Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sadira schreef:Hoi RLMAR, bedankt voor je reactie. Ik vind het jammer dat je mijn bericht zo oppakt, zonder de nuance die ik geprobeerd heb erin te leggen. Ik ben mijn post begonnen met het stereotype, om juist daarna uit te leggen hoe zo'n paard in elkaar steekt. Dit type paarden is meestal juist extreem intelligent, maar op een manege worden ze vaak als trage trapzak bestempeld omdat mensen ze verkeerd lezen en daardoor ook op een verkeerde manier behandelen. Ze zijn namelijk vaak langzaam in hun handelen maar héél snel in hun denken. Als je een LBI voor je wint heb je er een geweldig paard aan.
Berdien schreef:En juist omdat het twee uitersten zijn vind ik ze zó leuk en zou ik ze echt nooit meer willen missen. Het is niet altijd makkelijk en soms ook echt wel even schakelen, maar ze zijn beiden hun gewicht in goud waard.
Isabel_k schreef:@RLMR ik vind het wel heel interessant dat je dit aanhaalt. Het zou me namelijk niets verbazen als ik zoiets gezegd heb. Ik zou zo'n paard inderdaad niet willen. Niet omdat het geen leuke paarden zijn maar omdat ik met mijn eigen karakter en energie niet bij zo'n paard pas (algemeen gesproken dan). Dat is uit mijn eigen ervaring geen match, dat is voor niemand leuk.
Er zijn vast ook heel.veel mensen die mijn twee extraverte typetjes niets vinden