Horse Event wordt '1,5 meter-proof'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:27

Schoentje schreef:
Of moeten die evenementenorganisaties het maar gewoon 2 jaar vergeten en al hun personeel op straat zetten?

Als we niet van dit virus afkomen en de consequentie hiervan is dat we de komende x aantal jaren geen evenementen mogen organiseren is mijn antwoord knetterhard: ja, zet het personeel maar op straat.

We zullen toch met elkaar het virus onder controle moeten zien te krijgen. Als we dit niet voor elkaar krijgen, zullen er nog veel meer dode mensen bij komen.

Ik verwacht dat er tegen die tijd een vaccin is ontwikkeld waarvoor wij ons allen kunnen enten. Maar tot die tijd zullen we toch concessies moeten doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:30

Wranglerbutt schreef:
Heeft het zin om naar HE te gaan, als 'n selfie met Matt, Jesse of Britt niet meer mogelijk zal zijn? :+

Dan kun je beter naar de stal rijden waar ze staan, dan heb je een grotere kans op succes. :Y) Aangezien ze alle drie bij elkaar staan heb je kans op drie keer zoveel succes.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:43

verstijnen schreef:
Schoentje schreef:
Of moeten die evenementenorganisaties het maar gewoon 2 jaar vergeten en al hun personeel op straat zetten?

Als we niet van dit virus afkomen en de consequentie hiervan is dat we de komende x aantal jaren geen evenementen mogen organiseren is mijn antwoord knetterhard: ja, zet het personeel maar op straat.

We zullen toch met elkaar het virus onder controle moeten zien te krijgen. Als we dit niet voor elkaar krijgen, zullen er nog veel meer dode mensen bij komen.

Ik verwacht dat er tegen die tijd een vaccin is ontwikkeld waarvoor wij ons allen kunnen enten. Maar tot die tijd zullen we toch concessies moeten doen.

Klopt, maar om nu maar vast de komende twee jaar sowieso te vergeten en iedereen failliet te laten gaan, zal hem ook niet gaan worden. Bedrijven proberen gewoon hun hoofd boven water te houden en daar hoort organiseren en doorgaan gewoon bij.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:20

Schoentje schreef:
Klopt, maar om nu maar vast de komende twee jaar sowieso te vergeten en iedereen failliet te laten gaan, zal hem ook niet worden.

Als dat zou betekenen dat door zo'n maatregel het virus onder controle is te krijgen, dan zouden we wel moeten met zijn allen. Of je wil of niet.

Vanuit de regering moeten er dan regels komen om deze groepen op te vangen, ook financieel.

immanuela29

Re: Horse Event wordt '1,5 meter-proof'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:35

Mensen, sjee. Waarom zo negatief allemaal?
Op dit moment zegt Horse Event dat het 1,5 meter proof gaat worden. We zijn PAS in april. (Ja, eind april, maar nog steeds vroeg in het jaar) Horse Event is pas midden/eind september. En jullie willen het nu al annuleren? Wie weet gaat het straks wel weer goed in Nederland. Want op dit moment lijkt het langzaam beter te gaan. In China gaat het leven al weer langzaam wat normaler. Waarom zal je gelijk het hele jaar annuleren als er straks helemaal niks meer is? En stel, het kan toch niet doorgaan omdat het nog steeds bezig is. Dan kunnen ze het annuleren. Maar om nu al te gaan huilen voor september, vind ik wel een beetje nergens op slaan. Beetje positiviteit is nooit verkeerd. ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:38

verstijnen schreef:
Schoentje schreef:
Klopt, maar om nu maar vast de komende twee jaar sowieso te vergeten en iedereen failliet te laten gaan, zal hem ook niet worden.

Als dat zou betekenen dat door zo'n maatregel het virus onder controle is te krijgen, dan zouden we wel moeten met zijn allen. Of je wil of niet.

Vanuit de regering moeten er dan regels komen om deze groepen op te vangen, ook financieel.

Ja klopt, maar tot nu toe is er na 1 september nog niks geregeld en/of besloten, duurt dat nog een hele tijd en zullen ze door mogen en moeten gaan met organiseren.

Ze denken gewoon in mogelijkheden, in hoe het in het 'nieuwe normaal' zou moeten en kunnen en dat doen ze heel goed, vind ik.

Een beetje positiviteit is gezond in een moeilijke periode. ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:43

tiwi1969 schreef:
Ik denk dat ze zichzelf in de voet schieten, nu een hoop kosten maken voor een evenement waarvan je bijna zeker weet dat het toch niet doorgaat. En dan straks iedereen een voucher voor volgend jaar?

en dan de toko HE failliet gaan, zit jij met je mooie voucher te koekeloeren. Net als met die horeca voucheractie, het risico wordt daarmee volledig naar de klanten doorgeschoven.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:49

verstijnen schreef:
Schoentje schreef:

Of, je gooit niet gelijk alles wat nu niet kan uit het raam, maar je gaat op zoek naar mogelijkheden om met 1,5 meter afstand wel iets te kunnen organiseren.
Horeca, bioscopen, theaters, evenementen. We hoeven niet gelijk alles voor altijd (of de komende twee jaar) af te schaffen, juist het op zoek gaan naar "hoe kan iets dan wel" gaat nodig zijn om de maatschappij drijvend te houden.

Booklover01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:56

Raar dat ze niet even een jaar wachten met dit evenement... Maar wel goed dat ze op zoek zijn naar een manier om de 1,5 meter afstand aan te kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:26

Zou dit bericht niet gewoon een beetje een 'sfeer-proeverij' van de HE organisatoren zijn?
Bokt heeft immers dikke vinger in de pap, en wat ze nu hier lezen, is wel duidelijk dat er weinig zin in hebben om geld aan uit te geven...

Just a wild guess, hoor...

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:32

Nielojram schreef:
Zou dit bericht niet gewoon een beetje een 'sfeer-proeverij' van de HE organisatoren zijn?
Bokt heeft immers dikke vinger in de pap, en wat ze nu hier lezen, is wel duidelijk dat er weinig zin in hebben om geld aan uit te geven...

Just a wild guess, hoor...

Nou, dat is niet zo wild gegokt hoor. Was ook het eerste wat ik dacht!

AnoniemAAtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:37

ik hoop dat Horse Event een haalbare oplossing kan vinden! en mensen; waarom een jaartje overslaan als er oplossingen zouden kunnen zijn?! ik zou het geweldig vinden als het doorgaat want ik spaar heel erg hard voor eventueel 2 dagen! we zien hoe het loopt en als we ons met z'n allen aan de regels kunnen houden moet het kunnen met wat aangepaste dingen!?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:31

Ik vraag mij wel af hoe het dan eventueel gezien gaat worden. Bij een standje 1,5 meter ruimte en dan een enorme rij zoals ik nu zie bij supermarkten, bouwmarkten, action etc.

Of een show die gegeven gaat worden?

Het enige wat ik kan bedenken is een ruime opzet en een beperkt aantal kaarten in de verkoop.
Bv 200 man per dag (ik noem zomaar even een getal).

Ik hoef er niet heen...was ook niet gegaan als er geen virus was.
Spaar altijd voor de Equitana.. en die is volgend jaar maart :=

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:27

Cowgirl schreef:
Ik vraag mij wel af hoe het dan eventueel gezien gaat worden. Bij een standje 1,5 meter ruimte en dan een enorme rij zoals ik nu zie bij supermarkten, bouwmarkten, action etc.

Of een show die gegeven gaat worden?

Het enige wat ik kan bedenken is een ruime opzet en een beperkt aantal kaarten in de verkoop.
Bv 200 man per dag (ik noem zomaar even een getal).

Ik hoef er niet heen...was ook niet gegaan als er geen virus was.
Spaar altijd voor de Equitana.. en die is volgend jaar maart :=

En equitana is nog vele malen groter komen mensen uit heel Europa, juist die zou ik dan weer skippen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:30

Citaat:

Snap dat iedereen graag een vaccin wil maar daar moet je ook geen wonderen van verwachten.

Daarbij kan er net zo goed volgend jaar een ander virus de kop op steken. We leven de laatste 20/30 jaar steeds meer op elkaar, in een wereld waar iedereen overal heen vliegt. Zal niet de enige en laatste pandemie zijn.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:58

Dit klinkt heel erg alsof we dit jaar geen HE gaan krijgen. Of zwaar uitgekleed.
https://www.horses.nl/algemeen/coronavi ... vaccin-is/

Daarnaast vrees ik voor Equitana. Ik neem dan altijd 7 tot 9 dagen vrij, huur een huisje en ga 1 of meerdere dagen erheen. Dat zal het misschien niet worden in 2021. Maar we zullen het zien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:40

Tja dat was te verwachten natuurlijk. Geen HE dus als ik dat zo lees.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:28

chamion schreef:
Dit klinkt heel erg alsof we dit jaar geen HE gaan krijgen. Of zwaar uitgekleed.
https://www.horses.nl/algemeen/coronavi ... vaccin-is/

Daarnaast vrees ik voor Equitana. Ik neem dan altijd 7 tot 9 dagen vrij, huur een huisje en ga 1 of meerdere dagen erheen. Dat zal het misschien niet worden in 2021. Maar we zullen het zien.

Equitana is pas in maart dus dan zijn we alweer een half jaar verder. Gezien vaanf september natuurlijk.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:47

Van Facebook "Horse Event".

Helaas hebben wij als organisatie van Horse Event moeten besluiten het evenement dit jaar te annuleren. Ondanks dat Horse Event ‘corona-proof’ zou kunnen plaatsvinden, blijft de onzekerheid te groot. Om alle paardenliefhebbers in Nederland dit jaar toch te voorzien van kennis, een bijzondere beleving en leuke aanbiedingen, zijn we volop bezig met de voorbereidingen van Horse Event Online. Binnenkort hoor je hoe dit online evenement er uit komt te zien en hoe je hier als bezoeker bij ‘aanwezig’ kan zijn.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:53

Heel verstandig. Wel leuk opzich, online. Ben benieuwd hoe ze dit gaan vormgeven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:54

Ben ook heel benieuwd naar de online versie! Het lijkt me een verstandig besluit wat ze gemaakt hebben. :j

Ik vraag me wel af wat ze onder 'groot' verstaan, agility wedstrijden vinden normaal plaats 'vanaf' 100 inschrijvingen ongeveer. Als dat daar ook onder valt dan hebben we nog even te gaan voordat we weer mogen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:18

So be it, wel 1 mazzel: het is gratis en je hoeft nergens heen... :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:37

Ik wil best betalen voor goede online sessies. Ben erg benieuwd naar de online versie en vooral hoe ze een groeps gevoel gaan proberen te creëren.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:43

Autumnn schreef:
Eliine schreef:
Ik kan me gewoon überhaupt niet voorstellen dat er zo vlak na 1 sept al 1000en mensen bij elkaar mogen komen. Ik woon er vlak naast dus voor de reistijd zou ik het niet hoeven doen maar met een beetje gezond verstand ga je zo'n evenement toch helemaal niet plaats laten vinden laat staan bezoeken?

Dat inderdaad. En hoe zien ze dat voor zich bij de piste? Kan je toch amper wat zien met anderhalve meter...
Bizar dit. Ach, het kaf scheidt van het koren....

Die snap ik even niet. Dat kaf en koren. Wie is er kaf en wie koren dan?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:44

CoonArt schreef:
So be it, wel 1 mazzel: het is gratis en je hoeft nergens heen... :)

Is het wel gratis?