Linsenhoff post video van Totilas onder het zadel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Re: Linsenhoff post video van Totilas onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:28

Ben ik de enige die niet zo op m’n paard klapt als hij een pirouette gesprongen heeft?? :') zo heftig jeetje hahahaha

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:41

Tja als ik Britt zie rijden dan zie ik vooral een gebrek aan gevoel/ talent en het bewijs dat niet alles met geld te koop is..(hoe sympatiek ze verder misschien ook is)

Wellicht heb je gelijk wat je zegt wbt het gevoel dat het oproept en dat dat belangrijker is, maar Totilas in zijn hoogtijdagen riep een Wauw gevoel op bij bijna iedereen. Nu zie je bij Linsenhoff (vooral op het eerste filmpje) dat hij daar helemaal niet zo tactmatig is en af en toe juist erg traag achter. Imo geen goede reclame voor de hengst.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:46

Hoe kom je nou weer van een filmpje van Totilas op Britt terecht ??
En gelukkig waren er minder dan bijna iedereen fan van Totilas hoe hij eerst liep..
Hij is met pensioen dus dat ie "Wat traag is" zou nog niet eens zo'n ramp zijn he.
Al lang blij dat ie nu niet met zn voorbenen achter zn oren loopt te zwaaien of half opstijgt omdat zn staart rond draait...
Hoe kan t toch dat er altijd zo'n ongelooflijk commentaar moet zijn op wie hem nu rijdt en hoe maar dat het commentaar naar een bekende bokker of miss zichzelf ineens niet zo leuk meer is.

Misschien een idee om dit jaar eens vooral te kijken naar hoe we t zelf allemaal doen en als er echt iets te zeggen is dat te doen ipv zoeken naar iets gewoon omdat t kan :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:48

Mondy schreef:
En gelukkig waren er minder dan bijna iedereen fan van Totilas hoe hij eerst liep..
Hij is met pensioen dus dat ie "Wat traag is" zou nog niet eens zo'n ramp zijn he.
Al lang blij dat ie nu niet met zn voorbenen achter zn oren loopt te zwaaien of half opstijgt omdat zn staart rond draait...
Hoe kan t toch dat er altijd zo'n ongelooflijk commentaar moet zijn op wie hem nu rijdt en hoe maar dat het commentaar naar een bekende bokker of miss zichzelf ineens niet zo leuk meer is.

Misschien een idee om dit jaar eens vooral te kijken naar hoe we t zelf allemaal doen en als er echt iets te zeggen is dat te doen ipv zoeken naar iets gewoon omdat t kan :))

Misschien even het hele topic lezen, dan weet je waar Elisa op reageert... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:50

Totilas heeft in zijn hoogdagen bij mij nooit een wauw gevoel opgeroepen maar enkel een naar gevoel. Ik werkte toen nog op een dressuurstoeterij en iedereen verklaarde mij gek want wat deden ze het goed! Ik zag enkel een paard dat tactfouten maakten, teveel werd gepusht. Een wauw voorbeen en een belabberd achterbeen. En helaas, een jury die volledig meeging in de rijstijl van de ruiter... Ik blijf het gevoel houden dat hij ‘snel’ is verkocht omdat hij het fysiek niet meer trok en Rath helaas diegene is geweest die een kapot paard kreeg dat beter geen topsport meer deed.

Het grootste respect voor hem dat hij naar Totilas heeft geluisterd. Ik vind het een fijn filmpje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:55

DeMolenhoek schreef:
Totilas heeft in zijn hoogdagen bij mij nooit een wauw gevoel opgeroepen maar enkel een naar gevoel. Ik werkte toen nog op een dressuurstoeterij en iedereen verklaarde mij gek want wat deden ze het goed! Ik zag enkel een paard dat tactfouten maakten, teveel werd gepusht. Een wauw voorbeen en een belabberd achterbeen. En helaas, een jury die volledig meeging in de rijstijl van de ruiter... Ik blijf het gevoel houden dat hij ‘snel’ is verkocht omdat hij het fysiek niet meer trok en Rath helaas diegene is geweest die een kapot paard kreeg dat beter geen topsport meer deed.

Het grootste respect voor hem dat hij naar Totilas heeft geluisterd. Ik vind het een fijn filmpje.

Het gaf mij ook dat gevoel niet.

Maar Elisa heeft het over bijna iedereen... En daar heeft ze wel gelijk in, en nog steeds... Want het idee is een beetje 'handen af van alles wat Gal heeft aangeraakt want Totilas'.
Echter is dit op het hoogste niveau kennelijk (en wat mij betreft gelukkig) niet meer zo...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:06

Britt is een doodgewoon paardenmeisje, wat creativiteit, lef en doorzettingsvermogen laat zien. Ze heeft uitstekende begeleiding en een geweldig paard. Ze heeft geen dure leerpony’s gehad als kind, maar moet het nu allemaal nog inhalen en ik denk dat ze het geweldig doet. Ze leeft een soort pennyverhaal, waarvan de meeste paardenmeisjes die als kind niet veel kansen in de paardensport hebben gehad alleen maar van kunnen dromen. Dat maakt denk ik, dat ze zo populair is. Ze heeft ook de gunfactor, met haar ontwapende onzekerheid en impulsieve acties. Ze is hierdoor erg toegankelijk.

Totilas roept niet meer een wauw gevoel op (wat het bij mij nooit deed, maar goed; ik hou niet van te veel show), maar het roept nu een soort vertedering op (bij mij tenminste). Hij kan het nog steeds als opa paard en ze zijn trots op hem. Ik vind het mooi en fijn voor het paard dat hij nog zo oud mag worden.

Dus eigenlijk denk ik, dat Janine1990 de spijker op de kop slaat met haar post, dat het allemaal meer een gevoelsding wordt. Persoonlijk hou ik daar meer van, dan alle showmasters op eenzame hoogte boven aan de top, neerkijkend op het ‘gepeupel’ in de basis en alle kritiek neersabelend alsof ze de almachtige zelf zijn met een lading discipelen op social media die voor ze buigen en alleen maar ‘aaah’ en ‘ohhh’ roepen. Want dat gevoel had ik ten tijde van de gloriedagen van Totilas.

Edit: Bedenk me, dat ik mij zelf wellicht zelf beter kan identificeren met Britt en Totilas als 20 jarige en daarom helemaal niks had met de presentatie van in zijn hoogtijdagen. Ik ben wat allergisch voor voetstukken, dus mijn mening is daardoor wellicht wat scherp geformuleerd. :+
Laatst bijgewerkt door Lante op 05-01-20 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:10

Janine1990 schreef:
Mondy schreef:

Misschien even het hele topic lezen, dan weet je waar Elisa op reageert... :roll:

Joh sorry... had het beter neer moeten zetten... hoe komt iedereen er überhaupt op om over de andere ruiter te beginnen nav een kerstfilmpje van deze combinatie ?
Want ik heb dat eerder gezien na het vanaf het begin meelezen van dit bericht en na mn al eerdere reactie.

Zo goed ;)
Kun je je ogen weer mooi op de juiste plek houden :D

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:11

Leuk dat hij nog zijn kunstje mag doen, en de amazone heeft het ook naar haar zin zo te zien.
Maar god, wat heb ik toch een hekel aan die olympic slap. Dat overdreven gepets op de hals met grote uithalen. Lijkt mij niet prettig, al zie ik hier niet dat Totilas er maar iets om lijkt te geven. Maar mijn ervaring met paarden is toch dat ze een zacht lief kriebeltje meer waarderen dan dat overdreven gedoe.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:28

DeMolenhoek schreef:

Dat zou goed kunnen hoor, het fijne weten wij er niet van en gaan we ook nooit achter komen vrees ik. Het is in ieder geval goed om te zien dat hij het "nog" doet.

Het is wat Janine zegt: de hele wereld liep weg met Totilas en hij verbrak records e.d.

Snoopysnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:39

K snap alleen ni waarom ze hem nog met s & t moet rijden< op een trens gaat het ook gwn?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:42

Snoopysnoep schreef:
K snap alleen ni waarom ze hem nog met s & t moet rijden< op een trens gaat het ook gwn?

Ik snap niet waarom je woorden schrijft zonder klinkers erin....

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:48

Goof schreef:
Snoopysnoep schreef:

Ik snap niet waarom je woorden schrijft zonder klinkers erin....

_/-\o_

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:06

Pfff...en zelf rijden we allemaal grandprix in onze achtertuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:15

Talent en inzicht zijn 2 verschillende dingen. Je moet niet goed zijn in iets om te zien of het correct is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:25

Janneke2 schreef:
...ik mag het graag zien: vanuit verzameling hoepla voorwaarts aan de lange teugel, ruiter in verlichte zit en aaien/kloppen.

Merk op hoe het dier reageert op de langere teugel: ontspanning, neus voor de loodlijn en behoud van balans.
(Van mij mag dit een verplicht onderdeel zijn, van B proeven t/m grand prix.)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
De ontspanning die hij hier laat zien heb ik hem in zijn "hoogdagen" nooit zien tonen. Heerlijk filmpje dit. En deze Totilas vind ik prachtig.... In zijn "hoogdagen" heeft hij me nooit kunnen raken. Maar deze man... Ja, hier had ik wel fan van kunnen zijn.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:34

Britt_xxx schreef:
Leuk dat hij nog zijn kunstje mag doen, en de amazone heeft het ook naar haar zin zo te zien.
Maar god, wat heb ik toch een hekel aan die olympic slap. Dat overdreven gepets op de hals met grote uithalen. Lijkt mij niet prettig, al zie ik hier niet dat Totilas er maar iets om lijkt te geven. Maar mijn ervaring met paarden is toch dat ze een zacht lief kriebeltje meer waarderen dan dat overdreven gedoe.

Echt he?? Waar slaat dat op! Vind het altijd zo overdreven overkomen en het ziet er echt niet uit.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:38

DeMolenhoek schreef:

goh ik had precies hetzelfde kunnen zeggen, want zo denk ik er precies over, afgezien van het gedeelte; werkte ik op een dressuurstoeterij :P en het wauw voorbeen ( want die vond ik helemaal niet wauw) , maar verder had het woord voor woord mijn comment kunnen zijn.

Ik kijk dan ook liever 10 keer dit filmpje, waarin een ontspannen paard is te zien met normale drafpassen ipv dat overdreven en stekerig gewapper van de voorbenen uit zn hoogtijdagen.
1 van de weinige keren dat ik een Totilasfilmpje een fijn gevoel vindt geven.

Ben het dan wel eens met het overdreven halsgeklop; een liefdevolle kriebel of aai wordt meer gewaardeerd door paarden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:40

Ayasha schreef:
Janneke2 schreef:
...ik mag het graag zien: vanuit verzameling hoepla voorwaarts aan de lange teugel, ruiter in verlichte zit en aaien/kloppen.

Merk op hoe het dier reageert op de langere teugel: ontspanning, neus voor de loodlijn en behoud van balans.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
De ontspanning die hij hier laat zien heb ik hem in zijn "hoogdagen" nooit zien tonen. Heerlijk filmpje dit. En deze Totilas vind ik prachtig.... In zijn "hoogdagen" heeft hij me nooit kunnen raken. Maar deze man... Ja, hier had ik wel fan van kunnen zijn.

En zo hebben zijn hoogtij dagen mij wel kunnen raken. Maar dit fimpje raakt mij ook wel.
Paard is inmiddels 20 en doet het toch nog steeds maar ff. Het ziet er relaxed uit de ruiter is enthousiast....okay iets te als je het mij vraagt . Maar ik zie een gelukkig stel en ik denk dat het ook een beetje haar persoonlijkheid is. Vroeg mij wel af waaom ze hem zelf destijds niet heeft uitgebracht.

Van het filmpje van Edward wat hier geplaatst werd gingen mijn nekharen echt van overeind.
Wat een enorme spanning zag ik daar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:53

Ayasha schreef:
Janneke2 schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik wel. Op de HK bijvoorbeeld. Was ook nogal skeptisch over het fenomeen Totilas, maar was tot mn Eigen verbazing erg onder de indruk. Van piaffe en passage zo naar een meteen totaal ontspannen stap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:04

MariekeS_ schreef:
Janine1990 schreef:
Ben ik de enige die wacht op het video-antwoord van Glock? :7

Die was er, precies ook op Eerste Kerstdag :D

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1221175192

Bokt plaats dit alleen als voorpagina nieuws 1.5 week na dato, nadat het overal alweer overgewaaid is :')

Dit filmpje vind ik zooo shocking... dat mensen hiervan genieten...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:30

Ik kan het zelf niet, dat vooropgesteld, maar vind het ook niet mooi om te zien. Ik hou niet van die hectiek, het toont niet ontspannen, maar eerder wat overspannen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:49

Daarbij zie ik (en mijn logica) liever een paard dat niet op de plaats blijft met amper 8 jaar dan eentje die achteruit piaffeert... :o

Maargoed, ik heb er natuurlijk geen verstand van.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:51

Ik heb het nooit een fijn paard gevonden om naar te kijken. Te veel spanning en gedoe. Dit is echt de eerste keer dat ik het een mooie combinatie vind. Misschien niet voor het hoogste niveau maar dat hoeft ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:02

Kijk bij Total us maar eens welk been het eerste de grond raakt, voor of achter.