Drugslab bij Jenco Stables

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Drugslab bij Jenco Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:37

Je ziet ook steeds vaker dat oude boerderijen opgekocht worden . Dan lijken ze bewoond maar in werkelijkheid zitten er criminelen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:22

bigone schreef:
Je ziet ook steeds vaker dat oude boerderijen opgekocht worden . Dan lijken ze bewoond maar in werkelijkheid zitten er criminelen in.

Ik moest een beetje lachen om de reactie als ik het zo plat voor mij zie. :')
'De criminelen zijn net mensen, moeten ook ergens slapen', maar je bedoelt dat er helemaal niemand woont behalve een lab hahaha.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:53

Hoe werkt dat eigenlijk, als je in al je onschuld een loods verhuurt kun je dan in het contract zetten dat je het recht gebt op een wekelijkse inspectie ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 06:49

bigone schreef:

Anti kraak panden idd. Bij ons was dat ook, Eerst woont er een familie, dan gaat de familie "uitelkaar" en de man blijft. Iedereen dacht dat ie van 's ochtends vroeg tot 's avonds werkte. Maar we vonden het ook wel raar dat het snachts drukker was. Eind stand. Familie was niet uit elkaar en woonden allemaal bij elkaar een dorp verder op in een appartement. Op een donderdagmiddag toen ik thuis kwam wemelde het van de politie bij de buren, ik dacht misschien iets niet betaald? Maar de buurman ging bij thuis komst recht door, undercover auto er achter aan. En 's avonds vrachtwagens af en aan om te ontruimen. Wietplantage van minimaal 800 planten in de oude geitenschuur. Ik kwam daar vroeger wel toen zij er niet woonden. Maar dat verklaarde wel gelijk alle drukte van auto's snachts, de wietlucht die ik 's nachts rook als m'n raam open stond, m'n moeder die mensen om huis dacht horen lopen.

En van de andere kant heb ik ook dingen mee gemaakt (drugsdealers) . Die wereld is echt alles behalve gezellig. Je kijkt constant achterom. En het draait alleen maar om het geld.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:17

Jaren geleden zijn wij benaderd of we onze loods wilden verhuren.
Goede opbrengt en geen gedoe ermee.

Ik heb de mail doorgestuurd naar de politie, geen sjoege gegeven aan de afzender.
Politie deed er niets mee op dat moment.
Jaar erna belden ze of we de gegevens hadden van dat volk.
Nee, alles doorgestuurd naar jullie en weggegooid.

Ken ook verhaal van woninghuur.
Verhuurder woonde er op 300 mtr vanaf. Vrij zicht op de woning.
In de winter lag er geen sneeuw op de niet geïsoleerde garage.
Kerel had verhaal dat ie airmarshall was en ‘s nachts werkte, zij kapster.
Inbraak geweest, gaat bij huurbaas vragen of hij wat gezien had.
Huurbaas zegt dat ze er politie erbij moeten halen.
Wou hij niet.
Huurbaas had pas bij vertrek van huurders in de gaten dat er een kleine plantage op zolder en in de kelder heeft gezeten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:25

Tienus , dom van die politie. Ze hadden het gewoon toe moeten staan, hadden ze er weer wat te pakken gehad. Privewoningen , soms een drama . Wij zijn klein dorp en echt midden in het centrum had een ouder stel hun spiksplinternieuwe grote appartement via een makelaar verhuurt , midden tussen andere appartementen. Een jaar later wilden ze er zelf in en de makelaar gaf het door aan de huurders en geen gehoor . Politie de boel opengebroken en helemaal verbouwd , alleen de resten lagen er nog , 60.000 euro schade.

Manuelhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:32

Cayenne schreef:
Wat Boras zegt is wel waar helaas.
Op het platteland worden steeds vaker boeren onder druk gezet om hun schuren af te staan aan georganiseerde misdaad.
En wanneer het ontdekt raakt moeten ze er nog voor opdraaien ook..

Inderdaad.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:14

Je ruikt Wietplanten op meters afstand al. Hoezo ze wisten er niet vanaf?
Ik had 1 grote Wietplant in mijn zijtuin staan,voor me zoon, je rook hem al vanaf de straat.En dit was nog maar 1 plant.
Het is ook zeer verleidelijk om 'mee te doen' je krijgt er aardig wat geld voor en je hoeft zelf niks voor te doen, alleen je schuur uitlenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:20

gohya schreef:
Ik had 1 grote Wietplant in mijn zijtuin staan,voor me zoon, je rook hem al vanaf de straat.En dit was nog maar 1 plant.
Het is ook zeer verleidelijk om 'mee te doen' je krijgt er aardig wat geld voor en je hoeft zelf niks voor te doen, alleen je schuur uitlenen.

Die bij ons wonen we pal naast (is 5 jaar geleden opgedoekt) . Niemand heeft ooit iets geroken hoeft ook niet als je het op de juiste manier doet. En je ruikt het sowieso pas als ze gaan bloeien, dus de toppen er op komen. En de wind komt toch echt vaak uit het westen/noord westen, dus dan hadden we het zeker moeten ruiken, en ook als ik er langs fietste, niet gebeurt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:26

safina schreef:
Ik vind het toch altijd gek dat ze bij mij, mijn familie en bekenden nooit het erf opkomen met de boodschap "we komen hier even een drugslab bouwen in de schuur, waag het niet om 'nee' te zeggen.' :Y)

Ik geloof best dat er soms dwang achter zit hoor, heel naar als je zin zo'n situatie terecht komt, maar is het niet ook gewoon een kwestie van het soort volk waarmee je je inlaat? Wat hier en bij schoonfamilie in de buurt is opgerold waren sowieso adressen waar al veel randfiguren en rare patsers kwamen.

Ik had in mijn oude huis twee flinke schuren, wij hebben ook een “aanbod” gehad om 1 van de twee te “verhuren” voor een idioot hoog bedrag. Als ik daar op ingegaan was dan had ik over een paar jaar het huis al volledig afbetaald met dat geld. Maar wij werden niet gedwongen ofzo. Ik zei gewoon geen sprake van en toen was het van oké dan niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:34

gohya schreef:

Joh, dit soort grotere jongens gebruiken echt wel goede afzuiging. Dan ruik je het vaak niet eens wanneer je er bijna vlak naast staat.
En het ging hier niet om wietplanten natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:37

Cayenne schreef:
gohya schreef:

Joh, dit soort grotere jongens gebruiken echt wel goede afzuiging. Dan ruik je het vaak niet eens wanneer je er bijna vlak naast staat.
En het ging hier niet om wietplanten natuurlijk.

Ik haalde m'n oude buurman aan met wietplantage, omdat alles zo sneaky gaat zonder dat je het door gaat dit is btw wel een grote jongen.

Wiet of harddrugs illegaal maken vind ik beide net zo erg. Gewoon puur en alleen de ellende die er omheen hangt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:02

gohya schreef:

Dit is echt absoluut niet waar!
Ik had een hennepkwekerij in het appartement recht boven mij, nooit iets van geroken/gemerkt..

Als er maar goede ventilatie gebruikt wordt en zelfs die heb ik niet gehoord.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:42

Ja das waar ook,goede ventilatie en je ruikt niks.
De mijne stond gewoon buiten in de zijtuin op het Oosten,kwam me toch een lucht vanaf.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:05

Ik weet niet eens hoe wiet ruikt. :?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:18

Ik denk dat die lieden heel vriendelijk zijn als ze je vragen. Tot dat ze de boel draaiende hebben en je in de gaten het wat voor volk het is.
Dan is er geen weg terug.

Als ze een viaduct, brug pijlers of zo gebruiken voor wietteelt, vind ik trouwens wel geniaal gevonden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:19

Dat is moeilijk te omschrijven, maar als je eenmaal weet hoe het ruikt herken je het overal!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:23

Ik vind Egoïst van Chanel wel beetje wietachtig ruiken. Ik vind het wel lekker fris kruidig geurtje.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:32

Je krijgt bijna geen controles als pensionstal dus nee ik vind het niet raar dat het zo lang onopgemerkt is gebleven. Had dat filmpje van het pantservoertuig wel willen zien trouwens haha. Dat lijkt mij dan wel weer ruig

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:44

tjiftjaf schreef:
Het is een beetje zoetig of zo. Ik heb echt lang gedacht dat het de geur van bier was (ik rook het wel eens bij concerten en zo), maar pas toen ik daar een opmerking over maakte werd me verteld dat het wiet was. :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:46

Elsa7 schreef:
tjiftjaf schreef:
Het is een beetje zoetig of zo. Ik heb echt lang gedacht dat het de geur van bier was (ik rook het wel eens bij concerten en zo), maar pas toen ik daar een opmerking over maakte werd me verteld dat het wiet was. :')

Cannabis en hop zijn nauw verwant.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:51

Elsa7 schreef:
tjiftjaf schreef:

Doe een dagje Amsterdam en je weet hoe het ruikt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:54

Bepaalde helleborussen (stinkend nieskruid) ruiken ook zoals cannabis ruikt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:31

Oehlala schreef:
Je krijgt bijna geen controles als pensionstal dus nee ik vind het niet raar dat het zo lang onopgemerkt is gebleven. Had dat filmpje van het pantservoertuig wel willen zien trouwens haha. Dat lijkt mij dan wel weer ruig

Wij hebben meerdere keren per jaar controle op ons erf. En wij doen geen gekke dingen en toch willen ze alles zien :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:42

gohya schreef:

Joh, dit gaat niet om plantjes in een tuin. :')
Proffesionele plantages binnen ruik je echt niet hoor. Die hebben mega goede afzuigers