Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:52

Ik heb een verschrikkelijke hekel aan B starten oo wedstrijd. B vind ik zelf heel moeilijk met een jonkie omdat get zo makkelijk is dat het moeilijk word.Heel blij dat ik nu mn punten kan gaan halen tot de L1/L2. Ligt eraan hoe lang Corina nog duurt natuurlijk. Nog niet gestart met mn baby. Wel meegeweest. Op ander terrein

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:37

Shari_Becker schreef:
Weet iemand of dit toevallig alleen geldig is als je al een startpas hebt of ook met de dagstartpassen mag?

Ik wil een paard in de M2 uitbrengen zodat ik vervolgens alles gelijk t/m M2 mag starten ( eigen paard start ik Z1 mee, paard wat ik nu M2 wil starten loopt ZZ-licht bij eigenaar ).

Maar ik kan nergens vinden of dit ook nu online mag?

Ben ik ook benieuwd naar. Ik wil om dezelfde reden een paard waarmee ik nooit eerder gestart ben graag in de M1 starten (voor 1 wp).

Anoniem

Re: Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:46

Bepaling 3
Een deelnemende combinatie moet in het bezit zijn van een (op de dag van het event) geldige startpas.

Lijkt me duidelijk toch? Anders had er wel gestaan geld alleen voor lopende startpassen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:50

liekec schreef:
Ik vind het persoonlijk niet oke dat je nu een paard kan 'opleiden' tot het Z, maar bij wijze van het een gek/ezel kan zijn in een andere bak. De wedstrijden rijden is voor mij toch altijd een bevestiging van het feit dat het geen compleet wereldvreemd paard is die alleen maar het bakje en het weiland van het boertje heeft gezien. Dat gaat verloren nu, en dat vind ik jammer.

Dit vond ik voor dit initiatief al een bezwaar, omdat er genoeg combinaties zijn die alleen starten als de wedstrijd gehouden gehouden op hun eigen stal. Dus dat was altijd al een mogelijkheid.

Ik heb helaas weinig tot niks aan de online proeven zolang niet alle basisklasses worden uitgeschreven.

Daarnaast vraag ik me af hoe zichtbaar de combinatie is zonder inzoomen aan het einde van de bak en juist rond C, als je op 2 meter moet filmen. 100% zeker dat je dan zonder enorme groothoek niet het volledige paard erop hebt staan.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:05

Ik had begrepen dat er vanaf vandaag ingeschreven kon worden. iemand daar meer info over?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:17

Weet iemand hoe vaak je een video mag opsturen? Hoevaak je dus mag meedoen? Wel met verschillende filmpjes natuurlijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:19

Er is per klasse 1 proef uitgeschreven. Ik zou daarom denken 1x per online wedstrijd.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:33

Hé wat fijn dat er hier wat genuanceerder gereageerd word. Een kritische noot hier en daar maar niet meteen dat hoge azijn gehalte.

Over dat je video's eigendom worden van KNHS. Daar kun je wat van vinden. Maar dat doen facebook en andere socialmedia natuurlijk ook al jaren.

Over het inzoomen: dat kan een jury met zijn/haar eigen ogen ook niet echt. Dus als je scherm maar groot genoeg is moet je er een heel eind mee kunnen komen. Hoe je de hele bak er op krijgt is mij een groter raadsel.

Ik vind het vooral een leuk initiatief. Weet niet of ik hier nou zelf aan mee ga doen. Weet ook niet of het een geslaagde pilot gaat zijn. Maar vooral een positieve poging om er iets van te maken.

Kan zomaar ook een goede optie zijn als er ooit weer een dierziekte uitbreekt die de boel plat legt.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:20

Je kunt 1 proef rijden per online event idd. Nog even afwachten hoe vaak er een online event is.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:22

pol013 schreef:
Over dat je video's eigendom worden van KNHS. Daar kun je wat van vinden. Maar dat doen facebook en andere socialmedia natuurlijk ook al jaren.

Facebook en andere social media zijn gratis, daar betaal je met je data.
Aan de knhs betalen we startkaart en inschrijfgeld (zoals ook voor de lockdown), en nu verplichten ze deelnemers om ook privacy-gevoelige data te geven om mee te kunnen doen. Dat is in de basis niet oke.

Bij dit soort initiatieven wordt normaal gesproken juist nadrukkelijk vermeld dat de data na beoordeling direct wordt gewist.

KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:14

Als het niet voor winstpunten zou zijn, dus bijvoorbeeld in een op zichzelf staande competitie, zou ik het een prima alternatief vinden.
Wel voor winstpunten die in feite gelijk zijn aan de regulier gehaalde winstpunten, vind ik niet oké en te fraudegevoelig. Als je instructeur je paard even goed flink losrijdt en je daarna met behulp van wat gebaren helpt in de proef (want hij staat buiten het filmgebied), kun je vrij eenvoudig een stuk beter presteren dan wanneer je zelf losgereden hebt en je geen hulp van naast de bak krijgt.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:24

Wij gaan het gewoon proberen, zojuist ingeschreven en vanavond maar een filmpje maken!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:15

Helaas, nog, geen Z1. En kan ook niet vinden wat het kost.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:19

Startgeld is 7.50

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:52

Ik ben er blij mee, zo kan ik toch nog de laatste 3 puntjes rijden in het M2, ja en dan houdt het online wel weer op, maar als weer echt mogen kan ik gelijk Z1 starten.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:18

Buxy schreef:
Wij gaan het gewoon proberen, zojuist ingeschreven en vanavond maar een filmpje maken!

Ik kan in de KNHS app niet vinden waar de online events staan. Heeft iemand de tip?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:27

NAV schreef:
Buxy schreef:

Ik kan in de KNHS app niet vinden waar de online events staan. Heeft iemand de tip?

wedstrijdkalender en dan in de omschrijving online event en dan filteren. Ik heb trouwens als locatie Ermelo staan en bij afstand 500 km
Laatst bijgewerkt door Caritas op 14-04-20 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:28

Ze staan gewoon onder de wedstrijden als je zoekt op: online event
Locatie is Ermelo, dan moeten ze wel te vinden zijn.

Alleen sta bij beide data al op de wachtlijst. Dat is wel een (kleine) teleurstelling.
Ik had niet verwacht dat er een limiet aan zou zitten. Zoveel inschrijvingen zijn er nog niet.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:38

Heb helaas android, Las dat de app alleen nog beschikbaar is voor apple?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:39

DewiFoto schreef:

Alleen sta bij beide data al op de wachtlijst. Dat is wel een (kleine) teleurstelling.
Ik had niet verwacht dat er een limiet aan zou zitten. Zoveel inschrijvingen zijn er nog niet.

Heet jouw paard Chappie? Bij de eerste sta je op "geannuleerd door inschrijver"

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:43

Caritas schreef:
DewiFoto schreef:

Heet jouw paard Chappie? Bij de eerste sta je op "geannuleerd door inschrijver"

Huh, als ik de eerste lijst bekijk sta ik er helemaal niet op. En geannuleerd heb ik al helemaal niet.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:47

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:23

Ik wil misschien een dagpas aanvragen om een keer onder het zadel te starten.
Maar als ik een pas aanvraag en de boel zit dan vol is natuurlijk niet zo handig.

Misschien maar ff afwachten hoe veel events er komen, niet dan kijken of ik een dag, week of misschien wel maand pas doe.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:30

Dennis schreef:
Ik wil misschien een dagpas aanvragen om een keer onder het zadel te starten.
Maar als ik een pas aanvraag en de boel zit dan vol is natuurlijk niet zo handig.

Misschien maar ff afwachten hoe veel events er komen, niet dan kijken of ik een dag, week of misschien wel maand pas doe.

Maar is het niet zo dat je eerst inschrijft voor je de optie van welke pas krijgt?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:44

Moet je eigenlijk in wedstrijdtenue en ingevlochten je proefje rijden?