GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:14

Als je het verschil ziet in de draf in het filmpje toen hij jonger was en nu. Lijkt t wel alsof het paard als een tuigpaard in de schoenen getraind wordt, als de wereld dat wil zien kunnen mensen met fokmerries flink geld besparen. Dekken met een tuigpaardhengst is vast veel goedkoper als dekken met Total *\o/*

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:16

@Electra63: Die sponsoren investeren in paarden die niet bepaald goedkoop zijn.
Kijk maar op veilingen wat voor bedragen dat zijn.

Stalling en training of zelfs een heel trainingscenter, dat kost klauwen met geld.

Die mensen willen resultaat zien.

Dan de wedstrijden/shows, waar publiek kaartjes voor koopt, voerfabrikanten en andere bedrijven die de prijzen sponsoren.

Dat is toch allemaal met bepaalde verwachtingen naar paard en ruiter.
Het kan niet anders dan dat dat toch wat mentale druk geeft.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:16

emma_evg schreef:
[code][/code]
Munnie schreef:
Vind hem echt stukken beter dan de dag ervoor! Hij is niet perfect maar denk dat we dat ook niet mogen verwachten.
Persoonlijk vind ik de kür zelf niet zo en wat rommelig maar dat kan ook alleen voor mij zo zijn.

Ik vond de kur ook niks. Heel gehaast gereden hier en daar, dan weer voor op de muziek en dan weer achter.. gaf idd een rommelig beeld.

Ja precies. Vond het niet passend bij het paard en dus een hele spijtige keuze wat niet goed uitpakt. Maar verwacht dat het de volgende kür of een andere zal zijn of meer op elkaar aangepast.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:22

Avanti schreef:
Munnie schreef:
Hier zie je ook gewoon wat die nu doet. Alleen heeft die op dit filmpje niet de kracht tact of balans die hij nu al een stuk meer heeft.

Alleen daar veel beter over de rug, paard draaft als geheel. De draf lijkt nu in twee delen, achterhand doet wat anders dan de voorhand.

Paard heeft daar te weinig achterbeen gebruik kijkend naar de voorkant mede doordat die minder ontwikkeld is dan nu. Door spanning achter de loodlijn zo afentoe. Hierdoor loopt die dus niet over zijn rug. Weet niet wat jij ziet maar dat filmpje kunnen ook 1000 opmerkingen over worden gegeven.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:22

Kan toch niet op mijn handen blijven zitten.

Spanning in zo'n grote entourage is voor zo'n jong dier heel logisch. Of de training en rijderij de spanning versterkt of verzwakt blijft gissen. Wat ik dan wel kwalijk vind is de plaatsing en score, want dan draag je uit dat je dus liever zo'n overspannen paard ziet met veel spektakel dan een wat simpeler maar harmonieuzer beeld.
Als je harmonie en daarbij diervriendelijkheid nu op 1 gaat zetten (met techniek en biomechanica in het hoofd) en je daarmee bij wijze van spreke je 0-9 punten per onderdeel binnen zou moeten slepen, en je het spektakel als laatste bonuspuntje mee gaat tellen dat van een 9 een 10 kan maken. Dan ga je aansturen op iets anders.

Als je dit als winnaar langs ziet komen dan snap ik de toenemende weerstand namelijk wel. Een leek weet niet hoe knap de dingen zijn die hij goed doet, maar ziet wel de spanning en het "onnatuurlijke", de liefhebbers van het paard zijn natuurlijk ook erg verdeeld over dit onderwerp.

MarjanB

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:32

Ik ben gestopt met het kijken van het filmpje na het zien van het groeten.. als hij de middellijn op rijd zie je duidelijk dat hij rechtsachter wel in de afdruk van voor loopt en links totaal niet. In mijn ogen hoort zo’n combinatie niet te winnen.. überhaupt meedoen, dit paard heeft meer tijd nodig. Snap niet dat ie al mee moet doen op dit niveau (En ben echt al lang een Edward fan)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:01

Met verbazing heb ik de negatieve reacties gelezen. Wat heb ik gemist ... filmpje nog een x gekeken (was gister al wat laat toen ik het voor de 1e x zag) .....

Op elke combinatie is iets negatiefs te vinden maar dat er paardenmensen zijn die dit talent niet kunnen waarderen, rekening houdend met de omstandigheden (jong paard in opleiding, entourage, enorme werklust etc) en persoonlijke voorkeuren.
En dan nog onderbouwen met momentopnames, tjonge jonge, als je dat doet is dat bij elke combinatie wel te doen maar dat zegt toch niets over het geheel....
Of maar 1 lijn van de proef kijken en dan al zo'n vernietigende conclusie.

Ik schaam me ......

Kortom ik heb genoten, ben een fan en jammer dat de OS niet 1 a 2 jaar uitgesteld kunnen worden.

Spoiler:
En nu zal ik wel een deel van bokt over me heen krijgen.......

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:03

EllyC schreef:
Met verbazing heb ik de negatieve reacties gelezen. Wat heb ik gemist ... filmpje nog een x gekeken (was gister al wat laat toen ik het voor de 1e x zag) .....

Op elke combinatie is iets negatiefs te vinden maar dat er paardenmensen zijn die dit talent niet kunnen waarderen, rekening houdend met de omstandigheden (jong paard in opleiding, entourage, enorme werklust etc) en persoonlijke voorkeuren.
En dan nog onderbouwen met momentopnames, tjonge jonge, als je dat doet is dat bij elke combinatie wel te doen maar dat zegt toch niets over het geheel....
Of maar 1 lijn van de proef kijken en dan al zo'n vernietigende conclusie.

Ik schaam me ......

Kortom ik heb genoten, ben een fan en jammer dat de OS niet 1 a 2 jaar uitgesteld kunnen worden.

Spoiler:
En nu zal ik wel een deel van bokt over me heen krijgen.......

Maar zie je dan niet wat er gebeurd in de beweging met dat paard? Ik kan er echt niks moois van vinden, sorry :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:06

Grappig ik denk juist dat heel veel mensen het met je eens zijn EllyC. Nee ik ben zeker niet een van hen: vind het erg onnatuurlijk en meer show, spektakel en spanning dan dressuur wat mij betreft. Maar is dit dan hoe dressuur hoort te zijn volgens jou? Jij jureert ook toch? Zie ik het dan zo verkeerd? En vind jij men in Duitsland over het algemeen niet beter rijden dan veel NLse collega's? Hoort een dressuurpaard er zo uit te zien? Wat zie jij wat ik niet zie?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:11

LBLGypsyCobs schreef:

Stalling en training of zelfs een heel trainingscenter, dat kost klauwen met geld.

Dan de wedstrijden/shows, waar publiek kaartjes voor koopt, voerfabrikanten en andere bedrijven die de prijzen sponsoren.

Dat geldt toch voor alle (gesponsorde) ruiters?

Jij suggereerde dat sponsors betaalden en bepaalden hoe de paarden gereden worden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:12

Ik zie het steeds meer als een soort aangeleerd loopje, het natuurlijke en vloeiende 'door het lijf' gaat eruit .
Ik zie eerder de schoft naar beneden bewegen, of er daar een omgekeerde scharnier zit .
Ik geniet meer van de Duitse en Engelse harmonie .

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:12

LBLGypsyCobs schreef:
Total is ggk en wordt veel gebruikt in de fokkerij, men ziet blijkbaar graag die manier van lopen.

Ik hoop persoonlijk niet dat de fokkerij nog meer deze kant op gaat.

Hij dekt niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:14

Tja, als Glock je sponsor is dan is de druk wellicht ook wat hoger dan wanneer KEP je hoofdsponsor is al je er zo bij nadenkt... :D

EllyC: Ik zie geen "enorme werklust". Wellicht zit daar het verschil. :) Ik zie een paard dat gewoon heel erg op druk gereden wordt en niet kan afvloeien. En dat kan door de leeftijd of de entourage of het hengst zijn, zijn. Maar dat hoort niet zo hoog te scoren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:18

Zowel wat ik via Clipmyhorse zag van de donderdagavond als het youtube filmpje wat ik hier zie... Vind ik de opmerking over Edward in de GPF wel passend: http://www.horsemagazine.com/thm/2020/0 ... amsterdam/

Puppeteer...

Wat ik me afvraag, waarom wordt er zoveel vergoelijkt naar Total US en Edward, terwijl het voor nummer 2, Foundation en Kirsten Brouwer (pas kort een combinatie) ook een eerste grote wedstrijd was...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:24

janderegelaa schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Total is ggk en wordt veel gebruikt in de fokkerij, men ziet blijkbaar graag die manier van lopen.

Ik hoop persoonlijk niet dat de fokkerij nog meer deze kant op gaat.

Hij dekt niet.

Excuus, ik was er van overtuigd dat er al veel kinderen van waren, onderweg zijn en op het wensenlijstje van de fokkers staan.
Mijn fout.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:25

Hoe Edward Gal zijn paarden rijdt, moet hij zelf weten en hij heeft genoeg mensen om zich heen om hem te adviseren. Het paard is uitzonderlijk en daar zit ook een beetje het probleem. Niet zozeer voor Edward, want die redt zich wel. Waar ik wel een beetje zorgen over heb is over een herhaling van het Totilas effect. Veel mensen vinden Total mooi en zien zijn manier van opwaarts bewegen als een voorbeeld van hoe het moet. In de schaduw van Total lijkt een ander paard al gauw te weinig opgericht, traag en beperkt in beweging. Dat gaan we terugzien in de basis bij jury's die dat onderscheid niet kunnen maken en basisruiters opzadelen met wensen naar voorbeeld van de beste paarden. Dan ben je wel de sjors als je je paard keurig africht, maar het beestje per ongeluk niet heel vlug is en naar boven loopt.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:26

Ook dat stukje van de hoofdredactie van Hoefslag gelezen. Natuurlijk mag iedereen een mening hebben over hetgeen je ziet: kwestie van persoonlijke smaak.
Maar: de argumentatie die er dan bij gegeven wordt moet wel kloppen. Iemand die het met een Tinker al spannend vindt het eind van het erf te halen geeft nou eenmaal andere argumenten als iemand die weleens op dat niveau in zo'n entourage gereden heeft. Misschien bedoelde de hoofdredactie dat?

Dank voor het delen van de link van het filmpje! Screenshots maken van lelijke momenten kun je echt van iedereen, dat is een beetje flauw imo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:27

LBLGypsyCobs schreef:
janderegelaa schreef:

Hij dekt niet.

Excuus, ik was er van overtuigd dat er al veel kinderen van waren, onderweg zijn en op het wensenlijstje van de fokkers staan.
Mijn fout.

Hij heeft wel nakomelingen, een stuk of 80 dacht ik. En toen ging ie naar Glock en daar ligt de focus op de sport.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:29

Electra63 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Dat geldt toch voor alle (gesponsorde) ruiters?

Jij suggereerde dat sponsors betaalden en bepaalden hoe de paarden gereden worden.

Nee zo'n sponsor gaat niet precies zeggen hoe het paard gereden moet worden.
Die sponsor wil dat het paard resultaat brengt en resultaat verkrijg je door dat te rijden wat jury en publiek graag ziet.
Dus indirect is er zeker invloed, als ik een trainingscenter heb of er in ieder geval flink geld in steek en dure paarden koop zou ik toch ook wel leuk vinden als de naam van mijn bedrijf boven in de uitslagen te vinden is.
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 26-01-20 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:30

Hij heeft afgelopen tijd veel sperma ingevroren en tijdens de drukke sportperiodes dekt hij idd niet.
Maar sperma is wel te krijgen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:31

Nu ben ik niet een reguliere dressuur of wedstrijdruiter, maar ik kan zeker genieten van een mooie dressuurproef die gereden is in harmonie. Dat er spanning is in zo'n entourage bij zo'n jong dier (8 jaar!), vind ik niet zo gek.

Het ergste vond ik de manier waarop het paard liep. Deze manier van lopen gaat tegen al het natuurlijk en biomedisch verantwoorde in. Hij gebruikt zijn achterhand minimaal en kruipt daarom in een valse krul waarbij hij zo nu en dan ook nog een ruk in zijn mond krijgt. Zijn voorbenen zien er niet uit (het is net een lappenpopje). Nu zal het misschien wel de huidige fokrichting zijn - dat weet ik niet - maar op deze manier gaat er voor mij de lol wel een klein beetje af.

Ik ben niet tegen een bit of tegen de wedstrijdsport, maar als dit de norm gaat worden voor de Nederlanders gaat het niveau wel achteruit zullen we maar zeggen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:33

Afbeelding

Ik vind heel persoonlijk dat als je niet ontspannen door een bak kan komen je nog gewoon niet klaar bent om dik in de punten te rijden. Laat staan te winnen van combinaties die wel ontspanning en harmonie laten zien. Het trainen van een paard is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:37

Cayenne schreef:
Hij heeft afgelopen tijd veel sperma ingevroren en tijdens de drukke sportperiodes dekt hij idd niet.
Maar sperma is wel te krijgen.

Sperma is absoluut niet te krijgen. Nergens. En anders mag jij een paar porties voor mij bestellen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:38

_San87_ schreef:
Hij heeft wel nakomelingen, een stuk of 80 dacht ik. En toen ging ie naar Glock en daar ligt de focus op de sport.

Dat klopt niet helemaal, er werd volop mee gedekt toen wffs in beeld kwam en bleek dat hij drager is. Er zijn voldoende Totilas nakomelingen die geen wffs drager zijn en daarom werd er bijna niet meer met hem gedekt. Dat zal nu ongetwijfeld gaan veranderen nu hij meer in beeld is en veel fokkers hun merrie ook getest hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:39

Anoeska27 schreef:
_San87_ schreef:

Dat klopt niet helemaal, er werd volop mee gedekt toen wffs in beeld kwam en bleek dat hij drager is. Er zijn voldoende Totilas nakomelingen die geen wffs drager zijn en daarom werd er bijna niet meer met hem gedekt. Dat zal nu ongetwijfeld gaan veranderen nu hij meer in beeld is en veel fokkers hun merrie ook getest hebben.

Wat klopt niet helemaal? De focus ligt bij Glock toch op de sport waardoor hij niet dekt?