Daarom dat ik niet op alles inga (want niks aan toe te voegen dus

oji schreef:De enige vraag is dan nog, ben je bereid alle offers te brengen die op die weg liggen.
...
Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat het niet okay is om die offers niet te brengen.
Als je het hebt over 'iets hard genoeg willen' of over 'offers brengen', dan zeg je eigenlijk dat alles inherent in het individu ligt. Of een doel lukt of niet is afhankelijk van de wil en het opofferen van dingen van het individu op zich. En dat is gewoon mijn punt, dat dat niet zo is. Want als ik mijn doel niet haal, dan is dat omdat ik het niet hard genoeg wilde of omdat ik de offers niet kon opbrengen. En daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Geld is bv. echt wel een dingetje. Een meid kan nog zo graag GP willen rijden en alles op alles willen zetten, als zij een alleenwonende single met 1 gemiddeld loon is, dan acht ik de kans zeer klein dat haar GP rijden lukt, hoe groot haar wil ook is en hoe veel opofferingen ze ook maakt. Dat zijn de externe voorwaarden die meebepalen of iets lukt.
Maar goed, dat is dus dat ene punt dat ik wil duidelijk maken. Voor de rest snap ik heus wel wat de boodschap van de blog is en ben ik het er ook grotendeels mee eens gewoon.