Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:14

2005 schreef:
Wat start ze met George? Omdat er beste 10 staat?

Ze start in de klasse Z1. Had laatst een wedstrijd gezien van ze. Voor het NK zal ze er nog wel een schepje bovenop moeten doen, maar ze rijdt vriendelijk in de rondte! Succes op de regiokampioenschappen!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:18

Leuk voor Britt!!

We kunnen toch gewoon enthousiast zijn voor haar?
Ben ik vandaag ook geweest om mijn collega die Z gehaald had.
Knap dat mensen daar zo voor willen gaan en het dan nog bereiken ook.

En Britt is nu eenmaal beroemd, dus ja, extra nieuws.

GJ9 schreef:
In elke tak van de paardensport gebeuren er dieronvriendelijke dingen, en ik vind nou juist dat Britt aan de buitenwereld laten zien hoe haar dressuurpaard echt haar maatje is, en hoe het paarden welzijn hoog in het vaandel staat.

Dit is zeker waar!

fique

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:35

Een paard is geen machine waarvan je ff een knopje indrukt en het dan doet. Al heb je nog zo'n goed paard je moet het er wel uit kunnen halen. En ik vind dat Britt goed bezig is!
Heb er genoeg gezien die een duur goed paard van hoog niveau kregen, maar waar het paard niks bij liet zien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:36

We hebben ook allemaal de struggles kunnen zien toen ze hem net had en dat de knopjes net even anders werken. Je rijdt er echt niet 1-2-3 mee weg..

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:14

Marije_1997 schreef:
Nikass schreef:
Pfff al dat opgeblazen gedoe rond Britt. Een duur paard onder je kont maakt je nog geen talentvolle ruiter. :n

Dit denk ik ook. En dan krijg je gelijk te horen dat je een hekel aan der hebt. Heb geen hekel aan der, vind der een super meid, maar ze overschat zich zelf soms wel heel erg.

Zij overschat zichzelf niet alleen, ook een groot deel van de paardenwereld overschat haar. Ik vind dit geen nieuws en heb stiekem zelfs het idee dat ze niet beoordeelt wordt op haar kwaliteiten maar op haar bekendheid. Als ik zo vrij mag zijn mijn mening hier uit te spreken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:17

Oh, gelukkig Dovahkiin. Dan ben ik niet de enige.
Ze wordt ernstig overgewaardeerd als amazone. Ik heb het niet over de mens Britt, maar over de amazone.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:22

Ja, ze wordt overschat als amazone. Door iedereen behalve zichzelf. Na het zien van opgezadeld met Britt lijkt het me wel vrij duidelijk dat ze echt niet zo'n hoge pet van zichzelf op heeft als menig mens denkt.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:24

rien10 schreef:
Oh, gelukkig Dovahkiin. Dan ben ik niet de enige.
Ze wordt ernstig overgewaardeerd als amazone. Ik heb het niet over de mens Britt, maar over de amazone.

Precies, leuke meid maar kan niet in de hype komen. Ze pakt het slim aan allemaal met Talpa en George, maar sinds ze G heeft is het echt een hype geworden. En dat vind ik zonde. Haar andere paard verdwijnt bijvoorbeeld naar de achtergrond zoals iemand hier al noemde

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:24

Dat denk ik inderdaad ook niet zo Prugelpiet. Ze wordt gewoon gehypt door een boel mensen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:30

rien10 schreef:
Dat denk ik inderdaad ook niet zo Prugelpiet. Ze wordt gewoon gehypt door een boel mensen.

Je kan het hypen noemen, maar Britt heeft het goed voor elkaar: knappe paarden met een mooi vrachtautootje, een succesvol Youtube-kanaal, een leuk kinderprogramma en waardering :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:33

Nee, dat bedoel ik niet. Ze heeft zelf het goed gedaan. Zelf haar paard, wagen, youtube kanaal geregeld. Maar ik bedoel meer Matthijs van Nieuwkerk die hijgend aan haar vraagt of de OS al in beeld komt. Kom op zeg. Dit is de basis sport. En nee, dat doet Britt niet, dat doe de media.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 02:30

Electra63 schreef:
rien10 schreef:

Je kan het hypen noemen, maar Britt heeft het goed voor elkaar: knappe paarden met een mooi vrachtautootje, een succesvol Youtube-kanaal, een leuk kinderprogramma en waardering :D

Als ik eerlijk ben, ben ik stikjaloers hoor :=

rien10 schreef:
Nee, dat bedoel ik niet. Ze heeft zelf het goed gedaan. Zelf haar paard, wagen, youtube kanaal geregeld. Maar ik bedoel meer Matthijs van Nieuwkerk die hijgend aan haar vraagt of de OS al in beeld komt. Kom op zeg. Dit is de basis sport. En nee, dat doet Britt niet, dat doe de media.

Ja, dat is gewoon tenenkrommende televisie. Zoals wel vaker bij dwdd.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:35

rien10 schreef:

Beetje naïeve insteek dit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:06

Hoe bedoel je ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:32

Dovahkiin schreef:
Marije_1997 schreef:

Dit denk ik ook. En dan krijg je gelijk te horen dat je een hekel aan der hebt. Heb geen hekel aan der, vind der een super meid, maar ze overschat zich zelf soms wel heel erg.

Zij overschat zichzelf niet alleen, ook een groot deel van de paardenwereld overschat haar. Ik vind dit geen nieuws en heb stiekem zelfs het idee dat ze niet beoordeelt wordt op haar kwaliteiten maar op haar bekendheid. Als ik zo vrij mag zijn mijn mening hier uit te spreken

Ik kijk wel eens de paarden praat videos als ik me echt verveel. En dan denk ik meid, niet teveel overdrijven. Je bent net als je fans vrij doorsnee qua rijden. Tuurlijk heeft ze ook hele goede dingen en leuke dingen die ze overbrengt. Maar zodra ze met George iets doet moet alles over de top zijn. En vind het ook heel jammer dat je eve niet meer veel ziet. Een tandje minder van haar mag soms wel. Maar dat ze heeft gezegd (dacht ik) dat ze op de oplymsiche spelen gaan rijden ooit. Denk het eerlijk gezegd niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:37

Waar ik “bang voor ben” is dat het product Britt (een jonge adhd-er die er van alles uitfloept) over een aantal jaar gewoon niet meer kan. Als ze wat ouder is, dan is deze 16-jarige meisjes act toch niet meer leuk ?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:51

Ik hoop dat het Britt en George lukt om naar het NK te komen, ik gun het ze zeker. Ben ook benieuwd dat we dit weer te zien krijgen op tv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:54

rien10 schreef:
Waar ik “bang voor ben” is dat het product Britt (een jonge adhd-er die er van alles uitfloept) over een aantal jaar gewoon niet meer kan. Als ze wat ouder is, dan is deze 16-jarige meisjes act toch niet meer leuk ?

Ze doet het ook al een hele poos dus denk dat dat wel mee valt. Fans blijven komen en gaan he.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:03

Mijn dochter is hartstikke fan van Britt en ik vind haar ook aandoenlijk. Ik vind het echt niet boeiend dat ze volgens sommige niet zo'n bijzondere ruiter is, dat is het gros van de mensen toch niet? Ze heeft duidelijk veel lol en heeft van haar passie haar beroep gemaakt. Daarom vind ik haar een goed voorbeeld voor mijn dochter. Ze heeft het allemaal prima voor elkaar. En ik zie haar liever dan sommige van de omhooggevallen topruiters. Er is al haat en nijd genoeg in de paardenwereld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:16

Wat tof voor haar!

Vind het knap hoe ze alles voor elkaar krijgt :j druk schema met haar tv programma's en haar paardjes. Die ook nog eens een eind weg van huis staan en waar ze een behoorlijke reisafstand naar toe heeft in een niet altijd filevrije omgeving :n

Wat betreft de toekomst, ze heeft een prima manager die daar vast plannen voor heeft. Denk dat ze ook best een tikje serieuzer en rustiger kan zijn als ze er een beetje bekend/vertrouwd mee wordt :j

Qua rijden :) ik vind dat ze het keurig netjes doet. Zit er een stuk beter op dan de gemiddelde ruiter die ik op Bokt langs zie komen :) Ze werkt er hard voor, stopt er een hoop tijd en geld in. Die luxe heeft ze en gunt ze zichzelf.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:28

Debbie schreef:
Marije_1997 schreef:

Niemand hier die zegt dat jullie een hekel aan haar hebben toch? :) Maar een “Goh wat leuk voor haar!” Of gewoon je mond houden komt wel net even een stukje sympathieker over ;)

Zelf is Britt net zo onsympathiek door alle aandacht op te eisen die haar eigenlijk helemaal haar niet te komt. Het zou haar juist erg mooi staan als zij zelf wat sympathieker zou zijn in dr plaats van zo patsen met wat allemaal ze heeft en hoe goed ze wel niet is .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:42

Toen Britt nog met Ymke samen was vond ik haar behoorlijk irritant. Maar nu met dat paardengedoe vindt ik haar juist heel leuk overkomen. En ook oprecht als ze met George is.
Dat mediacircus hoort erbij. Dat hoort nou eenmaal bij het verdrag wat ze met Talpa heeft afgesloten.

Qua rijden doet ze het best leuk als amazone. Zeker als je bedenkt dat het rijden/trainen er nogal eens bij in zal schieten in haar schema. Kan me niet voorstellen dat ze er kampioen mee zal worden maar slecht is het zeker niet.

Weet iemand trouwens of ze überhaupt nog op Eve rijdt? Of wordt die door iemand anders getraind?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:48

Wat vreemd, dat idee heb ik bij britt dus helemaal niet.

Ze heeft er hard voor gewerkt.
Ze had een lucky shot moment, toen ze begon. En later is het haar werk geworden.

De spullen die ze heeft, koopt, krijgt heeft ze hard voor gewerkt.

Ook als ruiter, gewoon eerlijk "als hij er geen zin in heeft, hoeft hij het niet te vaak te doen. Hij moet het ook leuk blijven vinden"
Ze denkt dus om zijn welzijn.

Hier en daar krijg ik misgunde gevoelens naar haar hier op bokt.
En dat moet ieder zelf weten.

Nee, ze is geen topruiter. En dat hoeft ook niet.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:57

Waar ik vroeger weg zapte als zij op tv was, laat ik hem nu staan en vind ik het zalig om naar te kijken. Die passie, mooie opmerkingen, het ervoor gaan. De lessen, de tijd die ze erin steekt om haar doel te bereiken. Ja mooi mens!! Ik gun het haar zeker!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:02

Gunnen doe ik het haar zeker. Er is niet een reden waarom ik haar iets zou misgunnen.