Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaik schreef:Zonder verder een oordeel te hebben over het feit of het wel of niet photoshop is, vraag ik mij af wat het nut hiervan is? In mijn ogen is de kans groter dat het paard vlakker gaat springen doordat ‘ie mogelijk over z’n tempo gaat en het qua kracht niet kan bewerken, plus daarbij nog het risico dat het paard naar het been gaat slaan en er dus juist balken gaan vallen. Ik zie nog niet helemaal hoe dit de scope zou kunnen verbeteren?
Risxx schreef:Dit bericht bij deze ruiter, verbaast mij echt niet. Ik walg van de rijstijl van deze man.. Bah.
Marie_Anne schreef:Wat een zieke gast![]()
Arme paarden
Risxx schreef:Dit bericht bij deze ruiter, verbaast mij echt niet. Ik walg van de rijstijl van deze man.. Bah.
Ik herinner me dat ik hem bij Jumping Amsterdam heb gezien en dat het heel onaangenaam was om naar te kijken. Had enorm te doen met het paard en snapte niet dat dat wordt toegestaan.
Popstra schreef:Gut je moet iemand wel echt haten om dit aan het licht te brengen..ik moest 3x kijken voor ik het knopje in zijn hand zag!
Earth schreef:Marie_Anne schreef:Wat een zieke gast![]()
Arme paarden![]()
Ik herinner me dat ik hem bij Jumping Amsterdam heb gezien en dat het heel onaangenaam was om naar te kijken. Had enorm te doen met het paard en snapte niet dat dat wordt toegestaan.
Het probleem is, dat hij te dom is om dit soort methodes dus op evenementen ook te doen, maar het misselijke ervan is, dat er heel veel ruiters zijn die dit soort methodes thuis ook uitvoeren. En dan heb ik het niet alleen over deze sporen, maar over veel meer paardonvriendelijke handelingen om ze 'beter' te maken.
Earth schreef:Maaik schreef:Zonder verder een oordeel te hebben over het feit of het wel of niet photoshop is, vraag ik mij af wat het nut hiervan is? In mijn ogen is de kans groter dat het paard vlakker gaat springen doordat ‘ie mogelijk over z’n tempo gaat en het qua kracht niet kan bewerken, plus daarbij nog het risico dat het paard naar het been gaat slaan en er dus juist balken gaan vallen. Ik zie nog niet helemaal hoe dit de scope zou kunnen verbeteren?
De drukken het knopje in net op het moment van afzetten, zodat het paard uit reflex de benen meer intrekt. Zo is mij verteld dan he.
Shettepret schreef:Cowgirl schreef:Als het waar is gewoon de bak in net als deze dame die ook elektro shocken gebruikte.
https://www.youtube.com/watch?v=edHjeGzc2Ao
Niet voor tere zieltjes want het is niet grappig om naar te kijken. Maar ze zit inmiddels in de gevangnis heb ik begrepen.
Ik had daar toch even met een zweep heengegaan en haar ervan langs gegeven geloof ik...
mooi dat ze vast zit!
Nikass schreef:Ik hou er helemaal niet van hè, maar het doet mij wel denken aan de bokkers die met overtuiging stroom gebruiken op hun honden. Daar wordt door een aantal bokkers toch helemaal niet moeilijk over gedaan.
Mk1978 schreef:Tja... ik wil een advocaat van de duivel spelen...maar die close up fotos in het artikel bewijzen helemaal niets. Op de ene foto zie je de mouw van een rood jasje, op de volledige foto heeft hij een zwart jasje. Op 1 close up zie je een paars bandje, op de volledige foto niet.
Ik heb ook niets met deze ruiter hoor, laat ik dat voorop stellen. Maar óf deze foto’s zijn nep, of een andere ruiter. Dit kan hij wel heel makkelijk aandragen natuurlijk. Je kan niet zien of hij het is en de close ups kunnen ook andere ruiters zijn.
Óf het zijn fotos van meerdere wedstrijden, maar dan vind ik het bijzonder dat hij nog nooit betrapt is.