Kijktip: Zusjes Filion te zien in 'Steenrijk Straatarm'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:39

Kinke schreef:
ff laten vegen en her en der misschien wat opstoppen, dat valt wel mee :) Is gewoon een paar weekendjes niet shoppen ;) :D

Weet ik ;). Maar is wel nodig :P.

Kinke

Re: Kijktip: Zusjes Filion te zien in 'Steenrijk Straatarm'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:40

ja, dat ben ik met je eens

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:53

_San87_ schreef:
Het dak mag wel aangepakt worden, imo :=.

Ja oke. Kleinigheidjes hou je altijd :D
Maar van binnen met die balken, zo gaaf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:56

jesito schreef:
_San87_ schreef:
Het dak mag wel aangepakt worden, imo :=.

Ja oke. Kleinigheidjes hou je altijd :D
Maar van binnen met die balken, zo gaaf.

Ja het is absoluut een prachtig huis :j.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:12

Super leuke meiden die zusjes en een erg leuke aflevering! Mooi ook de dankbaarheid van beide kanten.

Maar ik vond het bedrag voor 4 dames bij die pro kapper echt niet hoog... Of ben ik de enige? Nog geen 30 euro pp, voor wassen en stylen...
Edit: vooral verbaasd, niet dat ik er op neer kijk, voordat jullie dat denken :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:13

Janine1990 schreef:
Super leuke meiden die zusjes en een erg leuke aflevering! Mooi ook de dankbaarheid van beide kanten.

Maar ik vond het bedrag voor 4 dames bij die pro kapper echt niet hoog... Of ben ik de enige? Nog geen 30 euro pp, voor wassen en stylen...

Denk dat ze wel een leuke korting hebben gekregen net als in de kledingwinkel.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:32

Ik denk dat je normaal gesproken dat bedrag per persoon kwijt bent ipv nu voor 4

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:05

Is inderdaad geen goedkope kapper (heb stage gelopen bij zijn webshop), maar hij heeft ook een keer aan het programma mee gedaan als rijke familie, dus ik denk dat het programma wel wat met hem heeft kunnen regelen (of dat zij de rest betaalden ofzo)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:12

Het bedrag was inderdaad niet hoog, maar niet iets wat vele kunnen doen omdat het leefgeld op gaat aan boodschappen en andere belangrijkere dingen dan een kapper.

Ik vond het een hele mooie aflevering en heb hier en daar even zitten slikken. Toch ben ik op recht blij hoe mijn moeder(en haar ouders) mij (en mijn broertje) altijd buiten het financiële plaatje heeft gehouden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:16

NienkeV1994 schreef:
Is inderdaad geen goedkope kapper (heb stage gelopen bij zijn webshop), maar hij heeft ook een keer aan het programma mee gedaan als rijke familie, dus ik denk dat het programma wel wat met hem heeft kunnen regelen (of dat zij de rest betaalden ofzo)

Aah dat verklaart een hoop...

Ik begon me al af te vragen waarom de naam van mijn kapper verder nooit een belletje heeft doen rinkelen :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:00

NienkeV1994 schreef:

Ja jammer dat dat niet genoemd werd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:41

xDenies schreef:
Het bedrag was inderdaad niet hoog, maar niet iets wat vele kunnen doen omdat het leefgeld op gaat aan boodschappen en andere belangrijkere dingen dan een kapper.

Ik vond het een hele mooie aflevering en heb hier en daar even zitten slikken. Toch ben ik op recht blij hoe mijn moeder(en haar ouders) mij (en mijn broertje) altijd buiten het financiële plaatje heeft gehouden.

Het is niet zo dat ik me dat niet realiseer hoor... Ik ben me best wel bewust van in hoeveel luxe ik ben opgegroeid en wist op mijn 16e daar nog over te klagen. Je moest niet denken dat ik ging vertellen wat mijn ouders voor werk deden op school :+ (kraanmachinist en administratief medewerker) Uiteraard schaam ik me nu dat ik me vroeger daarvoor schaamde :+

Ik verbaasde me meer over de prijs voor zo'n naam in de kapperswereld...
Als ik bij de kapper op de hoek mijn haar laat doen ben ik ook zéker 30 euro kwijt... Waarschijnlijk nog meer omdat het wordt gezien als 'opsteken'.
Maar het verhaal van Nienke maakt een hoop duidelijk!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:50

DromenLies schreef:
Ik heb het begin van de uitzending gemist. Weet iemand toevallig waar de verwekker van de drie schattige kiddo’s is gebleven?

Zou het niet om verwekkers meervoud gaan? Die jongste lijkt niet op de oudste 2.

Ik heb de voorgaande seizoenen van dit programma gezien en in het begin casten ze ook echt type tokkie met een vies huis, een stapel huisdieren en een stapel kinderen. De laatste afleveringen lijkt dat wat bijgedraaid.

Maar wat 'n verschil. Die 3 vrouwen leken me ongeveer even oud. Zit je dan met je 3 koters. Ongelooflijk dat vaak de armere zoveel kinderen nemen terwijl ze het zich niet kunnen veroorloven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:55

elnienjo schreef:
DromenLies schreef:
Ik heb het begin van de uitzending gemist. Weet iemand toevallig waar de verwekker van de drie schattige kiddo’s is gebleven?

Zou het niet om verwekkers meervoud gaan? Die jongste lijkt niet op de oudste 2.

Ik heb de voorgaande seizoenen van dit programma gezien en in het begin casten ze ook echt type tokkie met een vies huis, een stapel huisdieren en een stapel kinderen. De laatste afleveringen lijkt dat wat bijgedraaid.

Maar wat 'n verschil. Die 3 vrouwen leken me ongeveer even oud. Zit je dan met je 3 koters. Ongelooflijk dat vaak de armere zoveel kinderen nemen terwijl ze het zich niet kunnen veroorloven.

Wat ben je weer lekker ongenuanceerd aan het roeptoeteren. Renate is nadat haar relatie kapot ging met duizenden euro's schuld achtergebleven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:00

_San87_ schreef:
Wat ben je weer lekker ongenuanceerd aan het roeptoeteren. Renate is nadat haar relatie kapot ging met duizenden euro's schuld achtergebleven.

Je weet toch niet waarom de relatie stuk ging? Wellicht was zijzelf wel vreemd gegaan. Dat vermeldt het tv-programma niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:03

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:

Je weet toch niet waarom de relatie stuk ging? Wellicht was zijzelf wel vreemd gegaan. Dat vermeldt het tv-programma niet.

Wat doet dat ertoe? Ze moet nu iedere euro twee keer omdraaien omdat ze door die breuk een enorme schuld heeft en de kinderen waren er al. Dus dat geblaat over arm en kinderen nemen gaat hier niet op.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:19

elnienjo schreef:
DromenLies schreef:

Zo dan... Misschien even je grote mond houden als je niet weet waar je over praat.
Renate is door haar man verlaten met een enorme schuld als ‘ erfenis ‘
Vervolgens als alleenstaande moeder met die schuld alles zien te rooien is erg moeilijk.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:22

Ik kende de zusters Filion niet en het programma ook niet, maar werd nieuwsgierig. Wat een fijn positief stel. Echt petje af.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:24

Ineke2 schreef:
Zo dan... Misschien even je grote mond houden als jonkie als je niet weet waar je over praat.
Vervolgens als alleenstaande moeder met die schuld alles zien te rooien is erg moeilijk.

Jonkie?

Natuurlijk is het enorm kut als je in de steek gelaten wordt met een enorme schuld en een stel kinderen, maar wellicht had de man een goede reden om er de brui aan te geven. Een relatiebreuk heeft vaak twee kanten. Dat stuk wordt in deze serie in elk geval nooit in beeld gebracht omdat het puur om het verschil tussen arm en rijk gaat. Bovendien is al vaak genoeg aan 't licht gekomen dat er veel in deze serie wordt geregisseerd voor de kijkcijfers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:27

Maar wat doet het ertoe wat de kant van het verhaal van de man is? Je bent gewoon weer eens dom aan het schreeuwen dat arme mensen misschien niet aan kinderen moeten beginnen terwijl Renate ze al had voor ze met die schuld achterbleef.

Probeer je eigen kromme gelul eens niet recht te praten man :'). Geef gewoon toe dat je een domme opmerking maakte in deze context.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:31

elnienjo schreef:
Ineke2 schreef:
Zo dan... Misschien even je grote mond houden als jonkie als je niet weet waar je over praat.

Jonkie?

Natuurlijk is het enorm poedersuiker als je in de steek gelaten wordt met een enorme schuld en een stel kinderen, maar wellicht had de man een goede reden om er de brui aan te geven. Een relatiebreuk heeft vaak twee kanten. Dat stuk wordt in deze serie in elk geval nooit in beeld gebracht omdat het puur om het verschil tussen arm en rijk gaat. Bovendien is al vaak genoeg aan 't licht gekomen dat er veel in deze serie wordt geregisseerd voor de kijkcijfers.

Echt, go away, en neem je obsessie mee. :')
In elke serie wordt er geregisseerd, maar moeten leven van 50E per week met een gezin van vier, kun je moeilijk regisseren. Dat is gewoon de realiteit voor mensen in de schuldsanering. :)*

Over de aflevering: ik vond de zussen bij elkaar trouwens wel echt intens grappig, helemaal mijn humor. :)) Hun vader kwam ook over als een ontzettend lieve man. Daarnaast ook hier inderdaad veel bewondering voor Renate en haar meiden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:33

Elnienjo doet gewoon die koters weg en de stapel huisdieren ook als zij ooit in een schuldsituatie zou komen :j.
Iets wat je 'neemt' kun je immers gewoon weer opruimen. :7

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:46

Het doet er totaal niet toe waaróm ze uit elkaar zijn gegaan. Het feit dat ze moeten leven met zo weinig geld wel, want je kinderen kun je niet laten verdwijnen omdat je relatie stuk loopt. Huisdieren doe je toch meestal ook niet zomaar weg.

Vind het knap dat ze het nog volhoud. Moeder heeft stressklachten en dat is niet zo raar :(:)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:50

Ik vind het ook bizar weinig hoor. Soms hebben die schuldsaneringsgezinnen toch nog een paar tientjes meer te besteden. Hoe wordt dat eigenlijk berekend? Want voor 4 personen slechts 50 euro vind ik wel heel erg krap.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:57

Dat weet ik niet, wel dat het maximaal 60 maanden duurt ( de schuldsanering) de rest van de schuld word daarna kwijtgescholden.