Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:24

Gut je moet iemand wel echt haten om dit aan het licht te brengen..ik moest 3x kijken voor ik het knopje in zijn hand zag!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:25

Maaik schreef:
Zonder verder een oordeel te hebben over het feit of het wel of niet photoshop is, vraag ik mij af wat het nut hiervan is? In mijn ogen is de kans groter dat het paard vlakker gaat springen doordat ‘ie mogelijk over z’n tempo gaat en het qua kracht niet kan bewerken, plus daarbij nog het risico dat het paard naar het been gaat slaan en er dus juist balken gaan vallen. Ik zie nog niet helemaal hoe dit de scope zou kunnen verbeteren?

De drukken het knopje in net op het moment van afzetten, zodat het paard uit reflex de benen meer intrekt. Zo is mij verteld dan he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:26

Wat een zieke gast :r
Arme paarden ;(
Risxx schreef:
Dit bericht bij deze ruiter, verbaast mij echt niet. Ik walg van de rijstijl van deze man.. Bah.

Ik herinner me dat ik hem bij Jumping Amsterdam heb gezien en dat het heel onaangenaam was om naar te kijken. Had enorm te doen met het paard en snapte niet dat dat wordt toegestaan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:28

Marie_Anne schreef:
Arme paarden ;(
Risxx schreef:
Dit bericht bij deze ruiter, verbaast mij echt niet. Ik walg van de rijstijl van deze man.. Bah.

Ik herinner me dat ik hem bij Jumping Amsterdam heb gezien en dat het heel onaangenaam was om naar te kijken. Had enorm te doen met het paard en snapte niet dat dat wordt toegestaan.

Het probleem is, dat hij te dom is om dit soort methodes dus op evenementen ook te doen, maar het misselijke ervan is, dat er heel veel ruiters zijn die dit soort methodes thuis ook uitvoeren. En dan heb ik het niet alleen over deze sporen, maar over veel meer paardonvriendelijke handelingen om ze 'beter' te maken.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:31

Popstra schreef:
Gut je moet iemand wel echt haten om dit aan het licht te brengen..ik moest 3x kijken voor ik het knopje in zijn hand zag!

Als je dit aan het licht brengt dan heb je nog normen en waarden en houd je van paarden. Zulke mensen moeten ze een standbeeld geven. Net zoals de groom van de Zwitser, die durven aan te geven wanneer het grenzen overschrijdt. Maar wat doet de sector die verketteren die mensen. En dan krijg ik altijd het gevoel dat dit hele normale gangbare praktijken zijn.

Popstra

Re: Andrew Kocher verdacht van gebruik elektrische sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:33

Ja helemaal mee eens. Een leek zou dit niet zien bedoel ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:34

Earth schreef:
Marie_Anne schreef:
Arme paarden ;(

Het probleem is, dat hij te dom is om dit soort methodes dus op evenementen ook te doen, maar het misselijke ervan is, dat er heel veel ruiters zijn die dit soort methodes thuis ook uitvoeren. En dan heb ik het niet alleen over deze sporen, maar over veel meer paardonvriendelijke handelingen om ze 'beter' te maken.

Maar sowieso hoort hij daar gewoon niet, vanwege zijn rijstijl en de manier waarop het paard rond ging. Het was echt heel naar en vreemd. Wij dachten destijds eigenlijk dat buitenlanders met veel geld zich blijkbaar gewoon in kunnen kopen, zodat het een internationaal evenement wordt. In plaats van dat ze zich moeten kwalificeren.

Misschien heeft een bokker wel een filmpje gemaakt, hij startte twee keer dacht ik, dit was de zondagmiddag.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:41

Earth schreef:
Maaik schreef:
Zonder verder een oordeel te hebben over het feit of het wel of niet photoshop is, vraag ik mij af wat het nut hiervan is? In mijn ogen is de kans groter dat het paard vlakker gaat springen doordat ‘ie mogelijk over z’n tempo gaat en het qua kracht niet kan bewerken, plus daarbij nog het risico dat het paard naar het been gaat slaan en er dus juist balken gaan vallen. Ik zie nog niet helemaal hoe dit de scope zou kunnen verbeteren?

De drukken het knopje in net op het moment van afzetten, zodat het paard uit reflex de benen meer intrekt. Zo is mij verteld dan he.

Het scherper invouwen van de voorbenen kan ik dan nog indenken, maar op de achterbenen lijkt het mij juist een averechts effect geven. Als ik weer een keer tegen een stroomdraad aan kom zorgt het er bij mij ook voor dat ik verkramp/in elkaar duik en juist niet dat ik mij zou overstrekken in de achterhand. Maargoed het zal vast een gewenst effect hebben, want anders wordt het niet gebruikt..

Maargoed het feit dat het ooit bedacht is door iemand en op de markt is gebracht zegt natuurlijk al genoeg.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:44

Shettepret schreef:
Cowgirl schreef:
Als het waar is gewoon de bak in net als deze dame die ook elektro shocken gebruikte.

https://www.youtube.com/watch?v=edHjeGzc2Ao

Niet voor tere zieltjes want het is niet grappig om naar te kijken. Maar ze zit inmiddels in de gevangnis heb ik begrepen.

Ik had daar toch even met een zweep heengegaan en haar ervan langs gegeven geloof ik...
mooi dat ze vast zit!

Ze was veroordeeld voor diefstal meende ik. Ik meende dat deze acties hier niet mee te maken hadden.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:15

Ik hoop dat hij nooit meer op een paard terecht komt. Ook zonder deze elektrische sporen een rijstijl van niks. :(

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:18

Moet zeggen dat ik te blind ben om precies te kunnen zien wat er op de foto's staat. Maar toen ik dit verhaal tegenkwam, vorig jaar juli met springpaard Carollo... Niet een ruiter die je op je paarden wilt hebben. Ik hoop dat dit heel goed wordt uitgezocht.

https://www.facebook.com/roy.wilten/pos ... 1341189211
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 26-06-20 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:19

Ik hou er helemaal niet van hè, maar het doet mij wel denken aan de bokkers die met overtuiging stroom gebruiken op hun honden. Daar wordt door een aantal bokkers toch helemaal niet moeilijk over gedaan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:34

Nikass schreef:
Ik hou er helemaal niet van hè, maar het doet mij wel denken aan de bokkers die met overtuiging stroom gebruiken op hun honden. Daar wordt door een aantal bokkers toch helemaal niet moeilijk over gedaan.

Is dit serieus? Walgelijk dat dat op een forum als dit voorkomt, heb het nog nooit voorbij zien komen gelukkig maar zit ook niet in de honden fora

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:37

Jazeker serieus. Er zijn bokkers die beweren dat honden voor bepaalde sporten en werk niet op een andere manier te trainen zijn, en dat het ook helemaal niet erg of schadelijk is.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:44

Als je dit soort dingen nodig hebt om te kunnen presteren is er iets niet goed. Zou het mijn paard niet aan kunnen doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:52

Hoe werkt zoiets dan?

Waar krijgt het paard een schok dan?
Zit dat draadje dan in verbinding ergens bij zijn schoenen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:53

linnie050 schreef:
Hoe werkt zoiets dan?

Waar krijgt het paard een schok dan?
Zit dat draadje dan in verbinding ergens bij zijn schoenen?

Wat ik begrijp met zijn sporen, soms binden ze de draadjes om de sporen heen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:04

Als ik dat fotootje zie, bij de OP, dan weet ik al genoeg. Ik weet niet wat voor circus hij daar om het hoofd/ in de mond van het paard heeft gehangen, maar als je zoiets nodig hebt, ben je toch geen ruiter en als je zoiets gebruikt, ben je in ieder geval geen paardenliefhebber. En dan ook nog elektrische sporen? De zg. paardensport is helemaal geen sport voor het paard. Het gaat om geld en meerdere eer en glorie voor de ruiters. Bah!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:20

Ik vraag me ten eerste af hoe je in godsnaam op zo’n idioot idee komt, dan is de wanhoop toch wel nabij. En ten tweede is het verschrikkelijk dat dieren vaak de dupe zijn van geldkwesties en prestaties die geleverd moeten worden....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:43

Kan iemand mij uitleggen hoe dat dan werkt precies?

Geef je dan een spoor hulp en komt er dan nog een elektrische stoot achter aan? Ik heb er totaal geen beeld bij.

Wel heb ik deze ruiter al vaker zien rijden op TV en vind hem echt als een krant rijden en het is niet fijn om naar te kijken. Nu met dit verhaal denk ik, het lijkt me helemaal niet fijn rijden met elektrische sporen (los van dat het erg wreed is) want als je prikt en gelijk stroom stootje moet geven, dan ben je daar meer mee bezig als gewoon met rijkunstig rijden. Dat is dan ook iets dat ik bij deze man mis→ de rijkunst.

Maar ik ben wel benieuwd hoe dit dan werkt.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 00:00

Tja... ik wil een advocaat van de duivel spelen...maar die close up fotos in het artikel bewijzen helemaal niets. Op de ene foto zie je de mouw van een rood jasje, op de volledige foto heeft hij een zwart jasje. Op 1 close up zie je een paars bandje, op de volledige foto niet.

Ik heb ook niets met deze ruiter hoor, laat ik dat voorop stellen. Maar óf deze foto’s zijn nep, of een andere ruiter. Dit kan hij wel heel makkelijk aandragen natuurlijk. Je kan niet zien of hij het is en de close ups kunnen ook andere ruiters zijn.

Óf het zijn fotos van meerdere wedstrijden, maar dan vind ik het bijzonder dat hij nog nooit betrapt is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 00:08

Nikass schreef:
Jazeker serieus. Er zijn bokkers die beweren dat honden voor bepaalde sporten en werk niet op een andere manier te trainen zijn, en dat het ook helemaal niet erg of schadelijk is.

Helemaal mee eens. +:)+
Ik vind het dus beide walgelijk.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 00:31

Mk1978 schreef:
Tja... ik wil een advocaat van de duivel spelen...maar die close up fotos in het artikel bewijzen helemaal niets. Op de ene foto zie je de mouw van een rood jasje, op de volledige foto heeft hij een zwart jasje. Op 1 close up zie je een paars bandje, op de volledige foto niet.

Ik heb ook niets met deze ruiter hoor, laat ik dat voorop stellen. Maar óf deze foto’s zijn nep, of een andere ruiter. Dit kan hij wel heel makkelijk aandragen natuurlijk. Je kan niet zien of hij het is en de close ups kunnen ook andere ruiters zijn.

Óf het zijn fotos van meerdere wedstrijden, maar dan vind ik het bijzonder dat hij nog nooit betrapt is.

Het zijn ook foto's van verschillende wedstrijden, dat staat er ook bij

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 00:47

Ah toch... mijn Frans is niet zo best :+

Maar dan nog kan je op de foto’s niet zien wie het is. En ik vind het dan wel echt slordig dat dit nooit bij een soort ringmeester oid is opgevallen.

Als het waar is: schandalig. Alles in beslag nemen en een houten hobbelpaard geven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 06:28

Er moeten toch meer mensen zijn die daar van af weten? Zijn werknemers, de grooms etc.? Dat moet toch iemand in zijn naaste kring zijn opgevallen als hij dit soort dingen doet?