Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_San87_ schreef:Suzanne F. schreef:Vervelend maar misschien had ze anders volgende week wel dood neergevallen. Of de week erop.
Ik vind het sneu maar een beetje overtrokken.
Ja? Enorm verdrietig en boos zijn omdat je paard dood neervalt door een product dat verboden was is overtrokken?
tita schreef:Ik vind het laf en laks om de dood van je paard op andere mensen te schuiven. En een conclusie te trekken.
Ze weet niet waar haar paard aan overleden was is puur een aanname op geluid en beeld.
Bovendien mag ik een eigen mening hebben.
MamAppelsap schreef:_San87_ schreef:
Ja? Enorm verdrietig en boos zijn omdat je paard dood neervalt door een product dat verboden was is overtrokken?
Verdrietig en boos zijn kan prima zonder keiharde ongefundeerde conclusies te trekken. Het is namelijk niet met zekerheid vast te stellen dat het vuurwerk de oorzaak is geweest, maar toch doet mevrouw alsof dat de enige waarheid is.
Uiteraard is het zuur dat het vuurwerk hier mogelijk een rol heeft gespeeld, dus het verdriet en de boosheid zijn niet overtrokken, maar de keiharde conclusie die ze trekt wel.
Sunnda schreef:En hoe weten we dat het diertje niet gewoon gestorven is door een hartaanval die hij ook gisteren of overmorgen had kunnen krijgen?
Het is vreselijk om je paard kwijt te raken, maar ik zie even niet het verband.
_San87_ schreef:MamAppelsap schreef:Verdrietig en boos zijn kan prima zonder keiharde ongefundeerde conclusies te trekken. Het is namelijk niet met zekerheid vast te stellen dat het vuurwerk de oorzaak is geweest, maar toch doet mevrouw alsof dat de enige waarheid is.
Uiteraard is het zuur dat het vuurwerk hier mogelijk een rol heeft gespeeld, dus het verdriet en de boosheid zijn niet overtrokken, maar de keiharde conclusie die ze trekt wel.
Ik heb het toch enkel over het verdriet en de boosheid.
Ceffyl schreef:Tuurlijk had deze eigenaresse allemaal dingen anders kunnen doen. Neemt niet weg dat dat vuurwerk gewoon k*t is voor alle beesten. Mijn kat kroop jankend door het huis, wist niet waar ie het zoeken moest. Ik vond de knallen ook véél harder dit jaar. ‘s middags bij boodschappen doen waren ze al oorverdovend, deed gewoon zeer aan mn trommelvlies. Het is toch van de zotte dat we allemaal voorzorgsmaatregelen moeten nemen om onze beesten te beschermen tegen het vuurwerk. Paarden al s’ middags naar binnen, katten en honden al dagen van te voren niet meer buiten... Omdat er geknald moet worden en mensen zich ook nog eens niet kunnen houden aan de tijden waarbinnen dit mag. En dan moet het ook allemaal steeds extremer, luider, heftigerNee, van mij mogen ze het afschaffen.
Ik wens de eigenaresse van het paardje veel sterkte, dit wens je niemand toe.
Zicky schreef:Arm beestje. Stom vuurwerk.
Even over jullie commentaar over het niet tijdig binnen zetten; de stal waar mijn pony's staan is afgelopen zomer overgegaan van een stal met boxen en overdag buiten naar een paddock Paradise. Er zijn dus geen boxen meer. Wel hebben ze een grote binnen-inloop-stal. Maar binnen zetten gaat dus niet, ze bepalen zelf waar ze willen staan.
We hadden verwacht dat ze zelf zouden kiezen voor het binnen staan met al dat vuurwerk. Extra hooi neergelegd als afleiding. Echter koos de kudde (zo'n 20 paarden en pony's) ervoor om ongeveer midden op de track te gaan staan. Hier hebben ze heel oudjaarsdag gestaan, toen was het in de omgeving al flink aan het knallen door vuurwerk/carbid, en ze zijn daar blijven staan tot ze het tegen de ochtend weer veilig achtte.
Het geeft ons een goed gevoel om ze binnen te hebben staan met vuurwerk maar blijkbaar denken ze daar zelf toch anders over.
Nikass schreef:Het is onvoorstelbaar hoe asociaal mensen zich gaan gedragen voor hun pleziertje en "traditie". .
maikeltje schreef:Maar je weet toch als eigenaar dat er vuurwerk wordt afgestoken? Dan zorg je toch dat je paarden op zo’n dag op tijd binnen staan?
Die van mij staan graag buiten maar ik ga geen risico’s nemen met oud en nieuw. Dan gaan ze met een flinke bult hooi op stal met de radio aan.
Om 23.45 je paarden nog binnen moeten halen...en dan het vuurwerk de schuld geven? Dat hoort erbij met de jaarwisseling en daar moet je als eigenaar dan ook op anticiperen.
Bodiwi schreef:Goh wat een aannames! Paard hoeft helemaal niet geschrokken te zijn of kan net zo goed geschrokken zijn van een overstekende haas.