Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Ben benieuwd wanneer je een keer bij de optocht in Keulen ben geweest of gezien hebt op t.v. dat je jouw paard aan die optocht ook zou mee laten doen?
Boras schreef:Mensen die in dit topic hun deelname aan de op hun retour zijnde (carnavals-)optochtjes in Nederland vergelijken met de Rosenmontag in Keulen met 1.000.000 bezoekers, meer dan 12.000 deelnemers en 130 muziekkorpsen met (paarden-)oorverdovende hoempamuziek hebben er niet echt het juiste beeld bij vermoed ik.
Ik vraag me in het kader van vluchtdieren, veiligheid, mensenmassa, veel lawaai, alcoholgebruik trouwens af of die deelnemende paarden niet een beetje worden geholpen met het bereiken van een zen state of mind tijdens de Rosenmontag. Ik weet het niet hoor, maar het zou me niet verrassen als dat op grote of kleine schaal gebeurd.
Sideswipe schreef:Lara_Silver schreef:Helemaal top! Te zware ruiters hebben sowieso niks op paarden te zoeken. Sorry not sorry.
even advocaat van de duivel......
Als je een stap verder denkt dan zou een ruiter helemaal niks op een paard moeten zoeken. Is een paardenrug daar op gebouwd?
(ik vrees dat ik nog wel mee ga maken dat paardrijden moreel gezien helemaal "not done" is)
Lara_Silver schreef:Paardrijden is ook niet meer van deze tijd, en we doen het toch.
Dinopino schreef:Weet dat hier bij schutzenfesten de paarden worden platgespoten. Denk dat politiepaarden bij hun inzetten ook altijd onder stress staan.
Dinopino schreef:Alleen heb je nu nog steeds 300 mogelijke onzekere factoren. Namelijk de paarden. Er zijn heel veel mensen aanwezig dus de kans dat er wanneer er een of meerdere paarden vandoor gaan, er ook echt serieus iets kan gebeuren. Wil je dat? Het moet toch een feest zijn en zo verhoog je de kans op een drama. Paarden zijn vluchtdieren en zelfs het beste paard kan op hol slaan. Dus wanneer je het paardenwelzijn buiten beschouwing laat, waarom deze onzekere factor. Het schijnt dus dat er vorig jaar enkele paarden vandoor zijn gegaan.
elnienjo schreef:Dinopino schreef:Alleen heb je nu nog steeds 300 mogelijke onzekere factoren. Namelijk de paarden. Er zijn heel veel mensen aanwezig dus de kans dat er wanneer er een of meerdere paarden vandoor gaan, er ook echt serieus iets kan gebeuren. Wil je dat? Het moet toch een feest zijn en zo verhoog je de kans op een drama. Paarden zijn vluchtdieren en zelfs het beste paard kan op hol slaan. Dus wanneer je het paardenwelzijn buiten beschouwing laat, waarom deze onzekere factor. Het schijnt dus dat er vorig jaar enkele paarden vandoor zijn gegaan.
Maar dat hebben ze bij de bereden politie toch ook? En die staan overal midden in als er rellen uitbreken.