpplek voor kinders enz, enz. Sommige maneges voerden daar beleid op, anderen zetten ze aan het werk in ruil voor een les en zo rollen ze er dan in.
Bottomline heeft dit "probleem" vele kanten, wordt er op veel verschillende manieren mee omgegaan en los je het zeker niet op met vrijblijvende regels en de rest wordt er, zoals gewoonlijk, weer aan de haren bij gesleept om het luchtkasteel overeind te houden.
@Sammyoo: welke middelen moet de arbeidsinspectie gebruiken? Hoe wil jij aantonen dat een stal/manegehouder in overtreding is? Welke overtreding, trouwens?

Ik zat aardig tegen een burn-out aan. Ik merkte dat mijn lichaam hier heel veel moeite mee kreeg. sMorgens je bed niet uit kunnen omdat alles stijf is en zeer doet. In de loop van de dag werd dat beter. Ik werkte tot ongeveer 2 uur en dan een half uur op de fiets naar eigen paard. Daar in ieder geval 2 stallen doen, meestal wel meer. Dan nog paddock uitmesten, paard rijden. Dan savonds om 8 uur weer in huis. En om 10 uur doodmoe in je bed rollen. Dat dus.