Mkango schreef:Ripon op woensdagavond kwart over 9 met nauwelijks publiek of Wolverhampton in de zeikende regen midden in de winter zijn echt niet zo glamorous als wat je op tv ziet van de grote meetings op Epsom, Goodwood of Ascot.Je weet dus eigenlijk ook nagenoeg niets over de Britse rensport, behalve die paar evenementen op enkele honderden waar men zich wel opdoft.
Maar dat zeggen mensen toch altijd 'je weet er niets van' zodra er een negatieve mening wordt gegeven?

Maar toegegeven, in dit geval heb ik inderdaad weinig ervaring met de rensport. Ik hoor het enkel secondhand, ik ken een man goed die smid was en in de rensport meedraaide (was wel tig aantal jaren terug, pakweg de jaren '90) en sorry, maar als de meesten zo met de paarden omgingen... Nee danku. Mijn merrie was van een geweerschot verschoten en die vlogen de weg op, over laatst. Zijn 'tip' was basically een oud ijzeren marteltuig om de neus doen inclusief ketting om de 'vluchters' tegen te houden. Ik stond daar wel even te kijken, hoor. En om dan maar 'piratten' te gaan kopen om af te schieten in de weide zodat ze aan knallen gewend raakten. Ik mocht overigens ook geen deken opleggen als ik geschoren had, want ik had niet genoeg geschoren. Ik moest niet bitloos naar buiten gaan. Van een andere man (hier zitten er veel van rond de 60) kreeg ik 24/7 commentaar omdat ik bitloos buitenging, want hij had ook in de rensport gezeten en 'dat is levensgevaarlijk met zo'n hevige merrie'.
Ik leer altijd graag bij, maar zo? Nee, sorry, daar dank ik voor