Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:nee misschien niet, maar desalniettemin uitheems en in grote getale in de nederlandse natuur. De wolf is echter wel inheems, tijdje weg geweest, maar we hebben ons land op de een of andere manier aantrekkelijk gemaakt, want ze zijn terug.Dat zijn geen roofdieren.
Mindim schreef:anjali schreef:nee misschien niet, maar desalniettemin uitheems en in grote getale in de nederlandse natuur. De wolf is echter wel inheems, tijdje weg geweest, maar we hebben ons land op de een of andere manier aantrekkelijk gemaakt, want ze zijn terug.Dat zijn geen roofdieren.
En beschermd ook nog, dus we zullen oplossingen moeten verzinnen.
DeMolenhoek schreef:Ja klopt hoor. Ik woon vlak nabij Hasselt en wij denken er toch sterk over om alles op te trekken tot 2 meter. Het is geen zicht maar goed. Wat moet dat moet.
speurneusc schreef:Mindim schreef:nee misschien niet, maar desalniettemin uitheems en in grote getale in de nederlandse natuur. De wolf is echter wel inheems, tijdje weg geweest, maar we hebben ons land op de een of andere manier aantrekkelijk gemaakt, want ze zijn terug.
En beschermd ook nog, dus we zullen oplossingen moeten verzinnen.
Nee waar ze vandaan komen zijn er gewoon veels te veel dus trekken ze verder in de hoop op beter plekken, en dat hebben ze gevonden want ze hoeven nu niet dagen te sjouwen voor wat eten, het staat gewoon voor hun neus klaar en kan toch nergens heen, voor de wolf een hemel dus.
HopeMyDay schreef:Erg sneu voor de eigenaar inderdaad maar even een oprechte vraag aan iedereen die "tegen" de wolf is. Hoe zien jullie een aanpak voor je? Met zn allen (op 1.5 meter uiteraard) langs de grens gaan staan om alle wolven terug te sturen? Wolven zijn nu eenmaal wild en horen (eigenlijk) in Nederland. Ondanks dat Nederland echt wel te klein en (vooral) te dichtbevolkt is voor wolven gaan ze zelf niet omkeren bij de grens. Zoals Mindim schrijft denk ik dat het beter is om in oplossingen te gaan denken. Ze zijn nu éénmaal hier en het is toch echt "ons" probleem.
HopeMyDay schreef:Erg sneu voor de eigenaar inderdaad maar even een oprechte vraag aan iedereen die "tegen" de wolf is. Hoe zien jullie een aanpak voor je? Met zn allen (op 1.5 meter uiteraard) langs de grens gaan staan om alle wolven terug te sturen? Wolven zijn nu eenmaal wild en horen (eigenlijk) in Nederland. Ondanks dat Nederland echt wel te klein en (vooral) te dichtbevolkt is voor wolven gaan ze zelf niet omkeren bij de grens. Zoals Mindim schrijft denk ik dat het beter is om in oplossingen te gaan denken. Ze zijn nu éénmaal hier en het is toch echt "ons" probleem.
anjali schreef:HopeMyDay schreef:Erg sneu voor de eigenaar inderdaad maar even een oprechte vraag aan iedereen die "tegen" de wolf is. Hoe zien jullie een aanpak voor je? Met zn allen (op 1.5 meter uiteraard) langs de grens gaan staan om alle wolven terug te sturen? Wolven zijn nu eenmaal wild en horen (eigenlijk) in Nederland. Ondanks dat Nederland echt wel te klein en (vooral) te dichtbevolkt is voor wolven gaan ze zelf niet omkeren bij de grens. Zoals Mindim schrijft denk ik dat het beter is om in oplossingen te gaan denken. Ze zijn nu éénmaal hier en het is toch echt "ons" probleem.
Ik ben tegen doden van wat of wie dan ook. Oplossing: verdoven en meenemen naar omheind terrein waar ze niet uitkunnen en de wolvenliefhebbers verder van hen kunnen gaan genieten en voor hen mogen zorgen.Dat soort terreinen zijn er al in het buitenland waar volgens de tv-documentaire die ik gezien heb de wolven met hun eigenaren\verzorgers het goed naar hun zin hebben.Een soort reservaat dus.Ook leuk voor hun fans want daar kunnen ze meer interactie met de wolven hebben. En de andere dieren en mensen hebben er geen last van.
juval schreef:HopeMyDay schreef:Erg sneu voor de eigenaar inderdaad maar even een oprechte vraag aan iedereen die "tegen" de wolf is. Hoe zien jullie een aanpak voor je? Met zn allen (op 1.5 meter uiteraard) langs de grens gaan staan om alle wolven terug te sturen? Wolven zijn nu eenmaal wild en horen (eigenlijk) in Nederland. Ondanks dat Nederland echt wel te klein en (vooral) te dichtbevolkt is voor wolven gaan ze zelf niet omkeren bij de grens. Zoals Mindim schrijft denk ik dat het beter is om in oplossingen te gaan denken. Ze zijn nu éénmaal hier en het is toch echt "ons" probleem.
beschermde status eraf.
ik ben tegen de plezierjacht, maar als wilde dieren overlast en gevaar op gaan leveren, dan mag er van mij afgeschoten worden.
_Penotti schreef:Nee helaas niet: nexit
Oh andere discussie.
Kijk dat ze in Polen wat meer plek hebben dan hier lijkt me logisch.
Daarom is dit Europees geregeld ook dikke kolder.
Maar neem aan met goede argumenten als veiligheid er ook Europees wat aan gedaan kan worden.
Mindim schreef:_Penotti schreef:Nee helaas niet: nexit
Oh andere discussie.
Kijk dat ze in Polen wat meer plek hebben dan hier lijkt me logisch.
Daarom is dit Europees geregeld ook dikke kolder.
Maar neem aan met goede argumenten als veiligheid er ook Europees wat aan gedaan kan worden.
Please geen Nexit, maar idd andere discussie.
Je zou denken dat het zo is, maar ik denk niet dat het hoog op de prioriteitenlijst staat momenteel. En zolang men andere oplossingen kan bedenken (en daar is men mee bezig, optie om te zenderen) om de wolf hier te laten samenleven in welke vorm dan ook, heeft dat prioriteit momenteel. Maar 7 wolven in heel nederland daarvan gaan geen alarmbellen rinkelen in europa.
speurneusc schreef:dat kunnen 3 paartjes zijn, dus als die alle drie 5 pups hebben heb je over 2 maanden meer dan 20 rondlopen, als er geen andere wolven van buitenaf bijkomen
Mindim schreef:speurneusc schreef:dat kunnen 3 paartjes zijn, dus als die alle drie 5 pups hebben heb je over 2 maanden meer dan 20 rondlopen, als er geen andere wolven van buitenaf bijkomen
Als ik het goed heb waren er pups mee gerekend.
Maar wat zie jij gebeuren dan, dat dit 123 wordt opgelost door Europa? Er zijn teveel groepen, waaronder enkele grote, die voor behoud pleiten en andere oplossingen willen proberen om het dier een leefgebied te bieden, zonder teveel schade. Zolang dat niet is uitgeput, gaat er denk ik niks gebeuren, afschieten al helemaal niet.