Acht hengsten voor de wagen van Anne Okkema

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:19

En eventer springt ook over allerhande soorten hindernissen. Is ook onderdeel van de training. Dat niet iedereen zoveel paarden heeft staan klopt wel. Maar goed, ik blijf erbij dat ik dit een groter risico vind als een ervaren eventer die even voor de lol wat zonder zadel springt. Idd als een paard gaat, gaat hij. Maar als je als ruiter dat aan de hand hebt dan ben je alleen zelf het haasje. En als je zonder zadel rijdt valt de schade doorgaans mee, omdat je er simpelweg afschuift (in tegenstelling tot met zadel waarbij je ziet dat ruiters toch vaak verkrampen in een reflex om vast te houden). Maar als een aanspanning gaat zitten er meestal meer mensen op de wagen. En is er vaak ook meer stuk aan materieel, paarden etc.

Ayasha
Blogger

Re: Acht hengsten voor de wagen van Anne Okkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:34

Zullen we de cijfers er eens bijnemen waar er meer dodelijke ongevallen gebeuren. := Bij de ervaren eventers of bij de ervaren menners? Dan weten we het zeker. :D

Deze paarden en menner doen niets dat ze anders ook niet doen. Dus nee, IMO is het niet gevaarlijker dan de eventer.

De reacties in het topic van de eventer vond ik trouwens ook zwaar overtrokken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:03

_Penotti schreef:
Wauw!!!
Wat een stuurmanskunst.
Als jij kijkt bij dat bruggetje. Grote uitzwaai anders haalt de menwagen het niet _/-\o_

Nou indd ik zat ook al te kijken indd,echt heel knap!