Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:anjali schreef:Vreemd dat op een paardentopic zo veel mensen zitten (niet allemaal gelukkig) die helemaal niets geven om het leven van deze paardjes.
En het vangen, opsluiten en heen en weer slepen helemaal naar Spanje is natuurlijk zo veel vriendelijker.
Waarom wordt realitisch altijd verward met nergens om geven.
Jessix schreef:Onali schreef:
En het vangen, opsluiten en heen en weer slepen helemaal naar Spanje is natuurlijk zo veel vriendelijker.
Waarom wordt realitisch altijd verward met nergens om geven.
Precies mijn punt.Ik ben niet voor slachten maar voor afschieten. Transport naar de slager zou ik ze ook niet aan willen doen.
En voor de goede orde: Het liefst had ik natuurlijk dat dit natuurgebied groot genoeg zou zijn om al die paardjes lekker een heel lang leven te gunnen met veel ruimte en altijd voldoende eten.
Maar dat hebben ze niet. En als we deze groep redden, dan staat er weer een volgende groep klaar. Gaan die ook naar Paard in Nood dan?
Rizette schreef:SBB fokt nou ja vermeerdert, doelbewust voor de slacht. Onthoud de dieren zorg en hoeft zich niet aan eisen te houden die een boer wel moet hanteren.De NVWA knijpt een oogje dicht.Evenals de PVDD. Dieren eten door honger giftig JKK en mosterdzaad. Hoeven worden nooit gedaan, merries sterven bij de bevalling want ze krijgen geen hulp. In de winter verhongeren ze als er geen gras is. Er zijn er altijd veel te veel want ze zijn vruchtbaar. Dus worden ze bewust gefokt voor de slacht maar krijgen geen beschutting, medische zorg, verzorging of bescherming als ze een underdog zijn of wat mankeren dan mogen ze gewoon creperen. Slechtere boeren vind je toch niet? Onderhand krijgt SBB wel stapels geld uit Brussel voor de gebieden maar geven daarvan niets uit voor een normale verzorging van de dieren. Ze worden vermeerder om geslacht te worden. Het is ook nog eens 1 grote inteelt narigheid. Onder het mom van ze worden te tam of ze eten de was op of wat dan ook ( meestal een reden waar de bezoekers van de gebieden de schuld krijgen) gaan de paarden dan naar de slacht.
Danielleeee_ schreef:anjali schreef:Vreemd dat op een paardentopic zo veel mensen zitten (niet allemaal gelukkig) die helemaal niets geven om het leven van deze paardjes.
Dit verbaast mij ook. Maar ik heb ook het idee dat iedereen elkaar maar napraat. Waar het eerst iets negatiefs was om paarden te laten slachten, is het nu bijna een sport geworden om zo hard mogelijk te roepen 'slacht maar, ze hebben een mooi leven gehad'. Dat noem ik pas hypoctiet.
En die kinderen hypocriet noemen? Alsjeblieft zeg.
Karl66 schreef:Rizette, even voor onze beeldvorming. Hoeveel paarden heeft SBB het afgelopen jaar dan laten slachten?
Karl66 schreef:Misschien was het je niet opgevallen, maar ik heet Karl met een K. Jij doet een bewering, namelijk dat SBB fokt voor de slacht, maar als er dan gevraagd wordt waar je dat op baseert, dan geef je niet thuis. Blijkbaar is dat dus een onderbuik bullshit bewering van jou.
Rizette schreef:Ondertussen heeft SBB nog niks aan anticonceptie.gedaan dus ja ze fokken voor de slacht of om te creperen. Maar dat is bij de rewilding op veel plekken het geval alleen is het daar bekend dat de dieren voor de slacht weggaan zoals de afgeschoten herten van de OVP. Hadden deze dieren een goed leven gehad inclusief verzorging die ze nodig waren en altijd voldoende eten dan kon ik er mee leven. Nu niet. Een boer zou hier niet wegkomen bij de NVWA en terecht overigens
Elisa2 schreef:Volgens mij is het gewoon een ordinaire geldkwestie, slachten levert ze geld op..paarden ergens anders heen brengen kost ze geld.
Karl66 schreef:Maar hoeveel paarden zijn er nou door SBB voor de slacht verkocht?
Mousmous schreef:Elk goed doel moet 'schooien' om geld, anders kunnen ze niet bestaan, maar je hoeft gelukkig niets te geven dat scheelt. Wat mij betreft maakt de plaats waar ze 'redden' niet uit. Al het goeds wat ze doen is meegenomen.