Executieverkoop manege Smit in Pesse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:29

Merula123 schreef:
ElCid schreef:
Ik blijf gewoon duimen dat het allemaal blijft zoals het is. We komen er nu al 5 jaar en het is voor ons de ideale plek om clinics te geven en te organiseren.
Ja, ik ook. Als de lessen stoppen heb ik nergens meer om paard te rijden. Als ik Roelof mag geloven verandert er voorlopig niets, maar ja...

Helaas heeft hij daar vanaf de veiling helemaal niets meer over te zeggen...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:36

Relaxed schreef:

Maar we kunnen wel hopen dat een nieuwe eigenaar op dezelfde voet verder gaat :o dus we blijven duimen.

Anoniem

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:47

Oh absoluut, zou doodzonde zijn als het verdwijnt, is toch een begrip in het dorp :j
Maar je weet het gewoon niet en ik zou er reëel rekening mee houden dat er dingen gaan veranderen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:18

Ik ga er maar vanuit dat volgende week de laatste les is. Eenmaal geveild hebben ze er niks meer over te zeggen. Leuk dat Roelof de stallen houdt, maar zonder de bak heb je daar toch ook weinig aan.

Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Was er dinsdag nog, maar toen was er niks nieuws te vertellen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:39

miccamaaike schreef:
Ik ga er maar vanuit dat volgende week de laatste les is. Eenmaal geveild hebben ze er niks meer over te zeggen. Leuk dat Roelof de stallen houdt, maar zonder de bak heb je daar toch ook weinig aan.

Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Was er dinsdag nog, maar toen was er niks nieuws te vertellen.

De buitenbak hoort ook bij het deel wat niet geveild wordt....... ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:30

Ja dat klopt, maar of je daar nu in wilt rijden is een 2e :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:37

miccamaaike schreef:

Zwembandjes om :')

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:09

Relaxed schreef:
Roelof heeft ons verteld dat hij met de nieuwe eigenaar/beheerder samen gaat werken zodat hij nog steeds de touwtjes in handen heeft, maar ik weet niet hoeveel daar van waar is.

Relaxed schreef:
miccamaaike schreef:

Zwembandjes om :')

Heb jaren op een manege gereden met alleen een buitenbak, ook met regen en in de winter :+ Maar dat is hier inderdaad niet echt ideaal

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:25

De manegepaarden doen altijd zo idioot in de buitenbak, dat wordt nog wat :+

Tsja hij heeft wel belang bij een samenwerking, de stallen zijn van hem. Maar als ik de nieuwe eigenaar was dan zou ik t vrij rigoureus scheiden. Genoeg plek om stallen te maken naast de bak en voor de pony's is best een loopstal te maken in de oude stallen. Nieuwe buitenbak aanleggen is ook niet onmogelijk met zoveel grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:28

Merula123 schreef:
Relaxed schreef:

Roelof heeft ons verteld dat hij met de nieuwe eigenaar/beheerder samen gaat werken zodat hij nog steeds de touwtjes in handen heeft, maar ik weet niet hoeveel daar van waar is.

Roelof heeft daar helemaal niks over te zeggen straks :+ Dat ligt helemaal aan de nieuwe eigenaar.
Dit is echt typisch Roelof, weet altijd mooi te praten :n

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:01

Huh, wat ik nu begrijp is dat er een gebouw word geveild met daarin een binnenenbak en stallen. De binnenbak koop je wel, maar de stallen niet. Beetje vreemd in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:03

Ja dat kan toch? Op de kaart zie je duidelijk dat dit een ander perceel is.. Nu is er nog een verbinding tussen de stallen en de bak, maar dit is natuurlijk zo af te sluiten mocht een nieuwe eigenaar dit willen. Een soort 2 onder 1 kap woning voor paarden :')

Nieuwe stallen kun je zo bouwen waar eerst de oude stallen/stands waren. En naast de binnenbak zijn ook nog wel een aantal boxen en stands die wel bij de boedel horen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:09

Relaxed schreef:
Nieuwe stallen kun je zo bouwen waar eerst de oude stallen/stands waren. En naast de binnenbak zijn ook nog wel een aantal boxen en stands die wel bij de boedel horen.

Daar zijn nu nog 3 boxen en een paar opzadel plaatsen, de rest van de boxen daar is al een hele tijd weg. Maar er is wel plek voor nieuwe boxen.

Nog een paar dagen en dan gaan we allemaal zien wat er wel en niet klopt/ waar is en hoe het gaat lopen. Tot die tijd is het alleen maar speculatie.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:21

Bonnelover schreef:
Huh, wat ik nu begrijp is dat er een gebouw word geveild met daarin een binnenenbak en stallen. De binnenbak koop je wel, maar de stallen niet. Beetje vreemd in mijn ogen.

Ja vreemd is het zeker, maar dat is wel hoe de situatie nu is.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:44

Ben er al jaren niet geweest. Maar is echt jeugdsentiment voor me. En dan spreek ik over 40 jaar geleden. Was er erg veel, zeker de hele zaterdag.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:49

Merula123 schreef:
ElCid schreef:
Ik blijf gewoon duimen dat het allemaal blijft zoals het is. We komen er nu al 5 jaar en het is voor ons de ideale plek om clinics te geven en te organiseren.
Ja, ik ook. Als de lessen stoppen heb ik nergens meer om paard te rijden. Als ik Roelof mag geloven verandert er voorlopig niets, maar ja...

Geloof die Roelof maar niet, dat is net zo’n kletsmajoor als die vent die de boel nu runt

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:54

miccamaaike schreef:

Die stallen zijn toch helemaal niet van Smit? Die behoren tot het naastgelegen perceel. Of is hij daar ook eigenaar van

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:29

Ik vind de toon in dit draadje erg vervelend worden.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:42

Er is nog niet veel nieuws, de lessen gaan deze maand waarschijnlijk nog door, maar verder hangt het af van de veiling.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:51

nadita schreef:
miccamaaike schreef:

Die stallen zijn toch helemaal niet van Smit? Die behoren tot het naastgelegen perceel. Of is hij daar ook eigenaar van

Jawel die zijn alleen van hem.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:50

Dus dan is de buitenbak en de rest wat je op de satelliet foto ziet ook van hem? Uit de tekst van de veilingsite maak ik op dat die stallen van een andere eigenaar zjjn.
Als hij wel eigenaar van het stallen complex is dan levert het toch veel meer op? Wat heb je nu aan een ouwe zooi zonder stallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:53

Oude zooi? Ik zou de grote bak geen oude zooi willen noemen. Ruimte zat om stallen bij te bouwen en alle grond heb je ook..
Maar misschien komt er wel een koper die alles eraf drukt en er huizen op zet :+ kan alle kanten op.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:33

Ik denk dat de grootte van het kavel ook wel zorgt voor een aardige prijs..
Afgebrande manege hier in de buurt kostte bijna drie ton, en dat kavel is amper 9000m2 :)
Die in Pesse is wel stevig wat groter!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:36

Relaxed schreef:
Oude zooi? Ik zou de grote bak geen oude zooi willen noemen. Ruimte zat om stallen bij te bouwen en alle grond heb je ook..
Maar misschien komt er wel een koper die alles eraf drukt en er huizen op zet :+ kan alle kanten op.

Daar is dan wel weer een speciale vergunning voor nodig ( en een hoop geld). Het is agrarisch, daar mogen niet zomaar huizen gebouwd worden. Dan moet er een wijziging bestemmingsplan worden aangevraagd, wat jaren kan duren, en een flink bedrag aan leges betaald worden.

Het woonhuis zal wel herbouwd mogen worden maar huizen op de rest van het perceel kan niet zomaar.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:32

Relaxed schreef:

Dat ben ik met je eens, dat was ook altijd een goede bodem

We zullen zien wat er gebeurt.